Gå til innhold

Kunder på jobben din!


RMNZR

Anbefalte innlegg

 Fikk til slutt hentet pakken, via tippeskranken, no less. Postskranken rett ved siden av (bokstavelig talt, bare avdelt med en ørliten skillevegg) var visst ikke mulig å bruke. WTF? 

 

Var det posten som leverte pakken, eller PostNord? Siden PostNord er en konkurrent til posten er ikke posten veldig interressert i at det skal håndteres "i deres lokaler".. Om det er samme butikk kan de sikkert ikke begrense, men å bruke posten sine skranker og sånt setter de vel kanskje en stoppe for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hæ? Det er da totalt likegyldig hvilken skranke som brukes? Vi snakker post i butikk her. Om jeg bruker tippeskranken eller postskranken er det jo samme kjerring som leverer ut posten? Alt hun hadde trengt var å ta to steg til siden, så sto hun med postskranken. Men neida, her skulle vi bruke den lille tippeskranken det bare så vidt er plass til en enkelt person.

Endret av Schreiber
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hæ? Det er da totalt likegyldig hvilken skranke som brukes? Vi snakker post i butikk her. Om jeg bruker tippeskranken eller postskranken er det jo samme kjerring som leverer ut posten? Alt hun hadde trengt var å ta to steg til siden, så sto hun med postskranken. Men neida, her skulle vi bruke den lille tippeskranken det bare så vidt er plass til en enkelt person.

 

For vår del som kunder spiller det ingen rolle, og for damen bak kassen spiller det nok heller ingen rolle personlig, men for posten som leverandør av tjensten kan vel nekte konkurrenter å bruke deres utstyr og sånt... Men nå begynner diskusjonen å bli lang og utenfor topic her...

 

 

 

Kan forresten fortelle noe jeg opplevde på jobb en gang for noen år siden:

 

Jeg drev med testing av utstyr som skulle i sjøen. Kundene sender ofte folk for å være vitne til testene for å se at alt går som det skal. De leier ofte inn firmaer til å være vitner for seg. Jeg har opplevd at det ofte er folk som har gått av med pensjon som starter sin egen lille bedrift hvor de leier seg selv ut til å være vitner på slike tester.

En gang dukket en av disse opp, en mann i slutten av 60årene-ish. Han hadde reist fra et sted på østlandet og helt til Bergen kun for å være med på denne testen. Produktet og testen vi skulle gjøre var helt fremmed for han.

 

Jeg gjorde som jeg pleide, viste frem produktet som skulle testes, dokumentasjonen og utstyret vi skulle bruke, samtidig som jeg ga en liten forklaring på hva vi skulle gjøre og at testen kommer til å ta ca 5-6 timer.

Herremannen hørte nøye etter, men jeg reagerte på at han ikke hadde noen kommentarer eller spørsmål. 

I det jeg starter testen åpner han sekken sin og begynner med å ta frem en bok. En stor roman, på spansk. Han forteller meg at han har med seg en spansk bok fordi han driver å lærer seg spansk. "Det er jo et så nyyyyyydelig språk". Det kommer en masse gloser som jeg ikke skjønner en døyt av, men gud bedre hvor nydelig dette språket skal være... etter en liten stund kommer han på hvorfor han åpnet sekken, for å finne laptopen sin. Jeg spør om han trenger passord til wifi, og han svarer at det hadde vært greit, "men det kan vi ta etterpå". Først skulle han nemlig vise meg noen bilder. Han viser meg bilder fra ferien sin. En mann jeg møtte for første gang for en time siden sitter nå og viser meg bilder fra sin private ferie, mens vi er på jobb. Ikke bare ett eller to bilder, men hundrevis. Han forteller og viser bilder fra huset de har kjøpt på en eller annen øy i Spania, og om alle barna og barnebarna og hvor fint de har det der. De har til og med fått lov til å låne internet-tilkoblingen til de skjønne naboene også! Så viser han selvsagt bilder av de. Og av alle restaurantene i nærheten, og alle stedene man kan gå tur, og bade, og alle firfislene, og alle de fargerike fuglene, og steinene, og himmelen, og leiebilen de hadde sist de var der.

