Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Er vikelig glad for at det var noen igjen i bygget på den tiden. Vil ikke tenke på hva som kunne skjedd hvis alle elevene hadde dratt hjem, og lærer var siste mann.

Det er sånt som kan få en til å tenke. Har opplevd mye rart opp gjennom årene, men skal selvsagt ikke dra tråden for off-topic av den grunn. Er andre tråder for sånt. Det jeg kan si er at det var vinter, is på veien og dårlig sikt, og jeg hadde en hund i bilen. En stor del av turen gikk helt fint, men av en eller annen grunn begynte hunden helt plutselig å hyle og oppføre seg rimelig merkelig. Jeg stoppet bilen for å roe ned hunden. Etter en stund kjøre vi videre, men siden hunden hadde oppført seg så merkelig og ennå ikke var rolig tok jeg det svært med ro. Rett rundt neste sving lå en stor isblokk midt på veien. Jeg klarte heldigvis å styre unna i tide, men det var ikke langt unna å kræsje. Hva ville skjedd hvis jeg hadde hatt normal fart der i stedet? Var det noen sasmmenheng mellom den og hunden? Selv den dag i dag aner jeg ikke hvorfor hunden oppførte seg så rart, men utelukker ikke at den visste at noe var i ferd med å skje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I et slikt tilfelle tror jeg at jeg hadde tatt kontakt med daglig leder/butikksjef. Kanskje litt døvt å være den kjipe som "sladrer", men sånne folk ødelegger for ikke bare for butikkens image, men også kjeden. Kan ikke tenke meg hvor dårlig opplevelse kundene har når de går ut av butikken. Tror jeg hadde valgt en annen butikk når jeg skulle handle neste gang.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Apropos det. 

Det er ikke lenge siden jeg var på en av KIWI-ene i området, hvor to ansatte satt i hver sin kasse og slang dritt om kunder. 

Jeg ble helt paff av situasjonen, og prøvde å hinte til at dette kanskje kunne være en samtale som egnet seg bedre på bakrommet, men jeg ble totalt oversett. Han ene kunne knapt finne ord for hvor ille det var da en gammel dame kom med 10-11 varer som skulle byttes, blant annet, så vi ble stående der som vitner til hans fargerike ordvalg. 
Han som betjente oss snakket ikke med oss i det hele tatt. Ikke noe "Hei", ikke totalsummen, ikke noen "Kvittering?" ikke noen "Pose?". Normalt pleier jeg å si "Ha en fin dag!", "Takk for nå!" eller noe annet i det jeg går, og det er ikke bestandig at jeg får noe svar på det, men å forvente noe sånt tilbake fra han ville vært å strekke forventningene litt vel langt. 

Jeg tror ikke han kunne brydd seg mindre om jobben sin, for å være ærlig. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Ikke så humoristisk, men var på biltema i dag å kjøpte noe småtteri. I kassa satt en fyr i en helt åpenbart privat telefon, når jeg stod i kø hørte jeg stort sett bare klaging på hvor kjedelig det var å jobbe der, hvor glad han var for at det bare var midligtidig jobb osv.

Samtidig scannet han sløvt med 1 hånd, den andre holdt han jo telefonen med.

Tidenes dårligste kasse-arbeider tror jeg...

Så han slik ut?

hqdefault.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Har Bernard Black fått jobb på Biltema?

 

Offtopic, men dette er et fantastisk godt grunnlag for en Skandinavisk spinnoff av Black Books

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...