Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

51 minutes ago, E.C. said:

Jeg jobber ikke på IT-avdelingen og folk på min avdeling styrer unna IT-support og går direkte til meg for å få ting løst raskere. I tillegg har faktisk 1. linja sendt folk til meg for hjelp (jeg jobber fortsatt ikke i IT-avdelingen). Mange "spennende" og dysfunksjonelle IT-opplegg der ute.

Jeg jobber ikke på lønn, HR eller økonomi men det hender folk kommer til meg å spør om ting der for å få svar raskere.

Det er ikke nødvendigvis fordi disse avdelingene er dysfunksjonelle men hvorfor skal man ikke kunne spørre en kollega om lønn, HR og IT ting om de kan svare? Da får man raskt svar fremfor å lage lenger kø hos HR.

Det virker funksjonelt spør du meg fremfor "Nei sorry den informasjonen kan jeg ikke dele med deg - du vet.... job security and all that. Da må du nok vente til HR kan svare".

Lurer man på noe og de i den respektive avdelingen er opptatt så vil ofte resepsjonisten ha svaret. Et lite tips.
Men joda du har dysfunksjonelle avdelinger av alle sorter der ute.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dragen skrev (På 9.11.2021 den 2.58):

facepalm.thumb.png.727d1940e3c290dba450709e763f4208.png

Your comment goes against our Community Standards on spam
No one else can see your comment.
We have these standards to prevent things such as false advertising, fraud and security breaches.
Repeatedly violating our Community Standards can cause further account restrictions.

"Trenger ikke noe forbud når mesteparten kjøper elbil."

Har de ansatt folk som ikke leser norsk?
Ser ikke noe galt med den kommentaren, men har sikkert blitt rapportert av elbilelskere.

Lenke til kommentar
10 hours ago, E.C. said:

Jeg jobber ikke på IT-avdelingen og folk på min avdeling styrer unna IT-support og går direkte til meg for å få ting løst raskere. I tillegg har faktisk 1. linja sendt folk til meg for hjelp (jeg jobber fortsatt ikke i IT-avdelingen). Mange "spennende" og dysfunksjonelle IT-opplegg der ute.

Der jeg jobbet før, som utvikler, var det flere som gikk til meg for å få hjelp med Excel. Altså, jeg har ikke brukt excel mye. Hvorfor skulle jeg kunne noe om det? Jeg bare brukte intuisjon, prøvde meg fram eller googla akkurat det de lurte på og deretter "kunne" jeg det. Terskelen for å be om hjelp bør være høy slik at man må feilsøke, prøve og feile på egenhånd først.

Endret av djgudleif
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta bussen eller sykle! Spar miljøet!

Nei vet du hva? Slutt å trykk opp reklame for ALLE husstander i hele LANDET som dere sender HVER JÆVLA DAG. Det skal forbys NÅ. Faen for noe meningsløst opplegg. Boikotter ALLE som sender reklame. Fuck off for real. Faens jævla nisser.

Fra nå av vil jeg slenge det på gata og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Vis hvor mye søppel posten norge AS skaper hver jævla dag.

Hvorfor er ikke alt på digipost så kan jeg rive ned hele postkassa

Endret av djgudleif
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (6 timer siden):

Ta bussen eller sykle! Spar miljøet!

Nei vet du hva? Slutt å trykk opp reklame for ALLE husstander i hele LANDET som dere sender HVER JÆVLA DAG. Det skal forbys NÅ. Faen for noe meningsløst opplegg. Boikotter ALLE som sender reklame. Fuck off for real. Faens jævla nisser.

Fra nå av vil jeg slenge det på gata og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Vis hvor mye søppel posten norge AS skaper hver jævla dag.

Hvorfor er ikke alt på digipost så kan jeg rive ned hele postkassa

Jeg er enig med deg, det legges mye vekt på forbrukerne når de viktigste og mest effektive miljøtiltakene bør tas på organisasjons/bedriftsnivå.

Men apropos reklame-irritasjonen din: Har du "nei takk til reklame" skilt på postkassen? Får nemlig aldri reklame der selv og jeg har et slikt skilt på. Jeg mener at man skal få tak i det gratis, jeg har tidligere fått mitt av Naturvernforbundet.

Men, ja, er enig i at mye mer kunne vært på Digipost og jeg forstår egentlig hvorfor ikke dette brukes i større grad, spesielt når det angår sensitivt innhold. Blir litt irritert jeg når sensitivt innhold sendes via vanlig post, post kan havne feil. Jeg har et veldig vanlig navn og etternavn og jeg har opplevd flere ganger å få post fra mine navnesøstre, eller at de får min 🙄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (På 13.11.2021 den 13.21):

Ta bussen eller sykle! Spar miljøet!

Nei vet du hva? Slutt å trykk opp reklame for ALLE husstander i hele LANDET som dere sender HVER JÆVLA DAG. Det skal forbys NÅ. Faen for noe meningsløst opplegg. Boikotter ALLE som sender reklame. Fuck off for real. Faens jævla nisser.

Fra nå av vil jeg slenge det på gata og oppfordrer alle til å gjøre det samme. Vis hvor mye søppel posten norge AS skaper hver jævla dag.

Hvorfor er ikke alt på digipost så kan jeg rive ned hele postkassa

Jeg har sagt akkurat det samme selv. Skjønner ikke at det er lov å sende ut så mye reklame. Får jo 5-10 hefter 2 ganger i uke hele året. Man fyller jo opp papirdunken bare med reklame. Det samme mener jeg også om emballasje. Man kan kjøpe en minnepenn på 2x5cm pakket inn i 15x30cm plast. Man kan kjøpe en liten sak pakket inn i en diger pappeske. Ja ok pappesker bør være firkantet p.g.a transport, men hadde man regnet på hvor mye papp man kunne spart, og hvor mye luft man transporterer.