 

Etter et par timer finner jeg et wifi-passord til han, så han kan gå inn og sende en mail til noen om at han er i Bergen på jobb, før han kommer på at han har flere bilder på internett! Disse må jo selvsagt vises frem. Etter å ha hørt på denne mannen i 4-5 timer er jeg på fornavn med alle naboene hans, både hjemme på østlandet og i Spania, og ikke minst barn og barnebarn, selv om jeg aldri har møtt noen av disse menneskene. I disse timene har han vist absolutt null interesse for det han var der for, han har bare pratet om seg selv...

Når testen er ferdig bruker han 5 minutter på å stemple og signere alle papirene før han drar sin vei. 

 

Det er den merkeligste "kundeopplevelsen" jeg har hatt i den jobben, og det var mange rare mennesker innom der...

  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

Hæ? Det er da totalt likegyldig hvilken skranke som brukes? Vi snakker post i butikk her. Om jeg bruker tippeskranken eller postskranken er det jo samme kjerring som leverer ut posten? Alt hun hadde trengt var å ta to steg til siden, så sto hun med postskranken. Men neida, her skulle vi bruke den lille tippeskranken det bare så vidt er plass til en enkelt person.

 

For vår del som kunder spiller det ingen rolle, og for damen bak kassen spiller det nok heller ingen rolle personlig, men for posten som leverandør av tjensten kan vel nekte konkurrenter å bruke deres utstyr og sånt... Men nå begynner diskusjonen å bli lang og utenfor topic her...

Ja, er jo veldig viktig å unngå off-topic i denne tråden, så tror vi dytter denne diskusjonen ned i en pose og setter en pinne for den. :p Eneste jeg mente er at det er samme utstyr, samme skranke og samme dame. Det jeg ikke skjønner er hvorfor hun på død og liv skulle ha meg til å bruke tippeskranken. Handler ikke om utstyret eller noe sånt. Men ja, nok om det. :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Hæ? Det er da totalt likegyldig hvilken skranke som brukes? Vi snakker post i butikk her. Om jeg bruker tippeskranken eller postskranken er det jo samme kjerring som leverer ut posten? Alt hun hadde trengt var å ta to steg til siden, så sto hun med postskranken. Men neida, her skulle vi bruke den lille tippeskranken det bare så vidt er plass til en enkelt person.

For vår del som kunder spiller det ingen rolle, og for damen bak kassen spiller det nok heller ingen rolle personlig, men for posten som leverandør av tjensten kan vel nekte konkurrenter å bruke deres utstyr og sånt... Men nå begynner diskusjonen å bli lang og utenfor topic her...

Du forstår fortsatt ikke poenget... Den eneste som har dratt inn en "konkurrent av posten" (og begynt å blande inn Postnord) her er deg. Med mindre du mener Norsk Tipping og Posten konkurrerer i samme marked, da.

 

(dog, så var det jo litt merkelig at to pakker måtte hentes i to forskjellige Post i Butikk, men når fortelleren skriver "Post i Butikk", så forholder jeg meg til det, uten å "anta" at den ene var sendt med Posten og den andre med Postnord...)

Lenke til kommentar

Jobber som verver for et huminitært selskap, så de fleste "kundene" mine er ganske hyggelig, selv om vi banker på hos dem til noe ugunstige tidspunkter.

 

Men har selfølglig noen som skiller seg ut mengden også. var en episode som skjedde for rundt 2 uker siden. banket på en dør som tydeligvis hadde mye penger (vi snakker Porche utenfor garasjen osv). La fram det vanlige med at vi kommer fra xxx og om han ikke kunne tenke seg å bidra med et lite mådelig beløp til dette gode formåelt. da presenterer vedkommende å si, og dette er ordrett det jeg husker:

 

"Hadde Hitler gjort jobben sin under 2 verdenskrig, hadde vi ikke trengt å hjelpe noen der nede, for det ville ikke vært noen å hjelpe" sto lamslått og så på han. heldigvis "reddet" den andre jeg var med situsjonen ved å si at da hadde han nok ikke blitt født heller (vedkommende var jøde, det sa han nesten helt i slutten av samtalen selv). altså, det går ann å bare si nei takk, istedet for å lage den scenen som han gjorde.

