Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Tok bussen her om dagen, og kom til holdeplassen noen minutter før. Der står det en annen passasjer pluss to securitas-vakter, det samme radarparet som virker å være de eneste kontrollørene som opererer i området. 

 

Bussen kommer, jeg og den andre passasjeren går på først, og setter oss på en buss hvor det kun sitter et par stykker fra før. Her omkring må man innom sjåføren for å betale/scanne RFID-kort før man kan gå på bussen, så jeg har aldri egentlig skjønt poenget med kontroller, siden den eneste måten man egentlig kan snike på er om man kommer seg inn bakre inngang når den er åpen av at noen går ut der. 

 

Kontrollørene kommer, og vil at jeg skal vise dem busskortet jeg scannet til sjåføren rett foran øynene på dem et halv minutt før. Jeg blir litt forfjamsa, tenker at de kanskje går litt på autopilot og/eller ikke husker hvem som nettopp gikk på (med 4-5 personer totalt på bussen), så jeg sa det til dem. Så ut som logikkbristen fikk tak ut fra ansiktsuttrykket til vedkommende, men ville nå se kortet - så jeg vippa frem igjen kortet jeg hadde pakket ned like før og ga dem det.

 

Ikke vet jeg om det er policy, om det er noen snedige måter å snike på som gjør at du går via sjåføren, eller om det bare var droner i uniform, men måtte smile litt av det.

 

Ganske stor forskjell mellom de to der og NSB sine kontrollører, som på en eller annen måte husker hvem de har sjekket og kun spør de som er nye fra én stasjon til den neste. 

Lenke til kommentar

Tok bussen her om dagen, og kom til holdeplassen noen minutter før. Der står det en annen passasjer pluss to securitas-vakter, det samme radarparet som virker å være de eneste kontrollørene som opererer i området. 

 

Bussen kommer, jeg og den andre passasjeren går på først, og setter oss på en buss hvor det kun sitter et par stykker fra før. Her omkring må man innom sjåføren for å betale/scanne RFID-kort før man kan gå på bussen, så jeg har aldri egentlig skjønt poenget med kontroller, siden den eneste måten man egentlig kan snike på er om man kommer seg inn bakre inngang når den er åpen av at noen går ut der. 

 

Kontrollørene kommer, og vil at jeg skal vise dem busskortet jeg scannet til sjåføren rett foran øynene på dem et halv minutt før. Jeg blir litt forfjamsa, tenker at de kanskje går litt på autopilot og/eller ikke husker hvem som nettopp gikk på (med 4-5 personer totalt på bussen), så jeg sa det til dem. Så ut som logikkbristen fikk tak ut fra ansiktsuttrykket til vedkommende, men ville nå se kortet - så jeg vippa frem igjen kortet jeg hadde pakket ned like før og ga dem det.

 

Ikke vet jeg om det er policy, om det er noen snedige måter å snike på som gjør at du går via sjåføren, eller om det bare var droner i uniform, men måtte smile litt av det.

 

Ganske stor forskjell mellom de to der og NSB sine kontrollører, som på en eller annen måte husker hvem de har sjekket og kun spør de som er nye fra én stasjon til den neste. 

 

Det er jo fordi de vet hvilke seter som er opptatt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

Og så plutselig voknet jeg av at kunden stod utenfor og banket på vinduet.

Og hva sa så kunden? Nei, bare sov videre du, du er visst så trøtt at deg tør jeg i alle fall ikke sitte på med?! :wee:

 

 

Akkurat den kunden her tok det med knusende ro. Klokken var vel rundt halv fire-fire på morgenen så kunden var alt for trett og/eller apatisk til å klage på noenting. Det virket i alle fall slik. 

Lenke til kommentar

Jeg har flyttet en avsporing om reserverte plasser på toget over i en egen tråd.

Reaksjoner på dette skal som vanlig ikke kommenteres i tråden men kan gjerne tas på https://www.diskusjon.no/index.php?s=b5770b344f75925a57cf672f34bd93db&&app=members&module=messaging&section=send&do=form&preview=1&_from=quickPM&fromMemberID=1713”'>Personlig Melding. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke så humoristisk, men var på biltema i dag å kjøpte noe småtteri. I kassa satt en fyr i en helt åpenbart privat telefon, når jeg stod i kø hørte jeg stort sett bare klaging på hvor kjedelig det var å jobbe der, hvor glad han var for at det bare var midligtidig jobb osv.

Samtidig scannet han sløvt med 1 hånd, den andre holdt han jo telefonen med.

Tidenes dårligste kasse-arbeider tror jeg...

Apropos private samtaler. Var på Narvesen ved Karl Johans gate for en del år siden. Den kvinnelige ekspeditøren snakket med en venninne på telefonen. Det var for så vidt greit, ettersom vi kun var 2-3 inne i butikken/kiosken. Problemet var at hun la ut om hvor dårlig kjæresten var i senga. Han hadde visst ereksjonsproblemer. etc. Ja, ja...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jobber på et klatresenter, og en gang i bland kommer det folk uten noen form for kunnskap eller erfaring inn for å klatre.

Det er forsovet greit, jeg forteller dem om tilbudene vi har og hvilke type kurs som er aktuelle for dem. Så "vidersender" jeg dem til nettsidene våres der kurskaleder og litt detaljeinformasjon ligger ute.

