Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Nå er det jo ikke helt uvanlig at en NSB-ansatt jobber på flere stasjoner. Men ja, jeg er kanskje en av de få kundeveilederne som gidder å reise tre timer hver vei for å jobbe i en annen by en helg. Det hendte en gang i sommer da jeg jobbe på Oslo S, at en fyr kom bort til meg og spurte "var ikke du på Lillestrøm i går?"

Nå kunne jo ikke eg vite at du jobbet for NSB, og det var på ingen måte for å fornærme deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lQle7N2M

Det var allikevel en mann som tok det litt for langt. Han mente at vi på plattformen gjorde en så dårlig jobb at han skulle ønske det var fler slike som ABB som kunne komme å skyte litt NSB ansatte. Jeg og en kollega ringte vektere fordi vi mente han oppførte seg truende. Ikkjeee braaaa...

 

Er derfor jeg tror jeg aldri kunne jobbet i et kunde-service yrke, tror virkelig jeg hadde klappet til en sånn person.

 

Virker også som det er enkelte mennesker som bare ikke klarer å ta innover seg hva som faktisk skjedde 22 juli.

Absolutt ikkjeee braaa... :no:

Lenke til kommentar

Jeg bor i ski og gidder aldri reise noe lenger enn oslo eller moss for å jobbe. Men det er godt det er slike som deg som kan fylle de posisjonene langt unna :p

 

Men jeg jobba på Oslo s to-tre dager etter 22 juli når det var buss for tog fordi Oslo S var stengt for trafikk. Som alltid er folk stressa og de har aldri sett på makan til dårlig opplegg og jatta jatta. Det blir man vant til og etterhvert lar man bare folk kjefte alt de vil uten at man egentlig hører etter. Det var allikevel en mann som tok det litt for langt. Han mente at vi på plattformen gjorde en så dårlig jobb at han skulle ønske det var fler slike som ABB som kunne komme å skyte litt NSB ansatte. Jeg og en kollega ringte vektere fordi vi mente han oppførte seg truende. Ikkjeee braaaa...

 

Så du er kundeveileder du også? Kjenner jeg deg, tro?

Lenke til kommentar

Blir som de middelaldrende kjerringene (ALLTID middelaldrende kjerringer) som ikke forstår at jeg ikke kunne lukte at akkurat de hadde tenkt seg på den konserten og holde av en billett til dem. Man kunne kanskje tro de spøkte, men nei, jeg har hatt en del som har vært oppriktig og personlig sinte på meg fordi jeg har vært utsolgt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hadde han vert en ekte nordmann hadde han sovet under åpen himmel og hatt med termos og matpakke!

 

Hadde en for et par år siden som skulle besøke Lofoten på denne måten. Dessverre for han var værgudene total på feil side, og vi hadde en regnfull sommer. Nesten en månde med regn i strekk

 

Etter noen dager med dette, kom mannen inn på hotellet og kneba om et rom. Han var steike heldig for å si det slik, og fikk et rom. Er ikke ofte man ser voksene mannfolk gråte, men denne karen var veldig nær :p

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Uff, folk blir sprø når det er snakk om å spare noen kroner eller øre.

Altså, enkelte folk kan være jævla merkelige på akkurat det der. På gamle jobben har det flere ganger skjedd at folk lesser på med masse varer på kassebåndet til flere tusen kroner. Vi begynte omtrent for et år siden å ta betalt for poser, og mange kunder er/var ikke vant med det. Etter alle varene er slått inn og jeg spør om de skal ha pose, og de ser det koster penger, kunne enkelte finne på å si noe sånt som "HÆ?? KOSTER DET PENGER FOR POSER?? NEI DA SKAL JEG FAEN IKKE HA POSER", og gjør så godt de kan med å stable ALLE varene i hendene som et overlessa pakkesel....... Du brukte flere tusen kroner på varer, men klarte ikke å avse 2 kroner til et par poser?

 

Eller du kan se det fra den andre siden. De har lagt igjen flere tusen kroner i butikken deres. Er 2-3 kroner så mye å avse for at kundet blir fornøyd og kommer tilbake?

