Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Jeg vil nå faktisk mene at det er mer aktverdig å ha en billett-app på telefonen så lenge man ikke er mentalt begrenset til å kunne gjøre det. Du skaper bedre flyt i hverdagslige aktiviteter. Jeg tolererer fint å stå i kø både her og der, men ettersom det er verken min eller så mange andres favorittaktivitet så prøver jeg å unngå det når muligheten byr seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er bedre om de som har billett går inn først. Det tar svært liten tid. Så kan den personen som trenger å kjøpe billett (tar endel tid) gjøre det etterpå. Da blir det minst utetid og ventetid for alle (i gjennomsnitt).

 

"Tar tid å kjøpe en billett mens samtlige som venter ute" 

vs

"Vise billett og går inn, siste person kjøper billett, ingen trenger å stå unødvendig og vente ute"

 

Men der er vel tilfeldig hvem som havner hvor i køen på bussen?

Om samtlige uten billett har ett slags knep som fører dem frem i køen, kan du vel bare observere og kopiere?

Det er ikke noen regel som dikterer hvem som hører til hvor i en kø.

Om den som skal kjøpe billett blir plassert bakerst blir det jo en konsekvent straff for å betale med penger, som ikke er noe mer eller mindre etisk eller aktverdig enn å ha billett-app på telefonen.

 

Det er ikke tilfeldig at det blir sånn. De fleste som tar bussen noen ganger i året er litt laid back når det gjelder å stå i kø, mens de som sjelden gjør det ofte står 10 cm fra fortauskanten klar til å gå ombord 10 minutt før bussen kommer.

Når de så går først ombord skal  de spørre om pris og så ta opp pengebok for å finne frem noen mynter, noe de ikke har, så de må finne frem noen lapper i stede. Ting tar tid. 

Jeg har ikke noe ønske av å "observere og kopiere", for jeg synes det er teit og lite hensynsfullt.

Det er ikke snakk om straff, men høflighet og effektivitet for en gruppe mennesker. 

 

Du må gjerne gå på bussen først og knote med penger om du absolutt vil. Det jeg forsøker å si er at jeg synes det er irriterende (hint: navnet på tråden du poster i). 

Ikke alle er enig, og det er helt greit. Det endrer like fult ikke hva jeg mener om temaet.

 
Nå skal det sies at menneskets evne til å være effektiv i en tilfeldig gruppe er bare helt hysterisk dårlig. Det grenser til det komiske.
Lenke til kommentar

 

 

Det er bedre om de som har billett går inn først. Det tar svært liten tid. Så kan den personen som trenger å kjøpe billett (tar endel tid) gjøre det etterpå. Da blir det minst utetid og ventetid for alle (i gjennomsnitt).

 

"Tar tid å kjøpe en billett mens samtlige som venter ute"

vs

"Vise billett og går inn, siste person kjøper billett, ingen trenger å stå unødvendig og vente ute"

Men der er vel tilfeldig hvem som havner hvor i køen på bussen?

Om samtlige uten billett har ett slags knep som fører dem frem i køen, kan du vel bare observere og kopiere?

Det er ikke noen regel som dikterer hvem som hører til hvor i en kø.

Om den som skal kjøpe billett blir plassert bakerst blir det jo en konsekvent straff for å betale med penger, som ikke er noe mer eller mindre etisk eller aktverdig enn å ha billett-app på telefonen.

Det er ikke tilfeldig at det blir sånn. De fleste som tar bussen noen ganger i året er litt laid back når det gjelder å stå i kø, mens de som sjelden gjør det ofte står 10 cm fra fortauskanten klar til å gå ombord 10 minutt før bussen kommer.

Når de så går først ombord skal de spørre om pris og så ta opp pengebok for å finne frem noen mynter, noe de ikke har, så de må finne frem noen lapper i stede. Ting tar tid.

Jeg har ikke noe ønske av å "observere og kopiere", for jeg synes det er teit og lite hensynsfullt.

Det er ikke snakk om straff, men høflighet og effektivitet for en gruppe mennesker.

 

Du må gjerne gå på bussen først og knote med penger om du absolutt vil. Det jeg forsøker å si er at jeg synes det er irriterende (hint: navnet på tråden du poster i).

Ikke alle er enig, og det er helt greit. Det endrer like fult ikke hva jeg mener om temaet.

 

Nå skal det sies at menneskets evne til å være effektiv i en tilfeldig gruppe er bare helt hysterisk dårlig. Det grenser til det komiske.

Enig. Alt for å ikke finne frem penger/lommebok/billett FØR man står der å skal betale.

