Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var innom GameStop på sørlandssenteret igår og fant Rage Anarchy Edition til 99,80,-(Var sånn tilbudslapp på den: Før 249,- nå 99,8,-

 

Men da jeg kom inn til kassa med spillet fikk jeg beskjed om følgende: Det er feil pris det spillet koster egentlig 170,-(169,90,- fyi) jeg kan ikke selge det til den prisen. Jeg refererte da til at det står i loven at jeg har rett til å kjøpe spillet til den laveste prisen, men det var ikke mulig for vanlige ansatte å justere prisen så lang ned og det var deltidsansatte som var så slappe at de ikke hadde priset om varen(og deretter så nevnte han noe om at sjefen måtte ha glemt pc spillene?!) da de fikk nye tilbudspriser hver mandag. Hadde det vært en mindre sum sånn 30,- - 40,- så kunne han ha justert prisen sa han i tillegg...

 

Dette er 4-5 gangen jeg finner spill med feil pris uten at de ansatte gidder å løfte en finger på å respektere norsk lov... hmm.gif

 

Etter han hadde sagt det så klarte han å grave fram et Rage spill som det stod 169,9,-, men det var 3 andre Rage spill(Ja, fortsatt Anarchy edition) som kostet 99,8,-

post-46306-0-41932600-1326450458_thumb.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg lurer virkelig på hvilken lov du referer til. Såvidt jeg vet er det vanlig at butikker tar forbehold om feil i eller mangler i pris. Du har ingenting du skulle sagt, du kan ikke forlange å få en vare som er feilpriset til den prisen.

 

Butikken er ansvarlig for at prisene er riktig! Selvfølgelig "§ 32. Den, der har avgit en viljeserklæring, som ved feilskrift eller anden lignende feiltagelse fra hans side har faat et andet indhold end tilsigtet, er ikke bundet ved erklæringens indhold, hvis den, til hvem erklæringen er avgit, indsaa eller burde indse, at der forelaa en feiltagelse."

Men nå snakker vi ikke om en vare til 2000,- som er feilpriset til 200,-, men om et spill som var merket som tilbud til 99,- der vanlig butikkpris går fra 149,- og oppover!

EDIT: Fjernet HTML kode som dukket opp når jeg posta innlegget! :|

Endret av --CAINe--
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Harley Quinn

Dette er 4-5 gangen jeg finner spill med feil pris uten at de ansatte gidder å løfte en finger på å respektere norsk lov... hmm.gif

 

Med mindre systemet er gjort om, så er det noe så enkelt som at man faktisk ikke får justert prisen! Du har ingen anelse hvor mange ganger jeg har banna og vært sinna fordi noen har skrevet feilpris og jeg ikke får justert det som butikksjef engang :(

 

Det jeg derimot ville gjort var og sende en mail til gamestop hovedkontoret og kjefta på de så kanskje de tar et hint!

Lenke til kommentar

Dette er 4-5 gangen jeg finner spill med feil pris uten at de ansatte gidder å løfte en finger på å respektere norsk lov... hmm.gif

 

Med mindre systemet er gjort om, så er det noe så enkelt som at man faktisk ikke får justert prisen! Du har ingen anelse hvor mange ganger jeg har banna og vært sinna fordi noen har skrevet feilpris og jeg ikke får justert det som butikksjef engang :(

 

Det jeg derimot ville gjort var og sende en mail til gamestop hovedkontoret og kjefta på de så kanskje de tar et hint!

 

Jeg har mailet forbrukerombudet i håp på å finne den lov teksten som jeg refererte til :) Men som sagt selges noe til vanlig for 2000,- og plutselig ligger ute til 200,- så ville jeg forstått det :)

 

Dessuten var det et reelt tilbud forrige uke, men jeg kan ikke stikke til Kristiansand hver uke dontgetit.gif og jeg hadde heller ikke fått tilgang til kundeavisen...

Endret av --CAINe--
Lenke til kommentar

Jeg lurer virkelig på hvilken lov du referer til. Såvidt jeg vet er det vanlig at butikker tar forbehold om feil i eller mangler i pris. Du har ingenting du skulle sagt, du kan ikke forlange å få en vare som er feilpriset til den prisen.

Kjøpsrettslig tilbud og aksept gjelder, og du har krav på å kjøpe varen til den prisen som står i hylla med mindre du forstår eller burde forstått at det var feilpriset (om det f.eks sto 9,90 istedet for 99,90 hadde det vært grunn til å være skeptisk)

 

edit: Ja Isbilen. (brukte jeg virkelig så lang tid på å rable ned det her?)

 

edit2: Flaut, jeg skal lære meg å lese tråd. Men det er jo gode, gamle Avtaleloven §32 første ledd det er snakk om her :)

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja nomore, det betyr at du har krav på å fullføre kjøpet. Det er ikke helt det samme som å "velge sine kunder", det har mer med "avtaler skal holdes" å gjøre :)

 

For meg virker det helt rimelig at man ikke skal kunne reklamere med en pris, for så å si "nei, vi vil ikke selge deg varen til den prisen likevel". Om det er feilpriset må butikken ta det tapet, og heller bedre rutinene sine.

Endret av Kevlar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...