Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Holder meg langt unna McDonalds uansett, bare lukta av en McDonalds restaurant får det til å snurre kaldt i mage, har spist der 2 ganger, en for å prøve maten og en gang for å være sikker på at det faktisk gikk ann at maten smakte så elendig. Servicen er heller ikke noe å snakke om de 2 gangene jeg prøvde.

 

Kall meg gjerne kulinarisk snobb men, jeg liker å vite hvilket kjøtt slag jeg putter i meg.

 

Ser Elkjøp nevnet lengere opp her, minner meg på hvor elendig Elkjøp (i alle fall lokalt her) er. I romjula var jeg innom for å se om det var noen nye filmer der (noe som skjer ganske skjeldent) og overhørte da en dame som spurte en av de ansatte "Hvor finner jeg en ladder til denne mobiltelefonen min?". Den ansatte sa bare "Du må snakke med de i mobilavdelingen" og pekte vagt mot mobilavdelingen. Deretter sto han der, rett opp og ned og gjorde nada ingen ting. Damen forlot butikken, uten å kjøpe noe.

 

Og denne butikken er ikke akkurat et storsenter for å si det slik, hadde tatt han 2 sekunder å gå til mobil avdelingen og funnet ladderen for henne. Var forøvrig ingen tilstede i mobilavdelingen heller, men, så er jeg og vant med at å finne en betjening på Elkjøp er som å lete etter "The missing link", du har faktisk bedre sjangse å finne "The missing link" enn en ansatt på en Elkjøp butikk, enda vanskeligere blir det å finne en som faktisk er villig å hjelpe deg. Makan til service.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Elkjøp-butikker pleier da å ha såpass med varer at du umulig kan mene at alle skal vite hvor alt er. Det er derfor de har avdelinger.

 

Elkjøp butikken her er ikke akkurat stor nok til å dele inn i avdelinger, akkurat. Fra TV avdelingen til PC avdelingen til mobil avdelingen er det kanskje 5 meter. Den såkalte "mobilavdelingen" er et lite hjørne med et par hyller mobil produkter.

 

Og selv om man ikke vet hvor noe er, er det bare god service å finne ut av hvor ting er. Er man ikke opptatt bør man gå med kunden til avdelingen, og sørge for at kunden får hjelp. Jeg vet ikke alt om Lofoten, men når jeg selger inn kurs og turer, hjelper jeg kunden om det han spør om, selv om jeg ikke vet hvor eller hvordan kunden tar seg dit. Da finner jeg ut av det. Kalles service.

 

Du liker å vite hvor kjøttet kommer fra? Det er norsk kjøtt på mc donalds. Hvis du har sett på tv så i en av deres reklamer viser de hvor det kommer fra:). Vanlige norske bønder;)

 

For reklame forteller sannheten hele tiden ja ....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt. Skal hvitevareselgeren forlate sin post for å lete etter noe slik at kundene hans må klare seg selv? Det kaller ikke jeg service. At det ikke er noen i butikken akkurat da har ikke noe å si - det kan fort komme noen.

 

Tror ikke McD tar sjansen på å juge i reklamene sine. Straffen er for streng. Dessuten er norsk kjøtt såpass beskyttet at jeg kan se for meg at det eneste som lønner seg mer er smugling.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kall meg gjerne kulinarisk snobb men, jeg liker å vite hvilket kjøtt slag jeg putter i meg.

Kjøttet i burgerne til McDonalds er storfekjøtt fra Gilde, så da vet du det :)

 

Man kan ha mange meninger om maten på mækkern, men råvarene de bruker i Norge er skikkelige saker. Gilde, Bama og Tine. Jeg har jobbet der og vet godt hvilket merke som står på esken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis du snakker om de lefsene som er i hamburger og bicmac er jeg enig. Quarterpounder er god :)

 

FERSKE burgere på mcdonalds er gode, dessverre er endel sjapper dårlige på rutiner og selger skit som har ligget i varmeskapet altfor lenge.

Endret av Kevlar
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Syns Mc'Donald's er grei mat dersom man er på farten eller ikke gidder å lage noe mat selv, som Kevlar sier, de bruker stort sett norske leverandører av mat. Tror de ville blitt tatt dersom de har løyet om det så lenge.

