Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Innlegget du siterar og skildrar som ein god grunn handlar om noko som er forklart i absolutt alle manualar for produkt det er relevant for. Dei døma du brukar er produktfeil, ikkje latskap, som innlegget til bamsefar handlar om. Det du nevner, og det bamsefar nevner, har éin ting til felles: det er fort gjort å løyse det. Utover det er det ingen fellestrekk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stod og pratet med en kunde en stund, så kommer en afrikaner og står 1,5 meter fra oss. Hun skriker noe på språket sitt til resten av familien. Kunden jeg ekspederer snur seg raskt, og ikke redd for å værehøylydt, sier: "Skjønte du NOE av det derre der?"

 

Afrikaneren snudde seg med et lumsk blikk, og gikk videre.

 

To uker tidligere, snakket jeg i en times tid med en kunde om serier (var veldig lite å gjøre denne dagen). Endte med at han kjøpte noen sesonger, og punch-linen: "Må jo ha et varmepledd óg! Damene kommer på rullebånd når det er varmt i senga!"

 

Dette var en mann seint i 40 - tidlig i 50 årene. Ble litt målløs.

 

Kom også på en ekstremt uheldig og flau situasjon fra lørdag jeg nesten hadde fortrengt. Skulle utlevere et kjøleskap, trillet det ut bak. Kunden spør: Hengeren ser litt liten ut, synes du ikke. Jeg snur meg for å se hengeren, og tror du ikke kombiskapet dundrer i bakken? Det så "heldigvis" mye verre ut enn det var, for kombiskapet fungerte utmerket etterpå. Bestilte nytt kombiskap til kunden, og hun ble fornøyd tross den ekstremt memorable episoden. Vel, slikt skjer vel en eller annen gang uansett, og dette ble mitt første uhell. :blush:

Endret av empetre
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hadde noen fine i går.

 

#1

Ung mann, trolig rundt min alder som skal ha kondomer og avslutter salget med å si "Det er så deilig å være singel igjen!".

Jeg: "Eeeh, jaa.."

 

#2

Sjangle-full (men veldig hyggelig!) kunde som skal ha kaffe. Surrer frem og tilbake fra kaffemaskinen og glemmer kortholder med 500kr/kort osv i på disken.

Når han oppdager dette begynner han å unnskylde seg helt enormt og viser veldig stor takknemlighet for at jeg er så forståelsesfull.

Så slenger han 50kr i mynt på disken og sier "De er til deg!". Når jeg sier at jeg ikke kan ta i mot blir han bare mer bestemt og kommanderer meg: "Jeg skal SE at du legger de i lomma di, kom igjen, opp i lomma!"

 

Til slutt kommer "hans forhåpentligvis kommende bedre halvdel", som han selv sa, for å hente ham. Hele situasjonen var ganske komisk, med han drita og hu klink edru, så jeg flirte litt.

Kjæresten hans: "Se, han ler av deg!"

Jeg: "Neinei, jeg ler ikke av deg, jeg ler med deg!"

Han, til kjæresten: "Ser du?! Hver gang jeg sier det til deg tror du meg ikke."

 

Han og meg: *brofist*

 

:roll:

Lenke til kommentar

Aaaahh, denne situasjonen skjedde her jeg jobber nå:

 

Vi har skjenkebevilling for øl. Det kom noen hit for å spille bowlin, og det virker for meg som at dette var en gjeng som skulle drikke. Til min overraskelse bestilte ingen av de 5 i gjengen noe å drikke, men etterhvert kom de en og en å kjøpte seg slush (is med saft..). Da ble jeg litt mistenkelig og begynte å følge med på de. Viste seg at de spiket opp slushen med ei flaske sprit.

