Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Det irriterer at vi ikke snakker og skriver US English i Norge.

Hvorfor mener du at vi skulle gjøre det?

 

 

Tipper vi hadde vært glad om det var sånn. mer fornøyd enn vi er med å være norsktalende. Bare

tenk på hvor fordelaktig. Ingen har det vel mer språklig fordelaktig enn engelsktalende.

Lenke til kommentar

Det irriterer at vi ikke snakker og skriver US English i Norge.

Vi skriver UK English. Firmaet jeg jobber for har UK English som offisielt språk når vi kommuniserer med utlendinger.

 

Men jeg vil påstå at det snakkes US English. Når jeg prater engelsk med folk ligger vi mye nærmere US enn UK. Er nok på grunn av innflytelse fra film og Tv. Det er bare de eldre som lærte engelsk på skolen og ikke gjennom media som snakker UK English.

 

(Min teori som jeg fant opp nå.)

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

 

Det irriterer at vi ikke snakker og skriver US English i Norge.

Hvorfor mener du at vi skulle gjøre det?

 

 

Tipper vi hadde vært glad om det var sånn. mer fornøyd enn vi er med å være norsktalende. Bare

tenk på hvor fordelaktig. Ingen har det vel mer språklig fordelaktig enn engelsktalende.

 

 

Hvorfor ikke begge deler? Personlig er jeg født på det gode 90-tall og behersker engelsk på et meget høyt nivå - mange jevnaldrende og eldre nordmenn likeså - og jeg tror ikke jeg lider noen særlig nød språklig sett i forhold til de med engelsk som morsmål. Norsk er et flott språk, og jeg ønsker ikke å være det foruten selv om det ville ha betydd at jeg behersket engelsk enda bedre.  :wee:

 

Jeg ønsker også å tilføye at jeg er meget irritert på min helse. Jeg har nylig reist tilbake til studiestedet og var mer enn klar for å nyte noen late dager med spill, brus, bøker og andre goder. Men dagen jeg reiste ble jeg naturligvis syk, og har ligget utslått på sofaen i flere dager uten tegn til forbedring. Dette skjer alltid; jeg blir ikke syk når jeg trenger det, jeg blir ikke syk når jeg virkelig ikke trenger det - jeg blir bare syk når jeg virkelig ikke ønsker det. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Halvstring

Føles ut som man har på seg en hipster helt til man kjenner trusa i ræva og skal til å ta dne ut, men neida sånn skal den være :nei: jeg er sint, jeg er trøtt og jeg er lei, GOD NATT :realmad:

Lenke til kommentar

- Folk som tror det er OK å rakke ned på folk som er 20 kilo undervektig. Men så fort en dame som er 50 kilo overvektig poster et bilde av seg selv, får hun kommentarer som: "Du er en tøff og modig kvinne som ikke lar vekten din stoppe deg. Stå på! <3"

 

- Kvinner som sier: "Bones are for dogs; meat is for men".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...