Endret av Pliscin
Lenke til kommentar

Folk som ene bestemoren min som trur på homøopati.

Hun er veldig skrøpelig og klarer ikke å gjøre noenting selv, ikke en gang komme seg ut av stolen sin. Men nekter all hjelp fra kommune og blånekter å komme seg på et hjem. Nei, bedre at bestefar skal slite seg til døde først. Og hun skal absolutt ikke høre på leger, men drar til fuckings homeopater istedet og folk som ber for henne.

Snakket med henne i dag etter jeg kom hjem fra et 3 dagers opphold på sykehuset og en operasjon. Så her sitter jeg i masse smerter også kommer hun med "nå er det på tide at du innser at "vitenskapen" ikke er så bra som du trur. Nå kan du komme hit også drar vi til homeopaten min og får orden på deg".

Det var siste dråpen for meg, så jeg eksploderte. Fortalte henne at hun ikke forstår selv hvor utrolig lav intelligens hun har som kan tru på homøopati og hvor utrolig ondskapsful og egoistisk hun er som ikke tar ansvar og kommer seg på et jævla hjem før hun tar livet av bestefar. Og at hun kan bare drite i å ta kontakt med meg igjen før hun er på et hjem der hun hører hjemme.

 

For en lettelse!

Lenke til kommentar

Folk som tror at woke og cancel culture har blitt oppfunnet I nyere tid. Er disse personene helt bortreist når det kommer til historie?  Kan nevne flere ting bl.a hekser, Hitler, ufo, aliens, flat earthers, influensa, rs-virus..  listen er lang.......

Endret av Laffe
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Nstin skrev (2 timer siden):

Folk som ene bestemoren min som trur på homøopati.

Hun er veldig skrøpelig og klarer ikke å gjøre noenting selv, ikke en gang komme seg ut av stolen sin. Men nekter all hjelp fra kommune og blånekter å komme seg på et hjem. Nei, bedre at bestefar skal slite seg til døde først. Og hun skal absolutt ikke høre på leger, men drar til fuckings homeopater istedet og folk som ber for henne.

Snakket med henne i dag etter jeg kom hjem fra et 3 dagers opphold på sykehuset og en operasjon. Så her sitter jeg i masse smerter også kommer hun med "nå er det på tide at du innser at "vitenskapen" ikke er så bra som du trur. Nå kan du komme hit også drar vi til homeopaten min og får orden på deg".

Det var siste dråpen for meg, så jeg eksploderte. Fortalte henne at hun ikke forstår selv hvor utrolig lav intelligens hun har som kan tru på homøopati og hvor utrolig ondskapsful og egoistisk hun er som ikke tar ansvar og kommer seg på et jævla hjem før hun tar livet av bestefar. Og at hun kan bare drite i å ta kontakt med meg igjen før hun er på et hjem der hun hører hjemme.

 

For en lettelse!

En ting som irriterer meg er når offentlig godkjent helsepersonell også jobber som homeopat og lignende alternativpjatt spesielt når vi lærer om viktigheten over at tiltak må være evidensbaserte. Man kan ikke forsvare alternativdritten, og det er forferdelig uetisk svindel mot ofte sårbare mennesker. De tar drøyt mye penger, villeder i reklamer, gjør ting uten effekt og som i blant kan føre til at folk ikke søker nødvendig helsehjelp eller blir sykere. Kvalmt, direkte kvalmt. Jeg forventer at om man har tatt en høyere utdanning innen helse og er autorisert helsepersonell så skal man aldri ha en fot inn i alternativbransjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
GiaMahan skrev (12 minutter siden):

Jeg forventer at om man har tatt en høyere utdanning innen helse og er autorisert helsepersonell så skal man aldri ha en fot inn i alternativbransjen. 

Folk er egoistiske og vil tjene lettjente penger. De kommer opp med produkter som ikke har noen som helst medisinsk virkning også godtar samfunnet det. Det er synd men folk blir utnyttet til hytt og pine fordi samfunnet tillater det jeg vil regelrett kalle for svindel. 

Synes også det er svært kvalmende å tenke på hvor mye penger til folk som kanskje er litt naive og tror på det som selges. 

Alternativbransjen er regelrett motbydelig og utnytter sårbare grupper. 

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (9 timer siden):

Folk er egoistiske og vil tjene lettjente penger. De kommer opp med produkter som ikke har noen som helst medisinsk virkning også godtar samfunnet det. Det er synd men folk blir utnyttet til hytt og pine fordi samfunnet tillater det jeg vil regelrett kalle for svindel. 

Synes også det er svært kvalmende å tenke på hvor mye penger til folk som kanskje er litt naive og tror på det som selges. 

Alternativbransjen er regelrett motbydelig og utnytter sårbare grupper. 

Enig. Har gjort meg selv upopulær i den bransjen der, med å stille de kraftig til veggs og sende klager til FT for villedende markedsføring 😛 Haha, ble til og med blokket av en kjendis som promoterer det ene produktet , det synes jeg var ganske vittig.

:utakt skrev (8 timer siden):

Husker jeg gikk til en fastlege som også tilbød akupunktur. Det positive var at jeg ble nysgjerrig på hva det var for noe, leste meg opp, innså at det er vås og byttet lege. 👍

Lurt! 👍 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...