Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

FD-ID-kort merket Forsvarsdepartementet er gyldig legg. Blågrønt kort er vernepliktige, rødt kort er ansatte (befal/vervede) om du måtte lure.

 

edit: I utgangspunktet spør man jo etter legg for å verifisere alder i slike tilfeller. Om jeg viser deg mitt studentkort eller truckførerbeviset mitt som begge inneholder bilde, navn og fødselsdato, så dokumenterer jo alle disse at jeg er myndig. Det er ikke dermed sagt at samtlige vil være gyldige som legitimasjon i tilfeller der aktøren har strengere rutiner (NAV, kredittvurdering i bank, opprettelse av postpaid mobilabonnement mm.), men gitt at du ikke betviler om legitimasjonen er ekte, dokumenterer jo alle disse variantene min fødselsdato. Jeg forstår om jeg må ha pass eller førerkort om jeg skulle f.eks. få behandlet en søknad i et statlig organ, men om jeg handler øl på butikken er legitimasjonens eneste funksjon å verifisere alder.

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

folk flest skal alltid fremstå som så miljøbevisste, "vi kaster for mye mat"

likevel er dere EKSTREKT kresne på frukt & grønt.

 

den minste flekk så nekter dere å kjøpe det.

graver ned i dypet etter den peneste frukta samtidig som dere kaster rundt den øverste og påfører slagskader. Bare for å være sikker på at ingen andre er så uheldige å kjøpe paprikaen med et mikroskopisk hakk i hjørnet.

Blir utrolig mye svinn av slikt.

ser det hele tiden på jobb.

 

Glad jeg får meg en anna jobb så snart studiene er over! :thumbup:

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg prøver å være flink til å ta enslige bananer. Det blir tap for butikken og dyrere bananer om de må kaste hele tiden fordi folk ikke gidder plukke med seg enslige bananer. Og ikke minst er det ikke bra for miljøet.

Hva er det med folk og enslige bananer? Jeg tar alltid med meg en klase.

Lenke til kommentar

 

 

Har irritert meg litt over en ting som enkelte kunder som står i kø gjør. (Må beklage mine elendige tegnekunnskaper, forøvrig.)

På bildet står det eksempelvis 7 stykker i kø, de 4 første er "bundet" til den øverste kassen, siden de allerede har stått der en stund og står har både folk bak, og foran seg.

 

De tre bakerste som nettopp har stilt seg i køen, legger merke til at det har kommet en ansatt i nederste kassen som åpner en ny kasse. Det som skjer i 90% av tilfellene er at de bakerste går rett til den ledige kassen, legger på varene sine og er ute av butikken lenge før de som sto i den første køen. Hvorfor er det så mange som gjør dette? :no:

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

 

Har irritert meg litt over en ting som enkelte kunder som står i kø gjør. (Må beklage mine elendige tegnekunnskaper, forøvrig.)

På bildet står det eksempelvis 7 stykker i kø, de 4 første er "bundet" til den øverste kassen, siden de allerede har stått der en stund og står har både folk bak, og foran seg.

 

De tre bakerste som nettopp har stilt seg i køen, legger merke til at det har kommet en ansatt i nederste kassen som åpner en ny kasse. Det som skjer i 90% av tilfellene er at de bakerste går rett til den ledige kassen, legger på varene sine og er ute av butikken lenge før de som sto i den første køen. Hvorfor er det så mange som gjør dette? :no:

Fordi de fremmest i køen innser at det snart er deres tur uansett, så det er ingen grunn til å skifte?

 

Jeg skifter kun hvis de er veldig mange foran meg, og/eller de har mange varer. Jeg har det aldri så travelt at jeg egentlig trenger å skifte kasse uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...