Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde det langt masse sensitiv informasjon der så hadde jeg ikke tatt så lett på det. Det er bare en gammel "nød-pc", om man trenger å f.eks. sende melding til kunder så kan man bruke den i stedet for å vente på/okkupere den "normale" pc-en. De programmene vi har med masse info trenger man uansett passord til, og jeg holdt et øye med han hele tiden, er ikke så stor butikk. :p

Ok. Skjønner. Men allikevel greit å sette standarden først som sist. Kunder har ingenting med å røre bedriftens utstyr :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg elsker kunder som stiller opp varene i formasjon, like varer sammen, gjerne med strekkoden vendt mot scanneren. Og myke/skjøre varer helt sist. Får gratis poser. :)

Dette er fint ja, men irriterende når noen kunder tar det for langt og prøver å scanne inn ting selv (bensinstasjon), noe som ofte resulterer i at de ikke klarer det og det blir bare tull.

Lenke til kommentar

Hadde ein kunde i dag som skulle ha ein cappuccino, spør om ho skulle ha ein enkel eller dobbel (dobbel), så seier ho at ho skal ha ein "enkel kaffe". Sikker på at eg høyrer feil spør eg om ho meiner svart kaffe. Joda. Liten, medium eller stor? "Eg sa enkel."

 

Her ser eg ut som eit spørsmålsteikn. "ENKEL. LITEN, ALTSÅ." seier ho og smiler på ein måte som seier "herre, kan ikkje jobben sin ein gong". Så eg heller opp, forteller ho kva dagens kaffe er, og seier "men vi pleier ikkje måle svart kaffe i shots".

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Det har hendt noen ganger på jobb at folk, friske og raske som de fleste, har kommet og spurt meg om jeg kan hjelpe dem med å bære bagasjen deres, gjerne på de travleste tidspunktene. "Ser jeg ut som en pikkolo?" tenker jeg inni meg, men svarer som regel høflig "Nei, det har jeg nok ikke tid til". Da får kunden ofte store øyne, ser litt desorientert rundt seg og spør om det virkelig ikke er noen kundeveiledere der som hjelper folk med bagasje? "Vel, nei," svarer jeg.

 

Å hjelpe folk med bagasje er ikke en del av jobbeskrivelsen min. Unntaket er blinde, gamle og handikappede folk. Da kan jeg hjelpe til med bagasjen eller sørge for at noen andre gjør det. En annen forskjell er at menneskene som trenger det, er takknemlige for hjelpen de får. Men hvis du ikke har noen skader og bare er lat, så får du bære din egen bagasje. I verste fall får du hente en bagasjetralle.

Endret av Zarac
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Hadde ein kunde i dag som skulle ha ein cappuccino, spør om ho skulle ha ein enkel eller dobbel (dobbel), så seier ho at ho skal ha ein "enkel kaffe". Sikker på at eg høyrer feil spør eg om ho meiner svart kaffe. Joda. Liten, medium eller stor? "Eg sa enkel."

 

Her ser eg ut som eit spørsmålsteikn. "ENKEL. LITEN, ALTSÅ." seier ho og smiler på ein måte som seier "herre, kan ikkje jobben sin ein gong". Så eg heller opp, forteller ho kva dagens kaffe er, og seier "men vi pleier ikkje måle svart kaffe i shots".

Wow, snakk om kundeservice. Skjønner kunden godt.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Man kan vel trygt si at damen var oppriktig takknemlig!

En god grunn til å kjøpe denne typen varer i fysisk butikk :)

 

Flere småproblemer kan ekspeditører i butikken fikse på et blunk, mens er det kjøpt på nett så må det sendes med posten til nettbutikken, vente et par dager der, sendes til verksted, vente et par uker der før det må samme veien tilbake (ventetid = 3-5 uker).

 

Eksempler er når en pinne i CF-kortleseren er bøyd, hvis objektivet på et kompaktkamera har fått en liten smell som bare fører til at det står skjevt uten at noe er ødelagt og når pop-up blitsen på speilrefleks sitter fast på grunn av støv eller skitt (ventetid = 5 sekunder - 2 minutter).

 

Ellers er det mange ting som hadde blitt sendt inn også, hvor kunden ikke skjønner at det er brukerfeil, hvor vi i butikk raskt viser kunden hva som er feil. Blant annet SD-kort hvor de har fått skjøvet skrivebeskyttelsestappen til "lock", satt fokusvelgeren på objektivet til manuell, eller har slått av displayet med "disp"-knappen.

 

Vi har ofte denne typen kunder innom, som, om de hadde kjøpt på nettbutikk, hadde sendt produktet fra seg i flere uker for noe som kunne vært fikset på sekunder om de hadde vært villige til å bruke en hundrelapp eller to mer i butikk. Brukerfeil går heller ikke under reklamasjonsretten, så da må kunden betale undersøkelsesgebyr og frakt begge veier mellom både seg selv, nettbutikken og verksted... det er fort nærmere tusenlappen.

Lenke til kommentar
En god grunn til å kjøpe denne typen varer i fysisk butikk lese manualen :)
:dremel:

Fail påstand ;)

 

For det første, prøv å fortelle en kunde at de skal lese bruksanvisningen. Da sliter du :)

 

Og for det andre, uansett hvor mye man leser bruksanvisningen, så står det ikke noe der om hvordan man retter opp skeive CF-kortleserpinner, retter opp skjevt objektiv eller fikser en pop-up blits som ikke vil poppe opp (blant mange andre småfeil som kan fikses på stedet).

Endret av Black Star
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...