Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden!!


Toman18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk teste Nintendo 3DS idag mens jeg stod i iPad2-kø på Elkjøp. :) Må si jeg ble ganske skuffet.. 3D-effekten var "helt grei", ikke noe spesielt imponerende. Egentlig slik jeg forestilte meg (at man får en dybdefølelse "inn i skjermen", siden det var det eneste logiske som kunne være mulig uten briller). Spilte Lego Star Wars i ca. 2 minutter og måtte bare skru av 3D-effekten. Ble sliten i øynene. Ikke er det noen interessante spill til release heller.

 

Nei, når det kommer noe a'la R4DS og muligheten til å kjøre homebrew (spesielt emulatorer) på konsollen så skal jeg anskaffe den. Ikke før.

Lenke til kommentar

Fikk teste Nintendo 3DS idag mens jeg stod i iPad2-kø på Elkjøp. :) Må si jeg ble ganske skuffet.. 3D-effekten var "helt grei", ikke noe spesielt imponerende. Egentlig slik jeg forestilte meg (at man får en dybdefølelse "inn i skjermen", siden det var det eneste logiske som kunne være mulig uten briller). Spilte Lego Star Wars i ca. 2 minutter og måtte bare skru av 3D-effekten. Ble sliten i øynene. Ikke er det noen interessante spill til release heller.

 

Nei, når det kommer noe a'la R4DS og muligheten til å kjøre homebrew (spesielt emulatorer) på konsollen så skal jeg anskaffe den. Ikke før.

Hvis du ble sliten i øynene så hadde du feiljustert 3D-slideren. Den skal ikke automatisk stå på maks, men du må finne ditt eget sweet spot som er mest behagelig for deg. Det er også innlagt piratkopieringssperrer som gjør det mulig å gjøre spill og konsoll uspillbar dersom uoffisielt tilbehør (ála R4) blir registrert av aktivitetsloggen. Har nå sittet i et par timer med Ridge Racer 3D, Super Monkey Ball 3D og PES 2011 3D, og må si jeg er kjempefornøyd. 3D-effekten er utrolig god og gir en spesielt nyttig dybdeeffekt i PES. Jeg får best effekt når 3D-slideren er på ca. 50%.

Lenke til kommentar

Jeg har testet Rayman 3D litt nå. Spillet virker bra, men problemet mitt er at jeg blir veldig sliten i øynene. Har justert den 3D-slideren, men finner ingen optimal innstilling. Måtte til slutt bare slå 3D helt av. Veldig kjipt :(

Interessant egentlig, at det er så store forskjeller. Jeg har spilt Pilotwings mye nå, og bruker stort sett 3D-effekten på maks eller litt under. Føler det gir veldig mye bedre dybde i bildet, men til gjengjeld kan jeg bare fokusere på landskapet. Bytter jeg fokus mellom f.eks. hanglideren og landskapet må øynene justere seg (som i virkeligheten), men på maks blir dybden i spillverdenen og detaljene på eksempelvis rakettbeltet helt nydelige.

 

Men dama derimot, synes ikke noe om 3D-effekten i det heletatt. Det tok ganske lenge før hun fant fokuspunktet, og selv da liker hun det ikke. Hun føler den "ikke funker med øyenene [hennes]".

Lenke til kommentar

Jeg har testet Rayman 3D litt nå. Spillet virker bra, men problemet mitt er at jeg blir veldig sliten i øynene. Har justert den 3D-slideren, men finner ingen optimal innstilling. Måtte til slutt bare slå 3D helt av. Veldig kjipt :(

Interessant egentlig, at det er så store forskjeller. Jeg har spilt Pilotwings mye nå, og bruker stort sett 3D-effekten på maks eller litt under. Føler det gir veldig mye bedre dybde i bildet, men til gjengjeld kan jeg bare fokusere på landskapet. Bytter jeg fokus mellom f.eks. hanglideren og landskapet må øynene justere seg (som i virkeligheten), men på maks blir dybden i spillverdenen og detaljene på eksempelvis rakettbeltet helt nydelige.

 

Men dama derimot, synes ikke noe om 3D-effekten i det heletatt. Det tok ganske lenge før hun fant fokuspunktet, og selv da liker hun det ikke. Hun føler den "ikke funker med øyenene [hennes]".

