Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Telenor kundeservice strikes again.

 

Hotellet (kjeden) har inngått avtale med Telenor for levering av internett til gjestenettet. Stor avtale. Så, kommer en gjest kl 21.00 presis og får ikke internett til å fungere. Får koblet til, men får bare feilmelding når han forsøker å komme inn på portalen for å logge inn.

 

Så i følge manualen skal vi da etter kl 20.00 ringe 09000, så jeg ringer dit. Venter og venter og venter, før jeg endelig kommer gjennom. Første person jeg snakker med høres ut som han hadde sniffet brukte gymsokker hele dagen, mens den andre hørtes normal ut så jeg øynet håp. Så, venter litt før jeg får "Nei, er ikke noen her som har med trådløs sone så du får ringe igjen i morgen.". Forsøkte å forklare at kunden måtte ha internett opp nå, men neida, ring i morgen. Kom ingen vei.

 

Telenor; værste kundeservice jeg har vært med på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde idag en kunde som var helt på gråten :dontgetit:

Stakkars hadde klart å slette alt innhold på iphonen sin(alle bildene :().

Hun skulle gjenopprette for å fjerne operatørlås, itunes hadde bare kjørt rett på med gjenopprettinga uten å ta backup. :no:

 

"that awkward moment, når man må trøste fremmede over telefon, som egentlig ikke er kunde hos deg lengre." huff :hm:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bestilte meg en Blackberry hos Netcom forleden.

 

Alt så fint ut, men dagen etter ble jeg ringt opp og fikk høre at de var utsolgt. Kansellerte derfor bestillingen, og bestilte en ny telefon i en annen farge. Denne skulle de ha en igjen av. Jeg ringte dem dagen etter for å høre om den siste telefonen hadde gått til meg, og fikk høre at det hadde den ikke. Kansellerte da bestillingen og kjøpte telefon hos Trigcom. Dette ble noe dyrere.

 

Så kom i dag. Hentelapp i postkassa og brev fra Netcom. Simkort, pin og alt er kommet, og telefon nummer 2 er på postkontoret. Ringte da for å avbestille hos Trigcom, og de var heldigvis forståelsesfulle.

 

Jeg fikk aldri noen mail eller sms fra Netcom om at ordren var mottatt eller sendt.

 

Merkelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Merkelig.

Neida, de bruker Moobi, og Moobi er konsekvent udugelige og kundefiendtlige.

 

Er ikke første gangen en slik historie har dukket opp fra dem. Har selv kansellert og endt opp med to telefoner i postkassa da ikke skulle ha noen. Sender den tilbake og får aldri bekreftelse på at de har mottatt den. Et par måneder etter at jeg har sendt tilbake telefonen og avsluttet alt av abonnementer hos Netcom får jeg en regning på 600 kroner. Mye rot og tull for at jeg ikke skal betale regningen da jeg ikke har hatt noe telefon eller åpent abonnement hos dem. Telefonen ligger fortsatt på postsentralen i Oslo ca 4 måneder etter at jeg sendte den tilbake. Grunnen for at de ikke har hentet den er fordi de ikke henter pakker inn så ofte :roll: Vel, jeg fikk ikke slippe unna regningen uten mye styr og ork. Byttet kundeveileder mellom Moobi og Netcom sikkert 100 ganger før de endelig klarte å fikse dette. Blir nok aldri noe fra verken Moobi eller Netcom på meg igjen på en stund.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Skulle printe ut noe greier fra en av pc-ene våre, som er vanvittig treig, mens en kunde venta. Nevnte det bare for han at det kan ta noen minutter siden den er sånn. "Da må du jo rydde opp da!" Sa han. Jeg orket ikke en stor diskusjon så sa bare at jeg ikke kan slikt. Uansett, fikk printa det på et par min. Det var rett før stengetid så jeg holdt på å slå av lys og ting og han ble stående for å prate med en annen kunde som var der. Mens jeg går rundt sånn ser jeg at han fikler med datamusa og gjør noe på dataen, men brydde meg ikke, siden det ikke var så mye galt han kunne gjøre før jeg stengte uansett. Når jeg hadde slått av alt og fått kundene ut, ser jeg at han har satt i gang defragmentering på dataen. :!: Synes det er litt morsomt hvordan kunder tar seg til rette sånn. Han bare måtte "fikse" den.

Lenke til kommentar

Hadde det vært en kunde hos meg hadde eg bedt han om å holde seg unna IT-utstyret til bedriften.

 

Du vet ikke kompetansenivået til vedkommende og han kunne, selv om det var godt ment, ødelagt utstyret og ført til nedetid for dere. Samt at datamaskinen/kassen er en inngangsterminal til kunderegisteret deres. Noe enhver kunde forventer at dere holder for dere selv.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hadde det langt masse sensitiv informasjon der så hadde jeg ikke tatt så lett på det. Det er bare en gammel "nød-pc", om man trenger å f.eks. sende melding til kunder så kan man bruke den i stedet for å vente på/okkupere den "normale" pc-en. De programmene vi har med masse info trenger man uansett passord til, og jeg holdt et øye med han hele tiden, er ikke så stor butikk. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...