Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Jeg gidder ikke forklare det engang jeg. Når jeg står med en kunde, og noen andre kommer og skal ha "Et kjapt spørsmål" sier jeg først "Nå svarer jeg på et annet spørsmål. Du får vente." De fleste tar det helt bra, men du har de som bare "jammen det går fort!!" og spør. Da ignorer jeg, og får spørsmålet igjen. Og igjen. Og igjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gidder ikke forklare det engang jeg. Når jeg står med en kunde, og noen andre kommer og skal ha "Et kjapt spørsmål" sier jeg først "Nå svarer jeg på et annet spørsmål. Du får vente." De fleste tar det helt bra, men du har de som bare "jammen det går fort!!" og spør. Da ignorer jeg, og får spørsmålet igjen. Og igjen. Og igjen.

I dag ventet jeg over 5 minutter på å få lov til å betale en kopp kaffe hos Shell: Fyren bak kassa var opptatt med en dame som skulle ha halve matbutikken varmet og tilbredt. Synes godt han kunne kastet et blikk til meg mens han varmet baguetter og la opp pølser.

Til slutt spurte jeg litt høylytt om hvor mye han skulle ha for kaffen, og la pengene på disken.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det var noe snakk om kondomer her, og jeg kom på noe som moren min har fortalt meg.

 

Da hun var ung (ca 18-22) så jobbet hun i en matbutikk. Også på den tiden (midten av 70-tallet) solgte de kondomer i vanlige matbutikker. For henne var det det samme om folk kjøpte brød eller kondomer, og tenkte ikke nevneverdig over det. Men enkelte kunder ville på død og liv ikke innrømme hva de kjøpte.

 

Kondomene sto i nærheten av kassa, og en som jevnlig var innom og kjøpte kondomer, hentet en pakke ved kassa (prøvde å skjule hva han tok) og gikk inn på bakrommet til butikksjefen som var mann. Han fikk han da til å pakke den inn i papir, og kun skrive prisen på papiret. Det var fordi "småpikene i kassa" (som han kalte dem) ikke kunne se hva han kjøpte. Men de kjente jo igjen formen på pakka og prisen, og kun fordi han forsøkte å skjule det, så husket de han godt.

 

En dame var innom en gang og skulle kjøpe kondomer også. Hennes forklaring var at hun hadde inngått et veddemål om hun turte å kjøpe kondomer. Moren min vet hvem hun er, og har sett henne i nærområdet flere ganger senere, og tenker da på denne situasjonen. Men hadde hun ikke sagt noe om det i kassa, hadde ikke moren min husket henne i det hele tatt :)

 

Det var til og med de som syntes det var flaut å kjøpe tamponger, blant annet en dame som lirket tampongesken fra hylla og ned i veska når hun trodde at ingen så henne, og viste den så vidt frem når hun kom til kassa. Butikksjefen ble etterhvert veldig mistenksom på henne, og sa til moren min en gang at han mistenkte denne damen for å stjele. Men de som satt i kassa kunne forsikre han om at hun ikke gjorde det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg gidder ikke forklare det engang jeg. Når jeg står med en kunde, og noen andre kommer og skal ha "Et kjapt spørsmål" sier jeg først "Nå svarer jeg på et annet spørsmål. Du får vente." De fleste tar det helt bra, men du har de som bare "jammen det går fort!!" og spør. Da ignorer jeg, og får spørsmålet igjen. Og igjen. Og igjen.

I dag ventet jeg over 5 minutter på å få lov til å betale en kopp kaffe hos Shell: Fyren bak kassa var opptatt med en dame som skulle ha halve matbutikken varmet og tilbredt. Synes godt han kunne kastet et blikk til meg mens han varmet baguetter og la opp pølser.

Til slutt spurte jeg litt høylytt om hvor mye han skulle ha for kaffen, og la pengene på disken.