Jeg var veldig usikker på om dette ville fungere for meg. Ting som skjeve hornhinner og variasjon i syn på høyre/venstre øye kan bryte effekten. Jeg kan f.eks. ikke se 3D på kino (med passive briller), men 3D hjemme med aktive briller fungerer greit. 3D på 3DS fungerte derimot oppimot perfekt.

Lenke til kommentar

Jeg har testet Rayman 3D litt nå. Spillet virker bra, men problemet mitt er at jeg blir veldig sliten i øynene. Har justert den 3D-slideren, men finner ingen optimal innstilling. Måtte til slutt bare slå 3D helt av. Veldig kjipt :(

Interessant egentlig, at det er så store forskjeller. Jeg har spilt Pilotwings mye nå, og bruker stort sett 3D-effekten på maks eller litt under. Føler det gir veldig mye bedre dybde i bildet, men til gjengjeld kan jeg bare fokusere på landskapet. Bytter jeg fokus mellom f.eks. hanglideren og landskapet må øynene justere seg (som i virkeligheten), men på maks blir dybden i spillverdenen og detaljene på eksempelvis rakettbeltet helt nydelige.

 

Men dama derimot, synes ikke noe om 3D-effekten i det heletatt. Det tok ganske lenge før hun fant fokuspunktet, og selv da liker hun det ikke. Hun føler den "ikke funker med øyenene [hennes]".

Jeg var veldig usikker på om dette ville fungere for meg. Ting som skjeve hornhinner og variasjon i syn på høyre/venstre øye kan bryte effekten. Jeg kan f.eks. ikke se 3D på kino (med passive briller), men 3D hjemme med aktive briller fungerer greit. 3D på 3DS fungerte derimot oppimot perfekt.

 

Nå er det veldig mange år siden jeg sjekket synet sist, men husker det var noe snakk om skjeve hornhinner den gang. Og jeg ser mye dårligere på det høyre øyet enn på det venstre. Det er kanskje derfor da.

Lenke til kommentar

Noen som har fått noe inn på Streetpass enda? :)

 

Jeg har ikke vert til byen med min 3ds enda (annet enn når jeg har tatt den med i veska på jobb, men siden jeg jobber om natta på nattklubb er oddsene litt små der...), og tenker meg innom min lokale game butikk en tur etterhvert, hvor jeg vet at jeg får noen av de ansatte sine inn på min i hvertfall ;)

 

Kanskje det kunne være en tanke å gjøre som enkelte andre steder har gjort, å arrangere streetpass meetups?

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Kjøpte egentlig en 3DS litt på impuls, da jeg egentlig hadde tenkt på DSi pga OKAMIDEN.

Har hatt DSi før og solgt den for mange år siden. Siden jeg så det var ny konsoll kjøpte jeg denne.

 

Men seriøst - 2 timer 44 minutters batteritid? Det med 3D nesten avslått (har den på absolutt laveste før avslått)

 

Skjønner ikke at folk klarer å spille med 3D på halv eller full - DET klarer ikke øynene mine =)

 

Og hvorfor ikke USB lader? Ridge Racer er forresten veldig Kult!

 

Det derre AR og Streetpass og MII har jeg ikke satt meg inn i , men det er kanskje for de yngre?

Utveksle kamper mens den er i sleepmode? Hva er vitsen?

Lage sin egen spillfigur? Hva er vitsen?

Og hva er disse 3 kameraene til? Kan de brukes til noe?

Endret av EspeN
Lenke til kommentar

Men seriøst - 2 timer 44 minutters batteritid? Det med 3D nesten avslått (har den på absolutt laveste før avslått)

Hvor mye 3d slideren står på påvirker ikke batteritiden, den må fortsatt tegne to bilder, slideren påvirker bare hvor mye dybde dette utgjør (dvs vinkelen de er tegnet i/hvpr langt fra hverandre bildene er) Så lenge du har på litt 3d, så bruker den like mye strøm uanset.

 

Det kommre også større batteripakker fra tredjeparts leverandører etter hvert. Og jeg for min del gamer skjeldent i veldig lange strekk uten å ha en stikkkontakt i nærheten, Jeg har også en USB -> DS ledning, så jeg kan låne strøm fra laptop'en om nødvendig... :)

 

Skjønner ikke at folk klarer å spille med 3D på halv eller full - DET klarer ikke øynene mine =)

 

Det er forskjell på øynene til folk, og dette er noe av grunnen til at man har den slideren. Det er også forskjell fra spill til spill. På Ghost Recon har jeg den på max, på Pilotvings liker jeg å ha den ca midt på.

