Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

MultiGamerClub skrev (14 timer siden):

Jenter på bussen som skryter av hvor tidlig de mistet jomfru dommen..

Narkisser som åpent snakker om hvor de kjøper stoff fra og hvem..

Samme jenter fra bussen som skriker inn en tiktok video på bussen så sjåføren stopper og tvinger dem til å gå ut..

🤔

Tror jeg ikke tar buss på en stund..

Var også riktignok blod flekker bak i bussen så det ut som.. Oof..

Bare å glede seg til bilene forsvinner, og kollektivtransport overtar fullstendig folkens! 

Det som er behatelig er hvor lite respekt folk i dagens samfunn har for hverandre, autoriteter og offentlig rom. Lærere, politi, politikere, leger, sjåfører etc. Har ikke i nærheten av den respekten som de hadde. Det at samfunnet har blitt mer åpent, likestilling, og informasjonssamfunn bla.a har bidratt til det. Og det er bra, men konsekvensene av det er ikke alltid bra.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
6 hours ago, djgudleif said:

Dere skal ha kontakt men vi skal begrense sosial kontakt? Jeg sier motsatt. Dere holder kjeft og vi gjør det vi vil. Pandemien er FERDIG. Det er ikke interessant mer. 

Fint om du, i all din visdom, ringer Oslo Universitetssykehus og informer dem om dette slik at folk slipper å utsette operasjonene sine unødvendig...

https://www.vg.no/nyheter/i/OrlbmA/oslo-universitetssykehus-utsetter-planlagte-operasjoner

  • Liker 4
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (4 timer siden):

Vi hadde GJENÅPNINGSFEST. Det betyr at landet er ÅPENT. Det betyr at pandemien et OVER.

Hvor står det/har de sagt at pandemien er over?

Såvidt jeg vet var det snakk om gjenåpning etter de strenge smittevernstiltakene. Ingen har sagt at pandemien er over, det er fortsatt mutasjoner av viruset ute og går, senest tidligere i uka var det i nyhetene at en ny deltamutasjon ikke sett før er påvist i Tromsø.

De fleste (tror jeg) er vaksinert på dette tidspunktet, men ingen er tjent med at vi begynner å drite i smittevern, vi er ikke på det stadiet enda. Og jeg spriter fortsatt henda på butikk enda noen måneder enn å bidra til å spre smitte i fall det skulle være noe igjen her jeg bor.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (17 timer siden):

Mangler lyst til å gjøre noe som helst i helgene.
Ha masse tid, men gidder ikke.

Begynn dagen med én oppgave. Som f.eks re opp sengen, ta oppvasken eller rydd/organiser et rom. Start med enkle praktiske ting. Når du kommer i gang og får litt mestringfølelse, så får du en god driv som du kan bruke til å gjøre andre ting du har tenkt på. Smi imens jernet er varmt. Hvis man setter seg ned på PC/ser TV eller slapper av før man tar fatt på dagen, så mister man flyten. Tenk at du må gjøre deg "fortjent" til å slappe av, bruk det som en gulrot. Middag smaker godt hvis man er sulten, men middag orker man ikke hvis man spiser desserten først.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Mistet nettopp tranflasken på gulvet. 

Hell i uhell er det plastflaske og ikke glassflaske (så slapp at den knuste) og så skjedde det jo på kjøkkenet og ikke over noe teppe, men allikevel, så unødvendig at den skulle glippe ut av hendene mine. 

Kan ikke skylde på at jeg er i morgenørska heller, for jeg har vært lys våken siden kl 8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
On 11/2/2021 at 11:18 PM, Larzen_91 said:

Av samme grunn som at jeg ikke bare legger meg ned og dør her og nå, bare fordi jeg vet at døden kommer en eller annen gang uansett. Nå er ikke jeg veldig klimaengasjert på noe vis, og føler ikke skyld, men jeg anerkjenner problemet og er med på tanken om å få til konkrete og effektive tiltak.

