Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har jobbet i en slik butikk (det har jeg) vet du at det er en hel helvetes masse forskjellige produkter under samme tak, og det er slett ikke sikkert at hvitevaremannen vet hvor mobilladerne er. Det tar kanskje ett minutt hvis han vet det, men han forlater fremdeles sin post. Det er alltid nok av andre ting å ta seg av på avdelingen, og til slutt skal man helst ikke ta hverandres kunder siden mye av lønna er bonusbasert.

Det har jeg ingen sympati for. Anser det som en del av jobben å vite hvor så å si alt er plassert, til tross for at du jobber i en helt annen avdeling. Klarer jeg å holde styr på et par tusen ulike varer i en matbutikk ser jeg ingen grunn til en selger på Elkjøp ikke skal klare å holde styr på noe av det samme i sin butikk.

 

Uansett så var saken her at det ikke var noen i mobilavdelingen, hvilket betyr at denne selgeren da bør finne riktig lader så lenge han ikke er opptatt med egen kunde (noe han ikke var).

 

Personlig hadde jeg blitt rimelig irritert hvis dette hadde skjedd meg og sagt klart fra hva jeg mener om den typen kundeservice.

 

Du kan sende en mail til Elkjøp sentralt og si at selgeren i avdeling X (som ikke hadde noe å gjøre) nektet å hjelpe deg når det ikke var noen i mobilavdelingen. Skal love deg at de ikke ser positivt på slikt, ergo burde heller ikke sånt skje.

 

 

Edit:

Bare for å presisere: vi snakker om den nevnte situasjonen ovenfor. Hadde det vært noen i mobilavdelingen er jeg enig med selgeren som henviser kunden dit, men slik var det ikke.

Da må du rett og slett finne deg i at den verdenen ikke henger sammen akkurat som du tror. Du vil da ikke mene at du har den perfekte oppskriften på hvordan alle andre arbeidsplasser burde fungere? Hva får deg til å tro at du kan si noe sånt om store elektrobutikker?

 

I utgangspunktet handlet dette om en enkeltsituasjon, ja, men så kom noen med en generell betraktning om hvordan sånne butikker burde fungere, og det er det vi snakker om nå.

Nå går du bort fra saken igjen. Butikken var jo ikke kjempestor og da står jeg fortsatt på mitt.

 

Nei, jeg har ikke noen perfekt oppskrift på det, men ser fort i et enkelttilfelle som jeg snakker om hva som ikke fungerer slik det bør.

 

Skal vi snakke generelt om en helt vanlig middels stor Elkjøp-butikk så kan jeg si mine tanker. Hvis alle selgere på sine avdelinger er på plass vil man mest sannynlig ikke møte på store problemer. Men så fort en selger i en avdeling blir borte, uten å gi ansvaret for sin avdeling over til noen andre i mellomtiden, oppstår det et problem. Hvem skal da ta seg av kunden i denne avdelingen? Etter din logikk så er det ingen og kunden må bare vente. Slik kan man ikke drive når hele butikkens eksistens avhenger av kunder og service. Da må noen fra en annen avdeling steppe inn, gitt at de ikke er opptatt med egne kunder. Du er enig i dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, vi snakker ikke lenger om en enkeltsak, noe du hadde fått med deg om du hadde lest innleggene ordentlig.

 

Hvis en ansatt i en annen avdeling har tid og kompetanse kan det kanskje være greit at han stepper inn, men det er ikke uhørt at han lar være. Kanskje han må rydde opp etter sin forrige kunde, da driver han med service overfor sin neste og det er det som først og fremst er hans jobb. Folk tåler stort sett å vente litt, det er knapt noe overgrep.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kundebehandling fra Telenor Wimax på det værste. Da internettet (via Wimax) forsvinner.

*snip*

 

Har mye den samme oppfatningen av Telenor sin kundeservice, så jeg har sagt oppe alle abonnementer i familien og byttet til Talkmore og BKK/Altibox. Talkmore skal ha for en fantastisk god kundeservice, Altibox har virket fint fram til nå så har ingen erfaringer med deres kundeservice.

 

Men for all framtid skal jeg ikke ha ett eneste Telenor abonnement.

 

altibox?

hmm. husker da familien min ble kunde nummer 200.000 ifjord og vant en tv:D

Lenke til kommentar

Det skjedde ikke noe spesielt på jobb i helga. Men da jeg jobbet på Oslo S på fredag kveld kom ei dame løpende bort til meg på spor 19 og spurte om bussen hennes i retning Kristiansand hadde gått ennå. Nei, da er du nok tidlig ute, sa jeg, den bussen går ikke før om en time. "Hæ? Det står jo her på billetten, klokka 21.37," sa hun. Jeg tok en titt på billetten. Det var nok tiden du kjøpte billetten på, sa jeg og viste henne at det sto 22.45 litt lengre ned. "Åja! Hahahaha!" sa hun og satte seg ned på en benk så lenge.

Endret av Zarac
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Har en positiv historie jeg også.