 

 

Men som vanlig burde denne diskusjonen rundes fort av før moderatorene får hetta.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Poser og de to kronene for posene går jo begge veier. Som du sier, det er bare 2 kroner. 2 kroner av 1500 dere får inn er ikke så mye det heller. Poser på varer under 200 kroner er greit at man krever penger for, men når man kommer opp i 500-1000 kroner blir det bare for dumt. Selv tar jeg aldri betalt for poser når varene koster over 200 kroner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

^ WHAT HE SAID!!!!

 

Tilbud og etterspørsel: Jobbet i databutikk tidligere, og vi hadde kampanje på en superlaptop til en svært lav pris og en stor ekstern disk til en billig penge.

 

Kampanjen varte i ti dager, og vi ble utsolgt for disse varene etter en uke. (Vi hadde MANGE på lager)

 

Siste dagen kommer det inn en fyr og skulle ha tre laptoper og tre eksterne disker. Han klikka i vinkel da han fikk greie på at vi var tomme. Han skrek og bar seg om falsk markedsføring, dårlig service og det samme gamle oppgulpet. ha nfortsatte med å si at det var UTROLIG viktig for ham å få disse produktene, og han hadde gledet seg lenge (!!!) til å gå å handle.

 

Jeg forklarte ham at da burde han kanskje ha vært noe tidligere ute om dette var så viktig, vi hadde tross alt store mengder på lager og det tok en uke før vi gikk tom. Da kalte han meg 'snørrunge', krøllet sammen og kastet kundeavisen på meg og gikk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

^ WHAT HE SAID!!!!

 

Tilbud og etterspørsel: Jobbet i databutikk tidligere, og vi hadde kampanje på en superlaptop til en svært lav pris og en stor ekstern disk til en billig penge.

 

Snipp..

 

 

Know what you mean bro..

 

Da jeg tidligere jobbet i elektrobutikk var det ofte sånne spesialtilbud eller dagstilbud. Men her stod det stort foran: Førstemann til mølla, eller maks 1pr. kunde. Det var vist JÆVLI VANSKELIG for folk å se selv om det dekket 1/4 av sia. Og vi bak kassa måtte ta støyten..

 

En ny ting mange at disse elektrobutikkene har startet med som er bare helvete for oss som jobber er at de setter på denne "god-bedre-best" inndelingen av produkter i kundeavisen. Folk stoler helt blindt på denne og bare kjøper uten noen som helt tanke, selv om inndelingen i 8/10 tilfeller er helt på jordet. De som lager disse avisene kan ikke eie produktkunnskaper for 5øre..

 

Er alltid gøy å se en billig drittlaptop med enten integrert grafikk eller et svært svakt dedikert får stempel som "spillmaskin" Og et SLR kamera til 3000kr får stempel "proffbruker"

 

Folk kjøper blindt, de finner ut at dette var ikke bra nok, kommer tilbake og klager og lager helvete og blir enda mer forbanna når de finner ut at en laptop til spill koster 3 ganger mer en det de ga og at et "proff" SLR gjerne starter på rundt 8-10 laken...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva snakker du om? Osse-mon ser fantastisk ut i skjørt. (Og han har vært kunde hos meg, så dette er on-topic. :p )

 

Alså--jeg har et ganske åpent sinn,men det skjørtet..ikke bra :cry:

Men for all del.Hver sin smak,noen liker menn med skjørt,andre fortrekker damer med skjørt. ;)

Jeg sitter her og tenker..har han noe under det skjørtet...nei=(!!! glem det jeg spurte IKKE om det.Huff nå kom det noen bilder i hodet som ikke var bra..husj bort boooort :!:

Endret av ArkArk
Lenke til kommentar

Det er ikke et skjørt, men en skotsk kilt.

http://no.wikipedia.org/wiki/Kilt

 

Det er ofte mange menn i kilt i gatene når det er landskamper og slikt.

 

EDIT:

Joda, du spurte :tease:

 

Tradisjonellt skal man ikke ha underbukse under kilten.

Men mange gjør det nå.

http://www.your-kilt.com/under-the-kilt.html (NSFW)

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...