 

Jeg tok spriten og kastet de ut av hallen. Fikk beskjed om at de skulle ringe politiet for å få tilbake flaska. Har ikke sett noe til de enda... :p

Gammel post, men siden jeg jobber i bowlinghall selv lurer jeg på: Hvilke maskiner har dere i Stjørdal? Mener å huske at dere har Brunswick GS-X (X som ukjent, 92, 96, 98, X).

Lenke til kommentar

Gammel post, men siden jeg jobber i bowlinghall selv lurer jeg på: Hvilke maskiner har dere i Stjørdal? Mener å huske at dere har Brunswick GS-X (X som ukjent, 92, 96, 98, X).

Nei, vi har AMF-maskiner, akkurat hvilken modell aner jeg ikke. Tror ikke vi har hatt Brunswick tidligere heller. Vi byttet ut de vi hadde når vi flyttet for noen år siden, men det var akkurat samme maskin, bare noen år nyere. :)

Lenke til kommentar

Gammel post, men siden jeg jobber i bowlinghall selv lurer jeg på: Hvilke maskiner har dere i Stjørdal? Mener å huske at dere har Brunswick GS-X (X som ukjent, 92, 96, 98, X).

Nei, vi har AMF-maskiner, akkurat hvilken modell aner jeg ikke. Tror ikke vi har hatt Brunswick tidligere heller. Vi byttet ut de vi hadde når vi flyttet for noen år siden, men det var akkurat samme maskin, bare noen år nyere. :)

Ah, AMF ja. Ja, regnet bare med det, vet de har GSer på Dora og i Levanger, så gikk egentlig bare ut ifra det, og mente jeg husket det, men det var jo tydeligvis feil :p

 

Hvordan er de å drive på med? Mye feil, mye vanskelige feil?

Lenke til kommentar

Klesbutikk.

 

-Kunder som roter som besatt, spesielt i klær som ligger pent brettet på bord.

 

-Småbarnsmødre som ikke gidder passe på ungene sine mens de river ned klær, river istykker smykker, åpner emballasjer, trykker på brannalarmen++

 

-Gamle folk som krever personlig assistanse fra det øyeblikk de kommer inn i butikken til de går ut. Gjerne i rushtida når vi er få ansatte på jobb.

 

-Gamle folk som skal handle klær til barnebarn som ikke har peiling på hvor gamle ungene er eller hvilken størrelse de bruker og ser på meg som om JEG burde vite det.

 

-Notoriske butikktyver som bare hiver tyvegodset inn i butikken og løper sin vei når alarmen går

 

-Folk som prøver jakker og bare vrenger de av seg og pælmer både jakke og kleshenger på gulvet når de er ferdige :w00t:

 

-Folk som skal prute på klær som er på salg til 20-30 spenn

Endret av hun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det behøver du heller ikke:) Ser du ikke at jeg har brettet de pent og plassert str-etikettene strategisk stikkende ut slik at det skal være enkelt for deg å finne riktig str, løfte av bunken med klær nappe ut din str og legge klesbunken tilbake

Lenke til kommentar

Det har hendt noen ganger på jobb at folk, friske og raske som de fleste, har kommet og spurt meg om jeg kan hjelpe dem med å bære bagasjen deres, gjerne på de travleste tidspunktene. "Ser jeg ut som en pikkolo?" tenker jeg inni meg, men svarer som regel høflig "Nei, det har jeg nok ikke tid til". Da får kunden ofte store øyne, ser litt desorientert rundt seg og spør om det virkelig ikke er noen kundeveiledere der som hjelper folk med bagasje? "Vel, nei," svarer jeg.

 

Å hjelpe folk med bagasje er ikke en del av jobbeskrivelsen min. Unntaket er blinde, gamle og handikappede folk. Da kan jeg hjelpe til med bagasjen eller sørge for at noen andre gjør det. En annen forskjell er at menneskene som trenger det, er takknemlige for hjelpen de får. Men hvis du ikke har noen skader og bare er lat, så får du bære din egen bagasje. I verste fall får du hente en bagasjetralle.

 

Hvor jobber du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...