Heldigvis slipper jeg slikt. I min bod tilbyr jeg kun to tjeneste. Utleie av skøyter, og utleie av hjelmer. Hvis noen "Skal bare", så er sansyneligheten for at jeg gjør nøyaktig det samme med denne kunden 50%.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

På kiosken jeg jobbet på før pleide jeg å ha ei utenlandsk (tipper Sri Lanka elns.) dame innom som alltid skulle kjøpe snus. Men hun sa aldri at hun skulle ha snus, hun hadde en boks pakket inn i en blå pose. Den tok hun såvidt fram og ga meg et glimt av innholdet. Før hun kom inn var hun sikker på at hun var den eneste kunden.

 

Lenge leve kvinneundertrykking. :p

Lenke til kommentar

Kommer helt ann på gjengen. Er det en gjeng som kommer samlet, i bursdag, f.eks, så tar jeg bare str på alle skøytene og gir ut det samtidig (Det er to seperate køer i inngang og slikt, og er som oftest en person som tar seg av alt, og så går de et annet sted og prøver, og de som trenger nye kommer tilbake). Det pleier egentlig ikke å være et problem. Hender dog at det kommer folk mens jeg finner fram skøyter, og sier hva de skal ha, og blir sure når jeg ikke finner fram det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Både ansatte og kunder som ikke respekterer normal kømoral er ufattelig irriterende. Selv har jeg ekstravakt på en bensinstasjon og irriterer meg grønn over kunder som prøver seg på "skal bare". Hender titt og ofte at jeg må direkte kjefte på de for at de skal forstå at de ikke kan holde på slik, og det er ofte snakk om voksne, tilsynelatende normalt oppegående folk..

 

På akkurat samme måte er det minst like ille når ansatte på slike steder som bensinstasjoner, hoteller osv. ikke har oversikt over hvem som er neste. Var en episode nå for en liten stund siden hvor jeg skulle kun hente en nøkkel til en bil som stod hos et hotell, og av respekt for den ansatte og de andre kundene droppet jeg å ta en "skal bare..". Så det var altså en foran meg i køen, og denne kunden brukte selvfølgelig evigheter. Men når denne kunden var ferdig hadde et annet par stilt seg på den andre skranken (les: jeg var bak han som var foran meg, og de to andre stilte seg i en helt egen ny "kø"), og tror du ikke faen meg hu kjerringa bak skranken betjente de først? realmad.gif Var tydelig på hvor utrolig idiotisk dette var, men hu overså helt som om jeg var den irriterende kunden som hadde sneket.

 

Ikke nok med det, hun tok de som stilte seg bak dette paret igjen før meg, og siden jeg ikke var direkte kunde hos de så hadde jeg egentlig ingenting jeg skulle sagt..

 

Slik situasjoner kombinert med hvor mange idioter jeg hele tiden møter på jobben så har jeg mer eller mindre mistet troen på mannen i gata. Folk er idioter, rett og slett.

 

Sto i kø på Kiwi på nyttårsaften. To personer før meg, men mannen rett før meg hadde klart å slå hull på melken sin. Melk over alt på samlebåndet og på matvarene hans. Skjønte det kom til å ta litt tid så jeg gikk kjapt bort fra vognen min for å hente noen telys jeg hadde glemt. Tok sikkert 30 sekunder.

På den tiden hadde det kommet to kunder bak meg, en eldre mann som var på tur forbi vognen min, han slapp jeg forbi siden han bare hadde én vare. Den andre kunden fikk stå siden de hadde like mye som meg.

 

Der stod vi, sikkert i to minutter før de åpnet en ny kasse, da hadde det også kommet flere kunder bak meg. Tror du ikke barna til kunden bak meg (sikkert 15-16-år) springer bort til den nye kassa mens moren haster etter med vognen mens resten av køen bak følger etter. Jeg står igjen som den dusten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der stod vi, sikkert i to minutter før de åpnet en ny kasse, da hadde det også kommet flere kunder bak meg. Tror du ikke barna til kunden bak meg (sikkert 15-16-år) springer bort til den nye kassa mens moren haster etter med vognen mens resten av køen bak følger etter. Jeg står igjen som den dusten.

 

Håper du lærte noe av dette i alle fall. De fleste har fått med seg at ved åpning av ny kasse skal man bare glemme alt som heter køkultur og høflighet. Da er det naturlovene som gjelder... survival of the fittest FTW!!!

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...