Gå til innhold

Nintendo 3DS tråden!!


Toman18

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for godt svar.

Noen som vet hvor mye bedre batteriet blir hvis jeg skrur av 3D ?

Og er det lengere batteri hvis jeg spiller DS spill? Har bestilt Giana Sisters som jeg husker jeg spilte til døden på C64 i 1987 - så gleder meg veldig til dette spillet. Men hvis jeg bare får 2 timer og 44 minutter så må jeg starte å tenke alternativt =)

Endret av EspeN
Lenke til kommentar

Takk for godt svar.

Noen som vet hvor mye bedre batteriet blir hvis jeg skrur av 3D ?

 

Og er det lengere batteri hvis jeg spiller DS spill? Har bestilt Giana Sisters som jeg husker jeg spilte til døden på C64 i 1987 - så gleder meg veldig til dette spillet. Men hvis jeg bare får 2 timer og 44 minutter så må jeg starte å tenke alternativt =)

 

Er vanskelig å si nøyaktig, men siden den bare trenger å rendre halvparten så mye så skulle det ikke forundre meg om det utgjør en god del.

 

Skulle også tro at DS spill krever mindre batterier da DS'en er en mye svakere maskin, så alle DS spillene krever mindre av 3ds'en...

 

Vil tro det varierer mellom spill, ett 2d spill som giana sisters f.eks vil nok kreve mye mindre enn ett spill som bruker 3d.

 

Batteri-tiden varierer mye mellom 3ds spillene også, har f.eks hørt a street fighter krever en god del mer en enkelte andre spill.

 

Er batteritid en kjempe issue, så finnes det vel en del battery-pack av ymse slag både for ds, og av den mer universale typen. Det finnes også bil adapter og usb adapter til DSi/3ds.

Endret av Dipso
Lenke til kommentar

Det er vel egentlig kun Super Street Fighter IV: 3D Edition som har fått veldig god kritikk. Pilotwings og Ridge Racer også kanskje, men ikke fullt så bra som SF. Splinter Cell, som jeg vurderte, har fått rimelig laber kritikk. Samme med Rayman (som jeg har) og Asphalt.

 

Håper det tar seg litt opp og at det kommer noen knallspill snart. Nå er min favorittutvikler på DS, Cing, konkurs, så det kommer neppe et nytt Another Code eller et nytt spill med Kyle Hyde på 3DS desverre.

Endret av nouse4aname
Lenke til kommentar
Håper det tar seg litt opp og at det kommer noen knallspill snart. Nå er min favorittutvikler på DS, Cing, konkurs, så det kommer neppe et nytt Another Code eller et nytt spill med Kyle Hyde på 3DS desverre.

 

Jeg satt å leste litt i nyeste Official Nintendo Magazine tidligere i dag, og for å det unna veien bekreftet Iwata at et Pokemon-spill til 3DS er under utvikling. Der, nå er det bekreftet. Kan vi vennligst aldri nevne det igjen? :p For det andre bekreftet han at Zelda er like rundt hjørnet, og det vil neppe bli så lenge til Metal Gear Solid. I tillegg vil de i Japan få en demo av Resident Evil: Revelations når de kjøper RE: Mercenaries, så la oss håpe vi også får det. :)

Endret av PityTheFool
Lenke til kommentar
Håper det tar seg litt opp og at det kommer noen knallspill snart. Nå er min favorittutvikler på DS, Cing, konkurs, så det kommer neppe et nytt Another Code eller et nytt spill med Kyle Hyde på 3DS desverre.

 

Jeg satt å leste litt i nyeste Official Nintendo Magazine tidligere i dag, og for å det unna veien bekreftet Iwata at et Pokemon-spill til 3DS er under utvikling. Der, nå er det bekreftet. Kan vi vennligst aldri nevne det igjen? :p For det andre bekreftet han at Zelda er like rundt hjørnet, og det vil neppe bli så lenge til Metal Gear Solid. I tillegg vil de i Japan få en demo av Resident Evil: Revelations når de kjøper RE: Mercenaries, så la oss håpe vi også får det. :)

 

Pokemon har aldri vært min greie, så det står jeg greit over. Zelda kommer i juni om jeg ikke tar feil. MGS kan bli bra, men må jo si at jeg ikke er storfan av den serien. Heldigvis kommer VC i en oppdatering i mai (såvidt jeg har fått med meg), så da skal jeg shoppe en del GBA-spill jeg ikke har fått testet. Håper bare Nintendo får ut mange spill fort og ikke venter i en evighet slik de gjorde med VC på Wii.