 

Det eneste problemet, er når det kommer slike folk som har leid alt av utstyr ved inngangen. I inngangen kan man kjøpe inngangsbilletter og utstyrsbilletter på automater.

Når de da kommer til meg inne i klatreveggen og skal ha utstyr går jeg å henter utstyret de har betalt for, jeg skal egentlig sjekke om de har brattkort (klatresertifikat) før jeg henter utstyr men 99,99% av gangene så er det folk som vet hva de driver med som har leid utstyr.

 

Kunden får utstyr, jeg går å jobber videre med andre ting/folk. De klarer å få på seg sele og sko selv, det er jo ikke verdens vanskeligste ting. Men når de går bort til tauet og ikke har peiling på hvordan det fungerer forstår jeg at det er noe som skurrer med disse folka. 

 

Så spør jeg; "Har noen av dere brattkort?" og standar svaret er da "Hva er det???"  :thumbdown:  :shrug: 
Da er det bare å sette i gang å forklare at de må har kurs for å klatre, vi sender ikke alle sammen rett opp i veggen uten opplæring, det hadde jo vært smart å sjekket med de som sitter i resepsjonen (eller nettsidene) før dere betalte for utstyret og at på døren inn til klatreveggen står det at alle sammen må ha brattkort for å klatre.

Så begynner de med "jamen du kan jo sikre oss", og jeg må forklare at jeg er der for billett/brattkort sjekk og sikkerheten til alle sammen. Jeg kan ikke stå å sikre alle som ikke har brattkort selv. Så prøver de seg på "men du kan jo gi oss opplæring", men det er et helt helgekurs og det klarer jeg ikke på 30 min.

 

Da er jo selfølgelig ikke kunden helt fornøyd, spesielt vist det er typiske en familie med 2 voksne og 3 barn som forventer at jeg skal stå til deres fulle disposisjon mens de er der. 

De har jo da gjerne brukt 5-700 kr på utstyr og inngangsbilletter de ikke får brukt. De er de jo heller ikke glade for... Noe penger har jeg ikke i veggen, så jeg sier at de kan gå tilbake til resepsjonen og spør fint om pengene tilbake. Men at jeg ikke kan love dem noe tilbakebetaling.

 

Noen folk er virkelig litt korttenkte altså  :hrm:  Der står jeg som den kjipe annsatte som nekter dem å bruke billett og utstyr de har betalt flerfoldige 100 kroner på.

Barna bli gjerne leie seg siden de har gledet seg så mye, og jeg står der som bad-guyen og nekter dem å ha det litt kjekt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Burde kanskje være bedre opplyst når folk kommer inn/på automatene at man må ha brattkort. Lapper på døra er det ingen som får med seg! :p Kan faktisk skjønne litt at mange tror at så lenge de leier utstyr så får de hjelp til å klatre når de først kommer inn. 

Uansett ikke noe gøy å være han som får all skylda og ikke har noe med det å gjøre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Her burde vel kanskje resepsjonen sjekket at de faktisk har brattkort før de tar betalt...?

Her burde vel du lest innlegget før du kommenterte...?

 

 

I inngangen kan man kjøpe inngangsbilletter og utstyrsbilletter på automater.

 

Man kan ikke bare kjøpe brattkort uten videre. :p 

Jeg siterer fra brattkort.no:

 

Brattkort er et ferdighetsbevis med ansvarserklæring for klatrere på innendørs klatreanlegg.  Kortet har til hensikt å bedre sikkerheten på slike anlegg. Ved å ta Brattkort kan klatrerne dokumentere at de har skaffet seg nok kunnskaper og sikringsferdigheter til å kunne bruke klatreveggene på en sikker måte. 

 

 

Når det er sagt, så er jeg enig med BuffyAnneSummers, men jeg tenker at for det senteret Speider-gutten jobber på, som i utgangspunktet krever at folk må ha brattkort for å klatre, så bør det være opplyst om/sjekket ved betaling. 

Lenke til kommentar

Ringte til et finansieringsselskap i dag. Hadde virkelig problemer med å forstå kundebehandleren. Hva er det med telefonsupport og det å snakke så fort at hele setninger blir til ett ord? I tillegg hadde hun tung nordnorsk dialekt, så det gjorde jo ikke saken bedre.

 

*ring*

"Hei, duerkommtilfirma, hvakanjeghjelpdemed?"

 

"Hei! Mitt navn er Navn Navnesen. Jeg ringer angående en regning jeg har fått. Det står her at jeg kan-"

 

"Ventlitt. Hvaerkundnummerditt?"

 

"11223344. Jeg ønsker å"

 

"Harduopprettkontohos*uforståelig ord*?"

 

"Kan du gjenta det?"

 

"Hardukontohosfirma?"

 

"Nei."

 

"Okdamåduventpåkontraktenogundskrivpådenogsendiretur."

 

"Ok, men jeg ser at forfallsdatoen er den 29., skal jeg bare betale inn-"

 

"Neijeserjoheratdubarbetaltendelavbeløpet."

 

"Ok,da avventer jeg brevet i posten da. Takk skal du ha, hadet."

 

"Barhyggelihade. *klikk*"

 

Hun lot meg ikke fullføre setningene engang, før hun brøt inn. Måtte virkelig konsentrere meg.

Endret av Therawyn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...