Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk klager for selv det minste, men de blir blidgjort for selv det minste også...

 

Har hatt folk som har klaget fordi det IKKE fulgte med bruksanvisning på tysk, selv om både kjøper og bruker var norske.. Hva skal man med den da liksom?

 

Løsning? Printe den ut på 2 min..

 

 

Lager full hvitevarepakke, kunde klaget høylytt om at den ble alt for dyr, selv om jeg hadde lagt inn såpass rabatt at vaskemaskinen var nær gratis.

 

Løsning? Pakke med gummiføtter til vaskemaskin som koster butikken 20kr i innkjøp..

 

 

Om man bare slenger med noe billig i innkjøp for butikken på litt større salg, som en kabel, rensemiddel, brenne-cder og slikt.. Så vil verdien av kundens positive opplevelse av butikken være mange ganger mer verdt.

Endret av vesleengen
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi skal sette opp servere for ett firma nå som har mye rart for seg.

De har ett oppsett og vi skal egentlig bare tanke de og montere de opp.

Disse serverene har 6GB ram, men de SKAL ha 32bits OS...

Det er også lite plass i skapet de skal inn i. Man får server med samme specs i U1, men disse SKAL være U4...

Hvor er logikken her?!

Mye kunder som har mye rart for seg når det gjelder dataopplegg. Kan du f.eks. forklare meg hvorfor et normalt åpent kontrolandskap der de ansatte ofte sitter på ulike pc-er IKKE skal kjøre et semi-tynnklient-oppsett der alle brukerdata hentes fra en server som koster tilnørmet null å drifte? Spesielt når det daglig går bort flere titalls arbeidstimer på maskiner som ikke fungerer fordi oppsettet ikke stemmer overrens med f.eks. nyere oppdateringer av programvaren, så brukerne må finne seg en ny maskin, logge på, vente på synkronsiering, feilmelde den gamle maskinen til IT og styre og herje? Jo, sånn har de alltid gjort det...

 

32bits-OS kan forøvrig være helt forståelig, ikke all gammel programvare som er like grei med 64bit enda - og selv nyere dreit sm Adobe Air krangler på 64bit på bla. OSX og linux. (Var i hvert fall slik lenge.)Med mindre 4U-alternativet var veldig mye billigere, slår imidlertid det meg som veldig rart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ut og kjøpe meg asiatisk mat i lunsjen i dag, og stikker til Take-awayen rett over gata. Damene bak disken har ikke så mye å gjøre, så de lyser opp når jeg kommer.

Bestiller retten, de begynner å kokkelere. Henter meg en brus i skapet, setter den på disken.

Retten blir pakket ned i eske og deretter pose sammen med brusen, og det blir tastet på kassaapparatet.

Jeg kommenterer at de bare har tatt betalt for maten og ikke brusen. Da kommer det fort fra begge damene: "Den får du med på kjøpet! Det er jo fredag!" etterfulgt av verdens største glis! :D

 

Herlige damer, blir nok ikke siste gang jeg handler der. :)

 

Where be this place o'service?

Lenke til kommentar
Mye kunder som har mye rart for seg når det gjelder dataopplegg.

Skriver under på den. :no:

En del kunder vet egentlig ikke hva de vil ha, men ønsker å fremstå som om de har peiling, noe som kan gjøre det veldig vanskelig å få gjort jobben sin.

 

Jeg lagde en webside for lenge siden, før jeg hoppet over på mer avanserte ting, der personen insisterte på å ha all tekst i Comic Sans! Man har jo litt integritet man ønsker å ta vare på, ved ikke å levere et forferdelig produkt. Men neida, ikke snakk om saken..

 

Også en person jeg bare hadde kontakt med gjennom msn o.l. kanaler, som hele tiden skrev masse feil og pratet om sin "hacker venn" som visstnok hadde peiling. Alt jeg gjorde måtte sjekkes og godkjennes av denne "vennen", og jeg fikk bare teite og dumme innspill tilbake hver gang.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vi skal sette opp servere for ett firma nå som har mye rart for seg.

De har ett oppsett og vi skal egentlig bare tanke de og montere de opp.

Disse serverene har 6GB ram, men de SKAL ha 32bits OS...

Det er også lite plass i skapet de skal inn i. Man får server med samme specs i U1, men disse SKAL være U4...

Hvor er logikken her?!

 

På norsk? :ermm:

 

Jeg er ikke noe fagperson på området, men i all hovedsak har jeg inntrykk av at han har en kunde som har for mye meninger om noe de ikke kan noe om.

 

Så vidt jeg forstår har 32 bits operativsystem problemer med/klarer ikke å bruke så store mengder ram. Når det gjelder den fysiske plassen i skapet måles antall plasser i U, som er en standard høyde, bredde og dybde. En 4U er 4 ganger så høy som 1U. Dersom de har plassproblemer kunne de kjøpt nye servere og frigjort en masse plass.

 

Andre må gjerne rette meg eller supplere om det er noe jeg har gått glipp av.

 

32-bit OS kan ha med policy og gjøre. Mulig OS'et de bruker kan utnytte RAM'en via f.eks PAE.

4U kan vel ha med at de skal ha noe disse boksene har utover mindre bokser. F.eks flere diskbrønner, spesifikke kontrollere eller IO-opsjoner, remote etc. Det kan jo selvfølgelig også at de fikk med seg litt tvilsom sopp på bærturen sin, men som regel ligger det en mer eller mindre fornuftig tanke bak. Jeg har ikke møtt på så mange serveransvarlige som er så nedsnødd som det du gir inntrykk av, men de finnes vel de også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

32-bit OS kan ha med policy og gjøre. Mulig OS'et de bruker kan utnytte RAM'en via f.eks PAE.

4U kan vel ha med at de skal ha noe disse boksene har utover mindre bokser. F.eks flere diskbrønner, spesifikke kontrollere eller IO-opsjoner, remote etc. Det kan jo selvfølgelig også at de fikk med seg litt tvilsom sopp på bærturen sin, men som regel ligger det en mer eller mindre fornuftig tanke bak. Jeg har ikke møtt på så mange serveransvarlige som er så nedsnødd som det du gir inntrykk av, men de finnes vel de også.

Sant, men fote er det som ligger bak også ideer som er gale, eller skyldes problemstillinger som kunne vært løst annerledes. Det er et begrep og en artig historie som gjelder det å spørre "Hvorfor, hva er det egentlig du vil oppnå?" ørten hundre ganger før du finner ut hva kunden/personen du hjelper EGENTLIG vil. Finner ikke link i farten.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...