 

Imidlertid holder jeg meg langt unna i de periodene det pleier å være mest kø der eller snur evt. i døra om jeg ser at det er kaos der inne. Maten er ikke verdt å vente lenge for å få. Da finner jeg et alternativ :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ikke så enkelt. Skal hvitevareselgeren forlate sin post for å lete etter noe slik at kundene hans må klare seg selv? Det kaller ikke jeg service. At det ikke er noen i butikken akkurat da har ikke noe å si - det kan fort komme noen.

Du mener virkelig ikke at en selger på Elkjøp skal stå rett opp og ned i tilfelle det kommer en kunde, fremfor å gå bort og hente mobillader (hvor det ikke er noen selger) som tar maks 1 min?

 

Det er rett og slett elendig kundeservice.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvis du har jobbet i en slik butikk (det har jeg) vet du at det er en hel helvetes masse forskjellige produkter under samme tak, og det er slett ikke sikkert at hvitevaremannen vet hvor mobilladerne er. Dessuten er de sannsynligvis innelåst i et skap han ikke har nøkkel til (typiske tyverivarer). Det tar kanskje ett minutt hvis han vet det og har tilgang, men han forlater fremdeles sin post. Det er alltid nok av andre ting å ta seg av på avdelingen, og til slutt skal man helst ikke ta hverandres kunder siden mye av lønna er bonusbasert.

Det vil alltid være kunder som ikke tenker lenger enn sin egen nesetipp og blir dritsure når butikken ikke fungerer akkurat slik de mener den skal.

Endret av Isbilen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis du har jobbet i en slik butikk (det har jeg) vet du at det er en hel helvetes masse forskjellige produkter under samme tak, og det er slett ikke sikkert at hvitevaremannen vet hvor mobilladerne er. Det tar kanskje ett minutt hvis han vet det, men han forlater fremdeles sin post. Det er alltid nok av andre ting å ta seg av på avdelingen, og til slutt skal man helst ikke ta hverandres kunder siden mye av lønna er bonusbasert.

Det har jeg ingen sympati for. Anser det som en del av jobben å vite hvor så å si alt er plassert, til tross for at du jobber i en helt annen avdeling. Klarer jeg å holde styr på et par tusen ulike varer i en matbutikk ser jeg ingen grunn til en selger på Elkjøp ikke skal klare å holde styr på noe av det samme i sin butikk.

 

Uansett så var saken her at det ikke var noen i mobilavdelingen, hvilket betyr at denne selgeren da bør finne riktig lader så lenge han ikke er opptatt med egen kunde (noe han ikke var).

 

Personlig hadde jeg blitt rimelig irritert hvis dette hadde skjedd meg og sagt klart fra hva jeg mener om den typen kundeservice.

 

Du kan sende en mail til Elkjøp sentralt og si at selgeren i avdeling X (som ikke hadde noe å gjøre) nektet å hjelpe deg når det ikke var noen i mobilavdelingen. Skal love deg at de ikke ser positivt på slikt, ergo burde heller ikke sånt skje.

 

 

Edit:

Bare for å presisere: vi snakker om den nevnte situasjonen ovenfor. Hadde det vært noen i mobilavdelingen er jeg enig med selgeren som henviser kunden dit, men slik var det ikke.

Endret av Payung
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du mener virkelig ikke at en selger på Elkjøp skal stå rett opp og ned i tilfelle det kommer en kunde, fremfor å gå bort og hente mobillader (hvor det ikke er noen selger) som tar maks 1 min?

 

Det er rett og slett elendig kundeservice.

og til slutt skal man helst ikke ta hverandres kunder siden mye av lønna er bonusbasert.

Jeg jobbet på Elkjøp en liten stund, og i begynnelsen var jeg utplassert i en medium stor butikk. Jeg skulle jobbe på mobilavdelingen, men en rolig dag var det plutselig ikke noen selgere å se i data/foto-avdelingen så en kunde spurte om jeg kunne hjelpe med å finne et videokamera. Jeg vet ganske mye om videokamera, så jeg hjalp henne og solgte et videokamera til denne damen. De som jobbet på data-avdelingen var i mellomtiden kommet tilbake, og uttrykte sterk misnøye over at jeg hadde tatt et salg fra dem.

