Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så står jeg der uten varer og venter tålmodig på tur for å få meg en pakke sigaretter.

Så kommer det en dame bak meg og bare slenger på varer og begynner å gå forbi meg, jeg snur meg og ser ned på henne (hun var halvannet hode lavere enn meg) og sier "det er kø her...". Og hun begynner å bjeffe fordi jeg ikke har lagt varene mine på båndet slik at hun kunne se at jeg sto der og ventet på tur.

 

 

Det er vel lov å tenke? Man står vel neppe i kø ved kassa bare for moro skyld :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan takler dere som arbeider i dagligvarebutikker å forholde dere til slike kunder på daglig basis? Jeg hadde problemer med å takle å være kunde på det stedet der i fem minutter.

Jobbe i en butikk med hovedsaklig oppegående kunder, skru av hjernen og le av idiotene på pauserommet

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hilser på en kunde i butikken, da denne morsomme samtalen

fant sted:
"Hei,"
"Hei.."
"Noe spesielt du kikker etter?"
"Nei, noe å lese i ferien da.."
"Ahh, hva pleier du å lese da?"
"Ja, det gjør jeg..."
*åpner munnen, med lille innpustet for å skulle begynne å snakke*
"Vil bare kikke jeg!..."

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg irriterer meg grønt av slike mailer stappet med emojis, mail skal liksom være litt mer serriøst.
Et enkelt smilefjes på slutten etter "Hilsen xxx" er jo bare koselig. Men når hver eneste setning her en eller flere emojis på slutten så virker det ikke særlig serriøst.

 

Litt på siden historie:

 

Skulle signere arbeidskontrakt en hel haug av folk på jobb, der fyren forran meg stopper opp i boksen der det står "Navn. Bruk blokkbokstaver." Han er godt over 20 år, og vet ikke hva blokkbokstaver er  :hm:  Ender bare opp med å fortelle han at det er store bokstaver de vil at han skal skrive med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flere som jobber med e-post support og irritere seg grønne på kunder som fyller e-posten sin med iPhone emoji's som bare kommer frem som "?" på sin ende?

Nei, men jeg har fått slike fra support. Alle mailene fra support var fulle av J-er. Først senere kom jeg tilfeldigvis over på nettet at det skulle være smileys. Senere har jeg også fått disse J-ene fra et annet firma.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg bruker nå aktivt smileys på lync ihvertfal, er jo med på å definere ordlyden litt.

(y) er jo også et kort og enkelt svar når man liksom ikke har noe mer fornuftig å meddele

Hva med "Takk", "Den er grei", "Greit"? Eller rett og slett ignenting, da dere er på jobb, da slipper kollegaen din å sjekke lync samtalen en gang til når han sikkert hadde bedre ting å gjøre.

 

Sånn som jeg kan irriterer meg over kunder som sier takk til helt standard svar hvor de fikk nøyaktig samme informasjon i min mail som de fikk i feilmeldigen de sendte meg.

 

Eller kunder som kommer med helt irrelevant og uinteressang informasjon som "Skal prøve etterpå" som vi absolutt ikke bryr oss om eller trenger å vite før de faktisk har prøvd.

Lenke til kommentar

 

Flere som jobber med e-post support og irritere seg grønne på kunder som fyller e-posten sin med iPhone emoji's som bare kommer frem som "?" på sin ende?

Nei, men jeg har fått slike fra support. Alle mailene fra support var fulle av J-er. Først senere kom jeg tilfeldigvis over på nettet at det skulle være smileys. Senere har jeg også fått disse J-ene fra et annet firma.
Så det er det de J-ene betyr. Har lurt på dette.
Lenke til kommentar

Litt på siden historie:

 

Skulle signere arbeidskontrakt en hel haug av folk på jobb, der fyren forran meg stopper opp i boksen der det står "Navn. Bruk blokkbokstaver." Han er godt over 20 år, og vet ikke hva blokkbokstaver er  :hm:  Ender bare opp med å fortelle han at det er store bokstaver de vil at han skal skrive med.

 

Jeg er godt over 20 år, og nå ble jeg usikker: Er blokkbokstaver noe annet enn store bokstaver?

Lenke til kommentar

Egentlig betyr det enkle store bokstaver, men fleste er ikke nøye på små og store så lenge det som blir skrevet er tydelig og lesbart. Burde vært obligatorisk på offentlige dokumenter, folk har så rare håndskrifter, noen ganger helt kryptiske selv de som skriver ikke forstår. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

Jeg irriterer meg grønt av slike mailer stappet med emojis, mail skal liksom være litt mer serriøst.

Kemneren der jeg bor har en ekstrem forkjærlighet for emotikoner i epostmeldingene. Men at jeg hadde fått baksmell på skatten var for meg et større irritasjonsmoment for å være ærlig. Spurte om jeg kunne dele opp betalingen i to og det lot seg gjøre.

 

"Kan jeg betale det kontant?"

-"Kan du ikke bare føre det over via banken din?"

"Altså, jeg må jo uansett i banken og sette inn pengene først, det sparer meg for masse tid hvis jeg heller kan komme rett over til dere og gi dere pengene. Tid spart er penger tjent. Penger som dere kan putte i kommunekassa vet du"

-"Jo, det må da gå ann. :-)) :-D Ikke så ofte vi får folk som betaler skatten kontant mer, så ta med eksakt beløp"

 

"Helt i orden"

 

De neste to ukene spurte jeg kunden pent om jeg kunne få betaling kontant, helst i mynter. Og når jeg fortalte hvorfor gikk folk mann over huset for å betale kontant. Om jeg så måtte kjøre de til en minibank først.

 

Når jeg trappet opp senere hadde jeg også et smilefjes.

 

how-the-grinch-stole-christmas-7.jpg

Endret av Gjest slettet-ld9eg7s96q
Lenke til kommentar
Gjest Gjest slettet-ld9eg7s96q

 

 

 

Var det nesten så stakk i banken bare for å veksle alt til mynt?

 

Selv om fristelsen var der kunne jeg ikke strekke det for langt. Hadde de skjønt at jeg gjorde det med vilje hadde de blitt gretne. Og du vil ikke gjøre kemneren gretten. I alle fall ikke gretten og gi de et påskudd til å ta hevn ;)

Lenke til kommentar

Dette skjer ca femti ganger hver dag:

 

Kunde kommer inn og ser forvirret ut

 

Jeg går bort til kunde og spør en eller annen variant av lurer du på noe/ kan jeg hjelpe deg med noe

 

Kunde nesten uten unntak, nei takk du, jeg bare ser

 

ca ett sekund senere, kunde fortsetter på sin egen setning om at han/hun ikke trenger hjelp med og stille ett spørsmål om noe han/hun trenger hjelp med.

 

 

HVORFOR SVARER ALLE AT DE BARE SKAL SE FOR SÅ OG TRENGE DEN HJELPEN DE NETTOPP SA DE IKKE VILLE HA.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...