Endret av BustaEm
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Var en tur innom Rema for å handle, og som vanlig møtte jeg bare hyggelige folk. Etterpå dro jeg innom Coop Extra for å hente to pakker, og servicen der var helt på topp. Eneste problemet er at den ene pakken måtte hentes på Coop Mega i stedet. Null problem, jeg dro dit og ba om å få pakken. Meeeen dessverre, de heter Spar Mat nå. Mega er flyttet rett ned i gaten, forklarte fyren i kassen på en svært hyggelig måte. Så jeg takket for hjelpen og trasket av gårde til nevnte Coop Mega.

 

Ba dem der på en høflig måte om å få hente pakken, men ble nesten utskjelt fordi jeg ikke ante hva sendenummeret var, til tross for at jeg viste dem tekstmelingen jeg fikk med alle opplysningene. I stedet for å faktisk lese nummeret jeg holdt opp ba kjerrina meg om å lese det høyt, uten å si hvilket nummer det faktisk var snakk om. Jeg kan jo ikke en dritt om sånt. Pleier bare å vise dem meldingen, så ordner de resten. Det er jo jobben deres. Fikk til slutt hentet pakken, via tippeskranken, no less. Postskranken rett ved siden av (bokstavelig talt, bare avdelt med en ørliten skillevegg) var visst ikke mulig å bruke. WTF? Men noen "god helg!" eller et smil kunne jeg se langt etter.

 

Mulig hun kjerringa bare hadde en dårlig dag, men dette var pinlig. Var innom fire butikker, og tre av dem hadde ypperlig service. Tror neppe jeg drar til butikk nr fire igjen med det første, for å si det sånn...

 

 

Hun hadde sikkert bare en dårlig dag. En kunde for mye som ikke har giddet å lese meldingen de får tilsendt.

 

Det står veldig klart enten referansenummer ##### (postnord) eller hentekode XX## (posten). Uten disse lager man ganske mye ekstraarbeid for den ansatte, som sikkert har hundre andre ting de skulle gjort i løpet av vakten, og ikke har tid til at postkunder opptar mer tid enn nødvendig når de skal hente sitt siste impulskjøp fra ebay. Et minimum av forberedelse når man skal hente posten sin er vel ikke så forferdelig å forvente?

 

Dette er oppe på topp 3 irriterende postkunder, men likevel hakket under kunder som tror de kan få utlevert legitimasjonspliktige sendinger uten legitimasjon, eller få hente post som står i andre sitt navn når det er en sikret sending. (REK, PUM, Verdi osv.) ... (og som må krangle på det.)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det står veldig klart enten referansenummer ##### (postnord) eller hentekode XX## (posten). Uten disse lager man ganske mye ekstraarbeid for den ansatte

Hvordan er det ekstraarbeid for den ansatte å lese nummeret som står på skjermen som holdes opp 30 cm foran nesen hennes??? Å vise frem meldingen har jeg gjort flere ganger uten problem, og det tar ikke mer tid enn å vise frem en lapp med nummeret avskrevet på. Som regel vil det også være enklere å lese maskinskrift enn noe håndrabbel.

 

Dette tror jeg heller handlet om at hun hadde dårlig syn.

Lenke til kommentar

 

Moderatormelding

At man ikke åpner døra er ikke en kundehistorie. Nå er det nok offtopic. Dørhistoriene er nå splittet ut i egen tråd.

Tilbakemeldinger tas på PM.

Dette minnet meg på en dør-kundehistorie... :D

 

De nye dørene på Bunnpris er så trege til å åpne seg at en kunde gikk direkte inn i døra.

Det samme med nye McDonalds ved Torp. Skyvedører som er delt i to og like store. Ser ut som vanlige som åpner til hver sin side. Istedenfor åpner begge til en side utrolig sakte. Ender opp at folk går i midten og rett på døra hele tiden...

Lenke til kommentar

 

Det står veldig klart enten referansenummer ##### (postnord) eller hentekode XX## (posten). Uten disse lager man ganske mye ekstraarbeid for den ansatte

Hvordan er det ekstraarbeid for den ansatte å lese nummeret som står på skjermen som holdes opp 30 cm foran nesen hennes??? Å vise frem meldingen har jeg gjort flere ganger uten problem, og det tar ikke mer tid enn å vise frem en lapp med nummeret avskrevet på. Som regel vil det også være enklere å lese maskinskrift enn noe håndrabbel.

 

Dette tror jeg heller handlet om at hun hadde dårlig syn.