Samme gjelder på toget, folk sitter å ser på at konduktøren nærmer seg men gidder ikke finne frem billett før h*n står der.

Det vitner om manglende sosiale antenner og/eller liten respekt for sine medmennesker.

Noe sier meg at de samme menneskene ikke bruker blinklys og at de stadig misbruker andres tid ved forsentkomming.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enig. Alt for å ikke finne frem penger/lommebok/billett FØR man står der å skal betale.

Samme gjelder på toget, folk sitter å ser på at konduktøren nærmer seg men gidder ikke finne frem billett før h*n står der.

Det vitner om manglende sosiale antenner og/eller liten respekt for sine medmennesker.

Noe sier meg at de samme menneskene ikke bruker blinklys og at de stadig misbruker andres tid ved forsentkomming.

 

Jeg tror man kan dele folk inn i hovedsakelig 3 grupper når det gjelder dette temaet.

 

Den første gruppen er de selvsentrert og bryr seg rett og slett ikke om andre må vente. De mener gjerne at de selv er viktigere og derfor bør andre vente eller gå omveier.

 

Den andre gruppen forstår ikke at de forårsaker problemer. De kan gjerne gå ut av en bygning og stoppe rett utenfor døren, selv om de 200 andre bak også skal ut. De kan også gjerne stille seg midt fremfor døren på toget når de skal inn, uten å tenke på at folk skal ut først. 

 

Også har man de som faktisk forsøker å se helheten og få ting til å flyte best mulig for alle.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Var faktisk ute for noe lignende i dag, helst værre da. Ei kjerring foran meg i kassa hadde hull på en pakke grøt. Hun fikk gå og hente en ny mens vi ventet.
Så tok det litt tid og kassadamen lurte på om hun skulle sette henne på vent. Når jeg snur meg og ser, så ser jeg at hun har stoppet og står der borte og preiker med noen hun kjenner.
Hallo..! Mens vi venter på henne kassa??  Sa det til kassadamen som satt henne på vent. Helt absurd, står og preiker dritt med noen mens andre venter. Det er jo fornavnet på det å irritere, sånt gjør man bare ikke.  :nei: 

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg føler til tider at jeg er den optimale kunden, legger varene på båndet nogenlunde sortert, av og til med strekkode i hin retning, stykkvarer og løsvarer hver for seg. Legger frem skillegreie bak varene mine, stiller meg innenfor den magiske grensen til betalende kunde. Setter inn kortet med en gang, bruker 1 sek på å skrive koden, pakker som en helt, og forsvinner raskere enn jeg får sagt hadet, men jeg sier alltid hadet til kassøren.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg føler til tider at jeg er den optimale kunden, legger varene på båndet nogenlunde sortert, av og til med strekkode i hin retning, stykkvarer og løsvarer hver for seg. Legger frem skillegreie bak varene mine, stiller meg innenfor den magiske grensen til betalende kunde. Setter inn kortet med en gang, bruker 1 sek på å skrive koden, pakker som en helt, og forsvinner raskere enn jeg får sagt hadet, men jeg sier alltid hadet til kassøren.

Det samme gjør jeg. Men det er så mange som mangler sosiale antenner :p

Lenke til kommentar

Har fått krav til å betale tilbake trygd som egentlig Sverige skulle betalt. Først krevde de Sverige, når Sverige ikke ville betale, så sendte de brev til oss.. Da må dere betale da? Regler og sånn og sånn, hvis vi har betalt feil så kan vi lovlig kreve osv... Var snakk om 200 kr som kona tjente i måneden som var for mye lol

 

Så greit som cypress sier.. Fuck em an feed em cause I don't kneed em.

 

 

Betaler de fuck dem, brenn.

 

Baksmell skatten i Sverige også 9 laken... Fuck dem betaler brenn ?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Irriterende å ha forkjølelse virus...

 

Fordi jeg får dotter i ørene og ikke hører ordentlig STEREO.

 

Men glad jeg har det nå, så jeg slepper å bli syk i jula som ifjor..

 

Smak og luktesans, er greit å ha når man skal smake kvalitet juleøl og armagnac fra 70, samt litt akkevit og maltwhisky dagen etter.

Lenke til kommentar

Var på Biltema for et par uker siden, stod i kassakø. Så åpnet en ny kasse seg og dama bakerst i køen løp over, full gallopp, jeg som stod en del lenger fram stelte meg da bak henne. Hun hadde tross alt bare 2 varer, så da gadd jeg ikke å påpeke at hun var langt bak i utgangspunktet. Hun hadde derimot null oversikt over hvor bankkortet hun skulle bruke var. Rota i veska si i 3-4 minutter.