Nå skal ikke jeg peke fingre på noen her inne så mener ikke noe med dette mot noen spesifikt. Men jeg tenker ofte på en meme jeg så for en stund siden, der man sammenlignet boomer generasjonen med folk som lar det være igjen 1 ark på dassrullen så de slipper å måtte skifte den. Kanskje usant og hyperbole, men litt morsomt og kanskje et snev av sannhet.

I grunn ganske latterlig å putte flere generasjoner inn i en "boomer" skuff, som mange liker å gjøre. "hvis jeg putter alle problemer inn i denne store skuffen så slipper jeg å gjøre noe konkret - phew".
Det er ofte denne voksne generasjonen som forsøker å gjøre noe med problemet mens den unge følgerskaren  med GT i front er mer opptatt av å syte og klage mens de legger ut selvsentrerte sutrevideoer på tiktok via den splitter nye iphonen. De har ingen forslag til hva vi skal gjøre og er kun problemorientert fremfor løsningsorientert. En klassisk ikke-konstruktiv tjatende pekefinger.

Å generalisere grupper blir like feil som det ser ut som ovenfor.
Interessant nok er det alltid når jeg går på do etter de yngste på jobb at jeg må skifte dorullen eller bruke dokosten 😛

Lavpannede generaliseringer av store grupper er noe som går inn i V2.0

Endret av Theo343
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Theo343 skrev (12 timer siden):

I grunn ganske latterlig å putte flere generasjoner inn i en "boomer" skuff, som mange liker å gjøre. "hvis jeg putter alle problemer inn i denne store skuffen så slipper jeg å gjøre noe konkret - phew".
Det er ofte denne voksne generasjonen som forsøker å gjøre noe med problemet mens den unge følgerskaren  med GT i front er mer opptatt av å syte og klage mens de legger ut selvsentrerte sutrevideoer på tiktok via den splitter nye iphonen. De har ingen forslag til hva vi skal gjøre og er kun problemorientert fremfor løsningsorientert. En klassisk ikke-konstruktiv tjatende pekefinger.

Å generalisere grupper blir like feil som det ser ut som ovenfor.
Interessant nok er det alltid når jeg går på do etter de yngste på jobb at jeg må skifte dorullen eller bruke dokosten 😛

Lavpannede generaliseringer av store grupper er noe som går inn i V2.0

Enig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
djgudleif skrev (På 28.10.2021 den 21.26):

Vil at Kim Jong Un skal bli skutt

Håper i grunnen ikke at noen skal bi drept... Men jeg kan forstå at man kan tro det ville blitt bedre om man fjernet seg med despoten. Det viktige spørsmålet er dette: hvem kommer etter han dersom dette skjer? Blir det søsteren Kim Yo-jong? Hun virker å være like ille. Det var mange som håpet at Kim jong-un skulle være "bedre" enn faren sin da han hadde studert i Sveits og kanskje hadde fått med seg vestlige verdier på veien. Det skjedde jo ikke. 

Det er nok mange i den sinnssyke Kim familien som gjerne kunne tatt over på et blunk, kanskje ikke styrt like effektivt men som sikkert kunne holdt jernhånd over Nord-Korea som resten av Kim dynastiet. 

Det jeg håper ikke skjer er at vesten går militært inn i Nord-Korea. De har utviklet våpenteknologi som kan starte 3. verdenskrig og utslette byer på kort tid. Man har sett det fra mange land at det å gripe inn militært ikke er veien å gå. Her må folket selv reise seg og starte et opprør. Det er dog ikke like enkelt som det høres ut som nei. 

Nord-Korea er et utrolig komplekst land hva angår maktbalansen og jeg tviler i grunnen på at noe særlig endrer seg med mindre noen kloke hoder i befolkningen starter å si at nok er nok. Problemet er bare at hodene på de som sier noe slik ruller fortere enn du og jeg kan si kaffi. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Overskriftene om Astrofest som norsk media kommer med er helt hårreisende. (både NRK og VG)

Det står bare "Jeg er helt knust". På overskriftsnivå så får det Travis til å se ut som et offer. Burde stått "8 døde på konsert i regi av Travis Scott"

Han burde forøvrig råtne i fengsel og bli kansellert.

Endret av djgudleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...