Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

7 minutes ago, Dart said:

Eller du går glipp av det meste av sosial kontakt. Har du prøvd å sjekke med det på? Eller tror du noen gidder å sjekke deg om du har det på?

Jeg er en ytterst sjelden bruker av headset i offentligheten. Jeg har det noen ganger på jobb for å konsentrere meg. Folk prater plutselig til meg som om jeg ikke har det på. Det er ganske rart

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
39 minutes ago, Dart said:

Jeg hørte noen i går si at jeg skal spare strøm for å verne klimaet. Det et jeg er skjære tøv.

90% av strømmen i Norge er miljøvennlig vannkraft.

Strømnettet i Norge er ikke et isolert system. Hvis du bruker mindre strøm fører det til mer eksport som igjen fører til at andre land bruker mindre fossil-basert kraft. Selv om strømmen du bruker ikke er fra et kullkraftverk betyr ikke at den ikke har noen effekt på klimaet. I tillegg importerer Norge stadig vekk fossil strøm fra utlandet. Dersom du sparer strøm øker det vannmengden i vannmagasinene som reduserer sannsynligheten for å måtte importere strøm.

Endret av Plonky
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Budeia skrev (28 minutter siden):

Om du sparer, kan vi andre sitte her med litt bedre samvittighet. 

Om Squid game, - har ikke sett hverken Squid game eller Money Heist, får ikke sett alt. Har likevel sett noen danske krimserier som The Team og Hvide Sande. 

Jeg er litt fascinert av The Wire. I flg noen av mine kontakter over dammen er miljøet og handlingen ganske nær slik det er.

Skal se om jeg finner de du nevner 🙂 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Plonky skrev (3 minutter siden):

Strømnettet i Norge er ikke et isolert system. Hvis du bruker mindre strøm fører det til mer eksport som igjen fører til at andre land bruker mindre fossil-basert kraft. Selv om strømmen du bruker ikke er fra et kullkraftverk betyr ikke at den ikke har noen effekt på klimaet.

Jeg føler ikke for å være solidarisk når ingen viser solidaritet med meg. Ingen bryr seg om at jeg fryser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
djgudleif skrev (27 minutter siden):

Jeg er en ytterst sjelden bruker av headset i offentligheten. Jeg har det noen ganger på jobb for å konsentrere meg. Folk prater plutselig til meg som om jeg ikke har det på. Det er ganske rart

At det er rart at folk prater til deg. Hva skal de gjøre? Jeg pleier å smekke med en penn på bøylen til de som jeg trenger å få til å jobbe.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Dart said:

Jeg føler ikke for å være solidarisk når ingen viser solidaritet med meg. Ingen bryr seg om at jeg fryser.

Om du vil være solidarisk eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Det eneste jeg kommenterte var at strømmen du bruker faktisk har en påvirkning på klimaet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Plonky skrev (1 minutt siden):

Om du vil være solidarisk eller ikke har ingenting med saken å gjøre. Det eneste jeg kommenterte var at strømmen du bruker faktisk har en påvirkning på klimaet.

Jeg tror faktisk jeg datt av der, selv om jeg har lang utdannelse og levd et langt liv.

Går vi inn i en ny tid? Drittungenes tid?

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Dart said:

Jeg tror faktisk jeg datt av der, selv om jeg har lang utdannelse og levd et langt liv.

Går vi inn i en ny tid? Drittungenes tid?

Jeg la frem fakta for at strømmen du bruker har en klimapåvirkning. Jeg har ikke tenkt til å diskutere følelser, det er helt uinteressant, så jeg gir meg her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Plonky skrev (5 minutter siden):

Jeg la frem fakta for at strømmen du bruker har en klimapåvirkning

Det er ikke mulig så lenge strømmen jeg bruker er minst 90% vannkraft. 

Og det er forbannet irriterende å bli kritisert når jeg ikke kan gjøre noe, siden jeg ikke har gratis ved (som en bekjent har).  Jeg har ingen måte å verken påvirke miljø eller noe annet. Jeg er låst på en eneste energiform og alt som jeg evt kunne endre.

Lenke til kommentar
Dart skrev (1 minutt siden):

Det er ikke mulig så lenge strømmen jeg bruker er minst 90% vannkraft. 

Og det er forbannet irriterende å bli kritisert når jeg ikke kan gjøre noe, siden jeg ikke har gratis ved (som en bekjent har).  Jeg har ingen måte å verken påvirke miljø eller noe annet. Jeg er låst på en eneste energiform og alt som jeg evt kunne endre.

Gratis ved kan du finne over alt langs veiene.
Men veden må tørke i ett år før du kan bruke den.
 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Dart said:

Det er ikke mulig så lenge strømmen jeg bruker er minst 90% vannkraft. 

Og det er forbannet irriterende å bli kritisert når jeg ikke kan gjøre noe, siden jeg ikke har gratis ved (som en bekjent har).  Jeg har ingen måte å verken påvirke miljø eller noe annet. Jeg er låst på en eneste energiform og alt som jeg evt kunne endre.

Dersom du mener jeg tar feil må du legge frem argumenter på hvorfor jeg tar feil. Jeg har ikke kritisert noen for å bruke strøm, ikke bland fakta med følelser. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dubious skrev (27 minutter siden):

Gratis ved kan du finne over alt langs veiene.
Men veden må tørke i ett år før du kan bruke den.
 

Hvis jeg hadde en vedovn å brenne veden i. Det finnes ikke og kan ikke oppnås. Jeg har ikke det.

Lenke til kommentar

Unødvendige kommentarer. Dette var ikke her på forumet, og ikke rettet til meg (dere her på forumet fortjener en takk for hvor respektfulle og støttende dere har vært ovenfor meg❤️!), men mot ei som forteller om voldtekt og lurer på hva hun skal gjøre, så er det enkelte som lirer fra seg: "enkelte fortjener å bli voldtatt". Er det en ting mange som har vært utsatt for voldtekt går og kjenner på, meg selv inkludert, så er det at man føler at man fortjener å bli voldtatt. På samme forumet har jeg kommet over andre unødvendige kommentarer også, angående samme tematikk, for eksempel har jeg kommet over følgende kommentar: "du burde være takknemlig for at noen orker å voldta deg". Altså, en ting er at man bestemmer seg for å være kjip, men så sparker man noen som ligger nede allerede, det er ekstra lavmål.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tegn på at det har gått for langt er at vi opplever at deprimerte begår selvmord av dårlig samvittighet for ikke å ha gjort nok for miljøet. 

MDG sitter valgt inn i kommunestyrer og later som de har oppgaver og saker. De er rene sosialister, og stemmer 100% sosialistisk. I en kommune har de ingenting de skal ha sagt om avgjørelser om miljøtiltak, da de viktige sakene avgjøres på fylkesnivå og riksnivå. Det er litt som å ha et parti for snørydding et sted det ikke snør.

De som har stemt på dem er lurt til å gi stemmen sin til et parti som seiler litt under falskt flagg (eller grønn kamuflasjemaling) så andre ikke-sosialistiske går glipp av den. De kaprer altså stemmer som ellers ville gått mere til høyre. Stemmen kunne like godt vært brukt på Rødt, SV og litt på Ap.

Endret av Slettet+6132
lagt til siste avsnitt
Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (1 time siden):

Sånn to faktors koder sendt på SMS som ikke kommer med en gang.

Det hjelper meg lite når de tikker inn 20min senere, da har jeg for lengst gitt faen i å logge inn og holder på med noe annet.

Eller de som ikke kommer i det hele tatt..🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...