Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

*snip*

at "en liten brus" egentlig betyr 0.8L

*snip*

Minner meg om omvendt problemstilling jeg hadde i Belgia tidligere i år. Satt på restaurant, var litt mer tørst enn vanlig, og bestilte meg en stor cola (på alle restauranter i Belgia jeg hadde vært på til da hadde en vanlig cola betydd en 0,25 colaflaske).

Kelneren spør meg; er du sikker på at du vil ha en stor cola?

*ingen alarmklokker hos meg*

Jeg: Ja, vil ha en stor cola.

Kelner: Er du HELT sikker på at du vil ha en STOR cola?

*fortsatt ingen alarmklokker, regnet med at han bare ville bekrefte ordren (var sliten og sulten på den tida)*

Jeg: Ja, det vil jeg.

Endte opp med et stort glass på størrelsen av en mugge med 1 LITER cola... :ohmy:

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg avstår fra å kommentere siste talers replikk.

 

Forøvrig, en ting jeg ofte tenker på, er hvor innihelvete kjipt det må være å være bussjåfør. Fy faen så mye rall og ræl man må oppleve. Gamle kjerringer med femtiøringer, demente mannfolk som sikler på småjentene, fylliker som spyr ned setet og driter på seg, tilbakestående som ler høyt hele tiden, småunger som hyler, bizniz-folk som roper i telefonen, fulle studenter som synger fyllesanger, handicappede som må ha hjelp.

 

Hadde jeg vært bussjåfør hadde jeg smelt bussen inn i første og beste bensinstasjonpumpe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB
En dame kom inn og klagde på at jordbærene ble dårlig etter 2 uker i kjøleskapet... :ermm:

 

Ho fikk med seg en ny eske til slutt. :hmm:

Hun reklamerte innen fristen på to år, i det minste :)

 

Er ikke to års klagefrist på ferskvarer.

 

Du tar feil, til og med en kartong melk har 2 års reklamasjonsfrist. Men det er strengt tatt off-topic. Du får lese litt på forbrukerrettsforumet dersom det er noe du ikke skjønner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hun reklamerte innen fristen på to år, i det minste :)

 

Er ikke to års klagefrist på ferskvarer.

Det er to års reklamasjonsfrist for alle forbrukerkjøp der produktet ikke er ment å vare vesentlig lenger - i slike tilfeller er fristen fem år. Her er det ingen unntak.

Det er ikke dermed sagt at man vil ha krav på nye jordbær fordi de gamle råtnet, selv om de "bare" er noen uker gamle :)

 

edit: gæh, dette var allerede påpekt ja

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Bak meg satt fire eller fem syttenårige jenter. Disse var utrolig nok mange ganger mer irriterende enn de to liksom-mennene foran meg. Disse jentene hadde absolutt ingenting smart å diskutere overhodet, så de lagte kvalm ved å fortelle ufine vitser, og sitere ufine sitater fra forskjellige tv-serier, "memes" og lignende veldig høylytt. Hadde de vært morsomme, så hadde det ikke vært like uutholdelig, men de var bare barnslige. De sang også Amazing Horse, "Trololoo" og noen sanger fra South Park blant annet.

Og det at de liker disse tingene er ikke egentlig noe problem i seg selv, men disse jentene var så utrolig teite og irriterende. Hver gang jeg innser at jeg liker enkelte samme ting som slike forferdelige mennesker, så dør noe inni meg.

 

Trangen til å stupe ut av bussen i fart var overhengende hele veien, men jeg kom meg til slutt hjem uten fysiske skader.

Du begynner å bli gammel...

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bak meg satt fire eller fem syttenårige jenter. Disse var utrolig nok mange ganger mer irriterende enn de to liksom-mennene foran meg. Disse jentene hadde absolutt ingenting smart å diskutere overhodet, så de lagte kvalm ved å fortelle ufine vitser, og sitere ufine sitater fra forskjellige tv-serier, "memes" og lignende veldig høylytt. Hadde de vært morsomme, så hadde det ikke vært like uutholdelig, men de var bare barnslige. De sang også Amazing Horse, "Trololoo" og noen sanger fra South Park blant annet.

Og det at de liker disse tingene er ikke egentlig noe problem i seg selv, men disse jentene var så utrolig teite og irriterende. Hver gang jeg innser at jeg liker enkelte samme ting som slike forferdelige mennesker, så dør noe inni meg.

 

Trangen til å stupe ut av bussen i fart var overhengende hele veien, men jeg kom meg til slutt hjem uten fysiske skader.

Du begynner å bli gammel...

det kalles å vokse opp, ikke bli gammel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...