Lenke til kommentar

Gleder meg til Metal Gear Solid til 3DS, er det slik å forstå at det er en port av PSP Metal Gear Solid spillet Peace Walker?

Nei, det er Metal Gear Solid 3: Snake Eater men med litt forandringer. Vet ikke om det er 100% bekreftet, men co-op ala Peace Walker er nevnt som en av dem.

Lenke til kommentar
Heldigvis kommer VC i en oppdatering i mai (såvidt jeg har fått med meg), så da skal jeg shoppe en del GBA-spill jeg ikke har fått testet. Håper bare Nintendo får ut mange spill fort og ikke venter i en evighet slik de gjorde med VC på Wii.

Sorry to burst your bubble, men Virtual Console på 3DS er Game Boy og Game Boy Color. Game Boy Advance kan komme senere, men er ikke annonsert.

Lenke til kommentar
Heldigvis kommer VC i en oppdatering i mai (såvidt jeg har fått med meg), så da skal jeg shoppe en del GBA-spill jeg ikke har fått testet. Håper bare Nintendo får ut mange spill fort og ikke venter i en evighet slik de gjorde med VC på Wii.

Sorry to burst your bubble, men Virtual Console på 3DS er Game Boy og Game Boy Color. Game Boy Advance kan komme senere, men er ikke annonsert.

 

Nå ble jeg skuffet. Var så sikker på det var GBA. Får håpe det kommer senere da.

Lenke til kommentar

Da har jeg på få dager spilt over 10 timer på min 3DS. Dette er mer enn jeg har spilt på min xbox360, ps3 og psp de siste 2 årene tilsammen.

Egentlig veldig fornøyd med maskinen. Spillene jeg spiller er Ridge Racer og Rayman. Rayman hadde jeg ikke spilt før så gjør ikke noe at det er den 100 porten.

Ridge Racer elsket/elsker jeg både på psp,ps3 og 360 - men synes alikevel det virka litt nytt på 3DS.

 

Når det gjelder denne 3D effekten på denne maskinen så synes jeg det er komplett bortkasta. Kun en gimmick. Har nå de siste timene skrudd av effekten og synes spillene blir lettere å spille. Fra før av spilte jeg alltid med lavest mulig 3D da jeg synes det gav mer enn nok 3D for meg.

 

Nå har jeg bestilt noen DS spill og gleder meg til å se hvordan de fungerer på maskina.

Okamiden. Giana Sisters og Dragon Quest XI.

Lenke til kommentar

Rayman er en port av et 11 år gammelt spill, så hvilken 3D-revolusjon hadde du forventet? :p Er mer usikker på Ridge Racer da jeg har hørt en del tvilsomme ting om 3D-effekten. Noen liker den, noen gjør det ikke. Men vent til spill som Mario 3D, Paper Mario 3D, Metal Gear Solid: Snake Eater 3D, Resident Evil: The Mercenaries, Resident Evil: Revelations, Kid Icarus, StarFox 64 3D, Kingdom Hearts 3D og Mario Kart 3D, så skal vi se om du ikke begynner å like 3D-effekten. :)

Lenke til kommentar

Jeg var ikke ute etter noe revolusjon i det hele tatt. Jeg synes 3D effekten virker mye bedre enn hva jeg hadde trodd, men det er mye bedre å spille uten. 3D effekten gir jo bare et dypde innover i maskinen liksom. Ja - kult i 5 minutter - men ser ikke hensikten. Spesielt ikke når det faktisk er lettere å spille "bra" uten 3d effekten + bedre kontrast - klarere bilde + bedre batteri UTEN 3D effekten.

Det er WOW faktor over den - men hele greia er jo bare en gimmick - synes jeg ivertfall.

 

Kommer til å tippe at de fleste slår av denne effekten etterhvert..

Er det virkelig ingen her som er enig?

Lenke til kommentar

For å si det sånn spiller jeg Pilotwings en god del. Med 3D flyr jeg slalom gjennom skogen uten å kræsje en eneste gang. Uten 3D kræsjer jeg i hvert eneste tre. Det har med dybdesyn å gjøre. Med 3D blir det mye enklere å dømme hvor langt unna trærne er hverandre og så videre. Problemet er at du ikke trenger å dømme sånne ting i Rayman, så da er jo 3D ganske bortkastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...