 

Det derre AR og Streetpass og MII har jeg ikke satt meg inn i , men det er kanskje for de yngre?

Utveksle kamper mens den er i sleepmode? Hva er vitsen?

Lage sin egen spillfigur? Hva er vitsen?

Og hva er disse 3 kameraene til? Kan de brukes til noe?

 

AR-spillene er moro, og med 3d'en blir det en ganske unik opplevelse. Er temmelig imponerende første gang man ser en drage skyte opp av stuebordet... ;) Uansett er dette som en del av de andre funksjonene ment å illustrere mulighetene i teknologien, ikke å være ett fullverdig spill.

 

Mii'ene er noe som nintendo innførte med Wii'en og er en grei måte å ha en avatar man kan bruke i ulike spill. Andre konsoller gir deg samme muligheten, det er rett og slett praktisk i noen spill, og moro for de som liker sånt.

 

Streetpass er en interessant idé som jeg mistenker er for å få folk til å bruke konsollen oftere og ha den med seg, men dette vil vel fungere best i større byer. Akkurat nå er funksjonen relativt begrenset, og det blir opp til spillutviklerne hva denne funksjonen kan brukes til. Noen idéer er jo at man f.eks trader items/pokemons eller liknende når man er ute og trasker, noe alla en funksjon i Zelda Phantom Hourglass, som gjorde at man kunne trade båt-deler og liknende med folk man spillte online med. Vi får se hva som skjer med denne funksjonen framover, men hvis dette gjøres på en lur måte, og hvis folk benytter seg av det, kan det bli kult. - Det arrangeres allerede streetpass-treff i en del byer...

 

De tre kameraene brukes til bla.a AR spillene, så du kan jo teste det for å se hva det kan brukes til, front kamera kan brukes til video chat, få ansiktet ditt med i spill, hode-tracking i spill med mer. På DSI var det en rekke spill som brukte dette til forskjellige ting. Front kameraet brukes bl.a. i FaceRaiders for å putte ansiktet ditt på de krypene du skal skyte, eller i Mii-kanalen for å hjelpe deg å genere en mii. De ytre kaeraene kan også ta bilder i 3d, noe som kan være moro, i hvertfall i starten, og det ryktes mulighet til å ta opp film i 3d også etter hvert.

 

Det virker generelt som du ikke er villig til å bruke fantasien og er generelt negativ til nye idéer, bare fordi du ikke finner ting nyttig eller moro betyr ikke at ikke andre finner glede ved det. Litt av greia med DS'en har alltid vert å innovere ved å gi utviklerne nye sensorer å leke seg med for å lage nye typer gameplay. Det var mange som sa "touchscreen? hva er vitsen" når DS'en kom ut... viste seg at det var en ganske så nyttig sak....

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Fikk teste Nintendo 3DS idag mens jeg stod i iPad2-kø på Elkjøp. :) Må si jeg ble ganske skuffet.. 3D-effekten var "helt grei", ikke noe spesielt imponerende. Egentlig slik jeg forestilte meg (at man får en dybdefølelse "inn i skjermen", siden det var det eneste logiske som kunne være mulig uten briller). Spilte Lego Star Wars i ca. 2 minutter og måtte bare skru av 3D-effekten. Ble sliten i øynene. Ikke er det noen interessante spill til release heller.

 

Nei, når det kommer noe a'la R4DS og muligheten til å kjøre homebrew (spesielt emulatorer) på konsollen så skal jeg anskaffe den. Ikke før.

 

Lego Star Wars har fått ganske dårlig kritikk, så det er ikke akkurat det beste å teste 3D med. Og som andre er sagt er det ikke bare å skru 3D på fullt og tro det går bra. Du må justere det så det funker best for deg. Når det er sagt så jeg ikke en dritt i Pilotwings de første minuttene med full 3D, men øynene mine ble justert etterhvert, og jeg så mye bedre. Etter noen minutter så jeg alt svært bra, og jeg har ingenting å utsette på 3D-effekten.

 

Men hvis du kun vil ha homebrewn er det vel bre å kjøpe en vanlig DS? Homebrewn vil ikke fungere på 3DS, og hvorfor vil du ha en dyr 3DS for å spille på emulator når DS fungerer like bra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...