Jeg kjøpte overmadrass på Jysk her om dagen, fant en bra til 1200.

Da jeg kom i kassa lurte hun på om jeg heller ikke ville ha en annen, den kostet 1000 og var litt bedre, men det var B-vare da, men uåpnet.

Det var jo ikke så mye å tenke på, jeg kjøpte den og dro hjem.

Fant ut at det var feil størrelse, så jeg skulle dra å returnere den. Kviteringen hadde jeg så klart ikke.

 

Da jeg kom til kassa var ikke det noe problem, utenom at hun ikke kunne gi meg det jeg betalte, men 1200 i stedet, 200 mer enn jeg hadde betalt.

Det var vist pc`n som styrte det uten mulighet for å overstyre :p

 

+1 til de :)

Jeg håper du hadde vett til å be om nummeret hennes, hvis hun risikerer å miste jobben for din fordel må hun ha hatt et godt øye til deg :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Liker å hjelpe til litt ekstra om jeg har anledning. Så i går var det en fast kunde som handler for ett overnattningssted like i nærheten. Han hadde handlet litt mye så han fikk ikke alt med seg selv, så jeg spurte om jeg skulle bære ut resten for han. Så det gjorde jeg og fikk ett veldig hyggelig takk tilbake. Er ikke så mye som skal til for å gi det lille ekstra :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må si at SFO har forandret seg siden mine dager.

 

I dag kom det inn en hyggelig kar med en unge som skulle handle inn Nintendo Wii til nevnte SFO avdeling. Wii + 3 ekstra kontrollerpar og en drøss med spill verdi a 7000kr. Ikke misforstå meg, jeg mener spill er vel så bra aktivisering(og spesielt siden de kjøpte danse/aktivitetsspill) som noe annet, men jeg bare fant det morsomt hvordan ting har forandret seg.

 

Det var tross alt noe som het Super Nintendo i mine dager, men det var ikke akkurat aktuelt at vi skulle spille nei.. ut i bakken eller sandkassa med oss!

 

Innerst inne så erger det meg bittelitt at det var en kommunal rekvisisjon, siden det tross alt indirekte er mine penger det er snakk om! :p

Endret av bamsefar
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det er absolutt sant, men det må kunne ses på som en egenandel. Hadde man som foreldre måtte betalt hva det reelt sett koster så hadde prislappen vært langt høyere.

 

Uansett, det var ikke meningen å stikke av med tråden med en slik diskusjon! :p

 

Det var en mildt sagt happy 6-7 åring som gikk ut med armene fulle av spill, og det blir nå det viktigste wub.gif

Endret av bamsefar
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Begynner å bli lei kunder som mener at man får dårlig kundeservice bare fordi de ikke får ting gratis, når de så absolutt ikke har noe som helst krav eller grunn til å få det.

 

Koser meg fortsatt med en kunde som takket og ga meg hyggelig tilbakemelding fordi jeg begynte svar på hennes henvendelse med 'hei' :thumbup:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke se for meg at det er en god investering. Lurer på hvor lang tid det tar før ting blir ødelagt.

 

Er instruktør ved et svømmekurs, vi har to garderober, en til guttene og en til jentene (Barna altså). Vi startet nye kurs nå, og da hver det en mor som lurte på om hun kunne bli med barnet sitt ut i vannet de første gangene. Noe som går helt fint. Men når vi lukket opp dørene og at hun fant ut at ho ikke kunne få en egen garderobe ble hun rasende og gikk sin vei. :roll:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag hadde vi et glimrende eksempel på at det å være sur og tverr mot butikkansatte fra første øyeblikk IKKE lønner seg.

 

Hadde denne kunden hatt en hyggelig tone fra starten av, så hadde jeg gjerne hevet kjøpet, selv om han ikke hadde krav på det. For jeg skjønner grunnen til at han ikke var helt fornøyd, og vi vil jo gjerne ha fornøyde kunder.

 

Men når han møter oss på den måten som han gjorde, og fortsetter i samme tone når vi prøver å forklare hvorfor tingene er som de er, så kan han bare glemme ekstraservice.

 

Blant annet, som selgere har vi ikke lov til å kreve å få snakke ferdig, selv om han har det, for vi er ikke "likestilte".

 

...og det er foresten "arrogant kundebehandling" å nekte å gi ut butikksjefens private mobiltelefonnummer (han hadde lunsj akkurat da).

 

Skjønner ikke sånne folk hvor ufordragelige de er, og at de kun ødelegger for seg selv på den måten?

 

Jeg pleier faktisk å si i fra til servicemedarbeideren jeg kontakter, om det er noe jeg er misfornøyd med, eller frustrert over.

 

"Hei! - Nå har jeg hatt denne saken gående kjempelenge, og begynner å bli veldig lei! På forhånd vil jeg beklage om jeg fremstår som krass og tverr, det er ikke din skyld." (eller noe liknende) - Jeg fikk denne servert flere ganger da jeg jobbet på telefonsupport, og man gir gjerne mer symp til de som sier i fra på forhånd, enn de som bare kommer med abuse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...