 

 

Jeg fikk skryt av en dame i postskranken for en stund tilbake siden jeg alltid har full kontroll på hentelapper + jeg skriver ned nummer fra mobil / hentekoder på egne papirlapper, med store tydelige tall / bokstaver :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Det står veldig klart enten referansenummer ##### (postnord) eller hentekode XX## (posten). Uten disse lager man ganske mye ekstraarbeid for den ansatte

Hvordan er det ekstraarbeid for den ansatte å lese nummeret som står på skjermen som holdes opp 30 cm foran nesen hennes??? Å vise frem meldingen har jeg gjort flere ganger uten problem, og det tar ikke mer tid enn å vise frem en lapp med nummeret avskrevet på. Som regel vil det også være enklere å lese maskinskrift enn noe håndrabbel.

 

Dette tror jeg heller handlet om at hun hadde dårlig syn.

Jeg fikk skryt av en dame i postskranken for en stund tilbake siden jeg alltid har full kontroll på hentelapper + jeg skriver ned nummer fra mobil / hentekoder på egne papirlapper, med store tydelige tall / bokstaver :p

Nå er vel ikke post eller butikkjobb en så tungvint jobb og man får timelønn. Å klage på at kunden gjør en pakke et minutt forsinka er ikke så veldig serviceinnstilt...

Lenke til kommentar

 

 

 

Det står veldig klart enten referansenummer ##### (postnord) eller hentekode XX## (posten). Uten disse lager man ganske mye ekstraarbeid for den ansatte

Hvordan er det ekstraarbeid for den ansatte å lese nummeret som står på skjermen som holdes opp 30 cm foran nesen hennes??? Å vise frem meldingen har jeg gjort flere ganger uten problem, og det tar ikke mer tid enn å vise frem en lapp med nummeret avskrevet på. Som regel vil det også være enklere å lese maskinskrift enn noe håndrabbel.

 

Dette tror jeg heller handlet om at hun hadde dårlig syn.

Jeg fikk skryt av en dame i postskranken for en stund tilbake siden jeg alltid har full kontroll på hentelapper + jeg skriver ned nummer fra mobil / hentekoder på egne papirlapper, med store tydelige tall / bokstaver :p

Nå er vel ikke post eller butikkjobb en så tungvint jobb og man får timelønn. Å klage på at kunden gjør en pakke et minutt forsinka er ikke så veldig serviceinnstilt...

 

 

 

Nei, tungvint er det kanskje ikke. Er ganske mange jobber som ikke er tungvinte. Det handler jo om å vise litt respekt for andre man møter også. SMSen er det du som har fått, ikke den ansatte, og da er det rimelig å forvente at du kan gjenfortelle denne informasjonen til den du møter, når du har så fryktelig lyst til å hente ut pakken din - spesielt siden det bare er fem eller fire bokstaver/siffer som er tydelig merket.

 

Det å lese av en skjerm er ikke så mye ekstraarbeid - personlig har jeg ikke så mye i mot det, med mindre jeg er veldig stressa og har hundre andre ting jeg må rekke over. Når kunden da har stått der en stund i kø i posten, og likevel ikke klart å finne frem hentereferansen sin, styrer med å finne riktig melding og attpåtil forventer at du skal se gjennom denne meldingen de har fått for å finne nevnte referanse, da trenger du ikke spesielt mange av den typen før det blir litt irriterende.

 

Ellers mente jeg vel kanskje mer de som kommer uten meldingen, eller ikke finner meldingen, eller viser en e-post fra stedet de har kjøpt den nye duppeditten sin som sier at pakken er sendt - og likevel forventer at man skal finne pakken deres for dem. "Den burde ha vært her nå, kan ikke du sjekke?"...(se gjennom samtlige pakker på postkontoret...) Du ville blitt overrasket over hvor mange slike man har på en gjennomsnittlig uke.

 

That said, jeg er veldig glad i jobben min og det å ha ansvar for posten på mine vakter gir meg mye glede - men det må være lov å forvente at man gjør et minimum av innsats/forberedelse selv også når man skal hente ut en pakke. Gjør du det blir både min og din opplevelse av transaksjonen mye bedre. Gjør en postansatt glad - ha referansen din klar når du skal hente pakker. ;)

Endret av Niao
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...