Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest litt i denne tråden så har jeg bare fått forsterket mitt inntrykk om at folk generelt er noen grinebitere.

 

Hadde i mine yngre år en liten jobb med å levere pakker, og man skal virkelig se og høre mye rart i et slikt yrke. Alt fra folk som bestiller middagen sin som pakke hjem på døren, til folk som åpner døren for å ta imot pakker splitter nakne.

 

For ikke å nevne de som regelrett lyver.

Morsomt når du vet hvem pakken er til fordi du har levert pakker der før. Ringer på døra men ingen åpner, for så å få en telefon fra kundesenteret senere på kvelden med klage fra en kunde som hevder han har vært hjemme hele dagen men ingen har ringt på.

 

Privatkunder er forøvrig ikke de verste å levere til da man har et navn på pakken å forholde seg til. Bedrifter derimot kan være virkelig vriene om de ikke har eget varemottak, eller egen person som er ansvarlig for å ta imot pakker. Har opplevd bedrifter som nekter å ta imot en pakke før jeg forteller dem hva pakken inneholder, noe vi såklart ikke har kontroll på.

 

Hadde også en bedrift der jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 30min fordi de hadde lunsj akkurat da, og kunne ikke signere på pakker i lunsjen. De ombestemte seg når jeg pent opplyste om at de da kan plukke opp pakken på det nærmeste postkontoret senere på dagen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hadde også en bedrift der jeg fikk beskjed om å komme tilbake om 30min fordi de hadde lunsj akkurat da, og kunne ikke signere på pakker i lunsjen.

 

Det må da være toppen av frekkhet  :confused:
Har faktisk hørt denne ett par ganger, aldri som sjåfør men som ansatt.

Smålig er vel mer treffende, enkelte er så sære at de ikke kan gjøre det minste som ligner jobb i lunsjen.

 

Hadde en sær sjef som var litt sånn en gang jeg jobbet på lager, da kom det en som skulle levere en pall som var lengst inne i traileren, med fin tilgang fra side-døren. Men kunne vi kjøre ut gaffel-trucken for å hente den, neida, her måtte hele traileren tømmes. Skal nevnes at det var store trucker vi hadde og en diger port rett ut, det var altså ingenting som tilsa at vi ikke kunne hente.

Det samme var om de kom 2 minutter etter mottaket var stengt, selv om vi ansatte var der flere timer etterpå, da måtte de vente til dagen etter.

Fikk også kjeft en gang for å bruke lager-truck på varemottaket når jeg jobbet begge steder, jeg måtte altså bytte truck. Det var ingen truckmangel eller noen andre som skulle ha den, de skulle bare ikke brukes om hverandre.

Var mange totalt meningsløse regler vi måtte følge...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde en fin en på butikkjobben i dag. Var ferdig med alle varene hans, leste opp summen og trykket på "bank", da han skulle betale med kort. Etter ca. 10 sek tordner det frem: "Tror du har glemt å trykke på en knapp jeg".. Skjermen sier i dette tilfellet "venter på kort" hvor jeg sier at kortet kanskje ikke er helt inne i terminalen. Så klart kunne ikke dette være hans feil. Jeg lener meg mot terminalen og dytter litt i kortet som går inn de siste 5mm..

 

Såklart er det ikke kunden som ikke klarer å trykke det godt nok inn.. Må jo selvfølgelig være kassereren..heh..-_-

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har det samme hos oss, men det er mest fordi at terminalene er grusomt trege til tider (lete etter trumf-nr blant annet).

Hører et par ganger i løpet av et skift "Vennligst vent står det", svaret er 99% av gangene, "Ja, bare vent litt". Tror alle har klart å være siviliserte hittil dog. Hender jo selvfølgelig en og annen gang at jeg har glemt å trykke eller ikke trykket godt nok på "Bank"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...