 

Så man skal være forsiktig med å blande seg inn i forskjellige avdelinger på en Elkjøp/Expert/Lefdal-butikk, og selv om det er forskjell på å selge en lader og et kamera, så kan det være at vedkommende selger hadde erfart det samme som meg.

Lenke til kommentar

Hvis du har jobbet i en slik butikk (det har jeg) vet du at det er en hel helvetes masse forskjellige produkter under samme tak, og det er slett ikke sikkert at hvitevaremannen vet hvor mobilladerne er. Det tar kanskje ett minutt hvis han vet det, men han forlater fremdeles sin post. Det er alltid nok av andre ting å ta seg av på avdelingen, og til slutt skal man helst ikke ta hverandres kunder siden mye av lønna er bonusbasert.

Det har jeg ingen sympati for. Anser det som en del av jobben å vite hvor så å si alt er plassert, til tross for at du jobber i en helt annen avdeling. Klarer jeg å holde styr på et par tusen ulike varer i en matbutikk ser jeg ingen grunn til en selger på Elkjøp ikke skal klare å holde styr på noe av det samme i sin butikk.

 

Uansett så var saken her at det ikke var noen i mobilavdelingen, hvilket betyr at denne selgeren da bør finne riktig lader så lenge han ikke er opptatt med egen kunde (noe han ikke var).

 

Personlig hadde jeg blitt rimelig irritert hvis dette hadde skjedd meg og sagt klart fra hva jeg mener om den typen kundeservice.

 

Du kan sende en mail til Elkjøp sentralt og si at selgeren i avdeling X (som ikke hadde noe å gjøre) nektet å hjelpe deg når det ikke var noen i mobilavdelingen. Skal love deg at de ikke ser positivt på slikt, ergo burde heller ikke sånt skje.

 

 

Edit:

Bare for å presisere: vi snakker om den nevnte situasjonen ovenfor. Hadde det vært noen i mobilavdelingen er jeg enig med selgeren som henviser kunden dit, men slik var det ikke.

Da må du rett og slett finne deg i at den verdenen ikke henger sammen akkurat som du tror. Du vil da ikke mene at du har den perfekte oppskriften på hvordan alle andre arbeidsplasser burde fungere? Hva får deg til å tro at du kan si noe sånt om store elektrobutikker?

 

I utgangspunktet handlet dette om en enkeltsituasjon, ja, men så kom noen med en generell betraktning om hvordan sånne butikker burde fungere, og det er det vi snakker om nå.

Endret av Isbilen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Du mener virkelig ikke at en selger på Elkjøp skal stå rett opp og ned i tilfelle det kommer en kunde, fremfor å gå bort og hente mobillader (hvor det ikke er noen selger) som tar maks 1 min?

 

Det er rett og slett elendig kundeservice.

og til slutt skal man helst ikke ta hverandres kunder siden mye av lønna er bonusbasert.

Jeg jobbet på Elkjøp en liten stund, og i begynnelsen var jeg utplassert i en medium stor butikk. Jeg skulle jobbe på mobilavdelingen, men en rolig dag var det plutselig ikke noen selgere å se i data/foto-avdelingen så en kunde spurte om jeg kunne hjelpe med å finne et videokamera. Jeg vet ganske mye om videokamera, så jeg hjalp henne og solgte et videokamera til denne damen. De som jobbet på data-avdelingen var i mellomtiden kommet tilbake, og uttrykte sterk misnøye over at jeg hadde tatt et salg fra dem.

 

Så man skal være forsiktig med å blande seg inn i forskjellige avdelinger på en Elkjøp/Expert/Lefdal-butikk, og selv om det er forskjell på å selge en lader og et kamera, så kan det være at vedkommende selger hadde erfart det samme som meg.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg påpekt at hvis "du" (altså den som ble sur) hadde gjort jobben sin så hadde han fått salget sitt selv.

 

Altså, for at Elkjøp-systemet skal fungere så avhenger det av at alle er i sitt eget område til enhver tid slik at de kan behandle sine kunder. Tar man da pause på 10 min må man forvente at andre stepper inn for at kunden skal slippe å vente 10 min.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...