Lenke til kommentar

Jenten jeg holder på med, er blitt glad i hun men hun gjør meg gal til tider.

 

Utrolig ubesluttsom. Jeg trodde jeg var ubesluttsom men hun her tar kaken. "Hva vil du spise? Samme for meg." "Hva vil du gjøre? Samme for meg." "Skal vi spise pizza? Samme for meg."

 

Forteller jeg noe kult så bare: "holy shiit". Forteller jeg noe kjipt så: "livet ass". Og det er det liksom.

Bruker ordene "skamdigg" og "gledes". F.eks. "Skamdigg å kose", eller "gledes til å se deg igjen."

 

Helvete altså. Irriterer meg men jeg har lyst å få til noe og hun er forelsket i meg. Men kan ikke bli sammen med noen som er sånn.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Jenten jeg holder på med, er blitt glad i hun men hun gjør meg gal til tider.

 

Utrolig ubesluttsom. Jeg trodde jeg var ubesluttsom men hun her tar kaken. "Hva vil du spise? Samme for meg." "Hva vil du gjøre? Samme for meg." "Skal vi spise pizza? Samme for meg."

 

Forteller jeg noe kult så bare: "holy shiit". Forteller jeg noe kjipt så: "livet ass". Og det er det liksom.

Bruker ordene "skamdigg" og "gledes". F.eks. "Skamdigg å kose", eller "gledes til å se deg igjen."

 

Helvete altså. Irriterer meg men jeg har lyst å få til noe og hun er forelsket i meg. Men kan ikke bli sammen med noen som er sånn.

Du kan ikke klage over hennes bruk av "gledes" når du selv bruker "jenten".

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Jenten jeg holder på med, er blitt glad i hun men hun gjør meg gal til tider.

 

Utrolig ubesluttsom. Jeg trodde jeg var ubesluttsom men hun her tar kaken. "Hva vil du spise? Samme for meg." "Hva vil du gjøre? Samme for meg." "Skal vi spise pizza? Samme for meg."

 

Forteller jeg noe kult så bare: "holy shiit". Forteller jeg noe kjipt så: "livet ass". Og det er det liksom.

Bruker ordene "skamdigg" og "gledes". F.eks. "Skamdigg å kose", eller "gledes til å se deg igjen."

 

Helvete altså. Irriterer meg men jeg har lyst å få til noe og hun er forelsket i meg. Men kan ikke bli sammen med noen som er sånn.

Du kan ikke klage over hennes bruk av "gledes" når du selv bruker "jenten".

Hei og velkommen til Bergen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jenten jeg holder på med, er blitt glad i hun men hun gjør meg gal til tider.

 

Utrolig ubesluttsom. Jeg trodde jeg var ubesluttsom men hun her tar kaken. "Hva vil du spise? Samme for meg." "Hva vil du gjøre? Samme for meg." "Skal vi spise pizza? Samme for meg."

 

Forteller jeg noe kult så bare: "holy shiit". Forteller jeg noe kjipt så: "livet ass". Og det er det liksom.

Bruker ordene "skamdigg" og "gledes". F.eks. "Skamdigg å kose", eller "gledes til å se deg igjen."

 

Helvete altså. Irriterer meg men jeg har lyst å få til noe og hun er forelsket i meg. Men kan ikke bli sammen med noen som er sånn.

 

Når du kommer til et punkt der du er glad i noen og til "elsker" så kommer du til å irritere deg over mange ting..

 

Hun sier iallefall ikke Serrriøøøøst, Serrriøst ass.. nei Serriøst... nei... å serriøøøst? Den pizzan var bra serrrøst.

 

Men språk, væremåte osv kommer til å gå deg på nervene. Når dere har vært lenge nok sammen så kan du på en pen måte ta sånne ord opp i plenum, og hun kommer sikkert til å ta opp ting med deg.

 

Her lever jeg med klesvask på stolen og tørkestativ på fra sikkert forever... Ser lite pent ut når vi har besøk. Dette fordi kona absolutt skal ha nazifolder på alt. Selvom jeg har lært meg rimelig Psychobrett i militæret..

 

Og så står det evig to store pappbokser på kjøkkenet, vi sendte først en svær pakke til familien hennes til jul som stod i måndedsvis... Da tenkte jeg yess, men neida det kom to pakker ting, som skal bort. Gigantpakker...

 

Mor mi lurte på om vi skulle flytte....

 

 

Det du opplever er helt normalt, aksepter og forsøk å si ifra på en ordentlig måte.. Ikke nå men når det passer.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...