Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

 

Per Sandberg som prøver å kjøre argumentet om at "damer må da bare fike til sjefen hvis han tafser". Klassisk ansvarsfraskrivelse av menn fra den kanten, det er dama sin skyld som ikke sier i fra og forsvarer seg liksom. Er ikke akkurat overrasket av slike holdninger fra den kanten.

Interessant tolkning. Jeg ser på det som at de sier at det burde være mer akseptabelt at kvinner som blir trakassert tar igjen. Gjør du det nå så er du ukul og klarer ikke ta en spøk, osv osv osv.

Interessant.

 

Jeg fikk umiddelbart assosiasjoner til argumentasjon i banene "det er dama sin feil at hun ble voldtatt fordi hun kledde seg vulgært".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg fikk umiddelbart assosiasjoner til argumentasjon i banene "det er dama sin feil at hun ble voldtatt fordi hun kledde seg vulgært".

 

På en måte er det vel også det?

 

Ikke at jeg mener det er en unnskyldning, men kvinner kan være veldig flinke til å friste menn uprovosert. Med både hvordan de lager seg til, og med væremåten sin. 

 

Lenke til kommentar

For hver mann som anklages for overgrep/trakassering, øker sjansene for at en eller flere er uskyldige. Sjansene er allerede ganske store for at ei drittkjerring ser sitt snitt til å rope voldtekt fordi hun ikke fikk en rolle/jobb, fordi folk er for dumme til å skille anklage og dom.

 

Legg også merke til at det er beskyldninger, ikke domfellelse. Svært få har fått dom eller har innrømt skyld. Disse beskyldningene ødelegger liv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg fikk umiddelbart assosiasjoner til argumentasjon i banene "det er dama sin feil at hun ble voldtatt fordi hun kledde seg vulgært".

På en måte er det vel også det?

 

Ikke at jeg mener det er en unnskyldning, men kvinner kan være veldig flinke til å friste menn uprovosert. Med både hvordan de lager seg til, og med væremåten sin.

Altså, det er aldri dama sin skyld at hun blir voldtatt uansett hvor lettkledd hun er. Og da tenker jeg på faktisk voldtekt, ikke "uff, jeg angrer, kanskje jeg skal si han voldtok meg".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Hvis jeg blir voldtatt etter å ha vært på byen er det ikke min feil, det er kun en persons feil, og det er han som voldtar! Av og til ser jeg folk spise fristende mat, men det er ikke deres feil om jeg tar maten og spiser den opp foran de? Jeg gidder ikke å gå med burka og prøve å se stygg ut fordi noen syke mennesker ikke klarer å holde sine syke lyster for seg selv.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvis jeg blir voldtatt etter å ha vært på byen er det ikke min feil, det er kun en persons feil, og det er han som voldtar! Av og til ser jeg folk spise fristende mat, men det er ikke deres feil om jeg tar maten og spiser den opp foran de? Jeg gidder ikke å gå med burka og prøve å se stygg ut fordi noen syke mennesker ikke klarer å holde sine syke lyster for seg selv.

This!^
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

jada. Tror vi snakker litt forbi hverandre her. Det er nettopp fordi det er en del syke og/eller primitive individer der ute, man gjør best i å være litt forsiktig for egen del. Men da er det vel helst snakk om tilfeller der noen bevisst egger/terger opp spesifikke personer uten å tenke seg om.

Det blir jo som å si at om jeg slår til deg nå, er det egentlig litt din feil også siden du har en provoserende mening. Jeg ble selv fingervoldtatt en gang jeg hadde skjørt uten strømpebukse. Var det min feil at det skjedde siden jeg droppet strømpebukse den varme sommerkvelden? Hadde det vært mindre min feil om jeg hadde hatt på bukse? Å bli utsatt for overgrep er traumatisk i seg selv og jeg mener det er skammelig å påføre ofrene mer skyldfølelse og skam enn det de sitter igjen med fra før. Jeg ser at man kanskje er mer i risikosonen, men det er ikke jentene som skal lære å kle seg annerledes, det er guttene som skal lære seg hvordan man styrer sine lyster og primitive behov!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg forstår. Og det er sterkt beklagelig at noen gjorde det mot deg. Det var ikke din feil, ikke i nærheten engang slik det hørtes ut.

Det ble en misforståelse dette, for jeg tenker nok på andre typer situasjoner.
Er også blitt utsatt for overgrep en gang i tiden( fra kvinne i påsyn av andre) så jeg vet hva det er på en måte.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...