Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg må over til Android igjen etter en lengre periode som iPhone-bruker og lurer på hva folk anbefaler av Podcast-apps? Jeg bruker i dag den som er stock fra Apple og abonnerer på en haug med podcasts, så lastes de ned etter dato og siste 10 lagres automatisk offline for så å spilles av i tilnærmet "shuffle"-modus.

 

Har lyst på noe lignende på Android og lurer på hva dere anbefaler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første gang jeg i det hele tatt tar i en Android-telefon, og det er en Xcover II som min mor har.

 

Vil installere Vipps for henne, men ser at DNB skriver at den laveste Android-versjonen appen støtter er 4.3. Min mors telefon er 4.1.2. Når jeg trykker på "programvareoppdatering", og "oppdater" får jeg bare beskjed om at "De nyeste oppdateringene har allerede blitt installert". 

 

Prøver å google hvilken versjon telefonen støtter, og får opp en del om at telefonen kan kjøre 4.4, o.l.. Hvordan får jeg installert dette? 

Lenke til kommentar

Prøver å google hvilken versjon telefonen støtter, og får opp en del om at telefonen kan kjøre 4.4, o.l.. Hvordan får jeg installert dette?

Enkleste er vel å få moren din over til en mobil fra dette århundret.

 

Du kan plugge den i en pc pg prøve med Kies å se om du får oppdatert via der (om 4.4 ble lansert til den modellen, som jeg tviler på)

 

Om ikke må du ty til Custom Rom. Gå på xda-developers sitt forum og finn den modellen, så finner du guides på hvordan man får inn nyere Android.

 

Men ny telefon er nok lurest. Får jo knallgode motorolatelefoner til tusenlappen som er myyyyye raskere og bedre en xcovern. Android 7 kjører dem og så blir mange år til neste gang man får dette problemet.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

Prøver å google hvilken versjon telefonen støtter, og får opp en del om at telefonen kan kjøre 4.4, o.l.. Hvordan får jeg installert dette?

Enkleste er vel å få moren din over til en mobil fra dette århundret.

 

Xcover II kom ut i mars 2013, fire år siden. Android 4.1.2 kom 9. oktober 2012. Etter dette kom 4.2, som er neste versjon, 13. november 2012. 

 

Er det vanlig at telefoner som kjører Android ikke støtter nyeste OS ved release?

 

Mener ikke å slenge dritt mot Android her nå, virker som et sweet OS, men dette er faktisk latterlig. Til sammenligning var min iPhone 4s støttet i fem år med programvareoppdateringer.

 

Men, dersom jeg skulle få henne over på en ny telefon; hva er fordelaktig? Hvor lenge støttes programvareoppdateringer på en typisk telefon med Android?

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

 

 

Prøver å google hvilken versjon telefonen støtter, og får opp en del om at telefonen kan kjøre 4.4, o.l.. Hvordan får jeg installert dette?

Enkleste er vel å få moren din over til en mobil fra dette århundret.

 

Xcover II kom ut i mars 2013, fire år siden. Android 4.1.2 kom 9. oktober 2012. Etter dette kom 4.2, som er neste versjon, 13. november 2012. 

 

Er det vanlig at telefoner som kjører Android ikke støtter nyeste OS ved release?

 

Mener ikke å slenge dritt mot Android her nå, virker som et sweet OS, men dette er faktisk latterlig. Til sammenligning var min iPhone 4s støttet i fem år med programvareoppdateringer.

 

Men, dersom jeg skulle få henne over på en ny telefon; hva er fordelaktig? Hvor lenge støttes programvareoppdateringer på en typisk telefon med Android?

 

 

Nja, Det er vanlig at produsenter som Samsung ikke gidder å levere oppdateringer særlig lenge til de billige mobilene deres.

Å sammenligne med en billig Samsung mot iPhone blir litt feil, da google sine egne telefoner (Nexus og Pixel) får oppdateringer ganske så lenge. 

 

Billige LG, Samsung, Sony osv får ikke oppdateringer særlig lenge siden produsenten ikke gidder å legge sine egne skins på nye versioner av Android, og dem fleste som vil ha siste Android kjøper de dyrere flaggskipene (som ofte er billigere en iPhone btw).

Men går man for f.eks Motorola som kjører clean android uten eget skin så får man nok oppdateringer en stund.

 

Nå skal det sies spranget fra 4.1 til 4.4 var meget stort i sint tid når det gjaldt håndtering av apper, så er nok derfor dem ikke fungerer på 4.1.

 

Samsung Xcover 2 var _meget_ utdatert hardwaremessig allerede da den kom, så skjønner at Samsung ikke brydde seg så veldig.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

 

 

Prøver å google hvilken versjon telefonen støtter, og får opp en del om at telefonen kan kjøre 4.4, o.l.. Hvordan får jeg installert dette?

Enkleste er vel å få moren din over til en mobil fra dette århundret.

 

Xcover II kom ut i mars 2013, fire år siden. Android 4.1.2 kom 9. oktober 2012. Etter dette kom 4.2, som er neste versjon, 13. november 2012. 

 

Er det vanlig at telefoner som kjører Android ikke støtter nyeste OS ved release?

 

Mener ikke å slenge dritt mot Android her nå, virker som et sweet OS, men dette er faktisk latterlig. Til sammenligning var min iPhone 4s støttet i fem år med programvareoppdateringer.

 

Men, dersom jeg skulle få henne over på en ny telefon; hva er fordelaktig? Hvor lenge støttes programvareoppdateringer på en typisk telefon med Android?

 

 

Nja, Det er vanlig at produsenter som Samsung ikke gidder å levere oppdateringer særlig lenge til de billige mobilene deres.

 

Joa, ser den. Men å ikke støtte den oppdateringen som er nyest i det man kjøper telefonen (til og med på release) er ganske sykt.. 

Lenke til kommentar

Det har ikke med "å ikke gidde" å gjøre.

Det har med kostnader og lønnsomhet å gjøre. Til sammenlikning for en apple telefon betaler mangjerne 3-4 ganger så mye for et nylansert produkt som mid og mid-low end android telefoner.

 

Topp modellene til Samsung og andre har da fått mange versjons oppdateringer.

Ellers så kommer man til et punkt der endringer i OS kontra maskinvare støtte, sensorer og annen teknologi gjor det problematisk.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Prøver å google hvilken versjon telefonen støtter, og får opp en del om at telefonen kan kjøre 4.4, o.l.. Hvordan får jeg installert dette?

Enkleste er vel å få moren din over til en mobil fra dette århundret.

 

Xcover II kom ut i mars 2013, fire år siden. Android 4.1.2 kom 9. oktober 2012. Etter dette kom 4.2, som er neste versjon, 13. november 2012. 

 

Er det vanlig at telefoner som kjører Android ikke støtter nyeste OS ved release?

 

Mener ikke å slenge dritt mot Android her nå, virker som et sweet OS, men dette er faktisk latterlig. Til sammenligning var min iPhone 4s støttet i fem år med programvareoppdateringer.

 

Men, dersom jeg skulle få henne over på en ny telefon; hva er fordelaktig? Hvor lenge støttes programvareoppdateringer på en typisk telefon med Android?

 

 

Nja, Det er vanlig at produsenter som Samsung ikke gidder å levere oppdateringer særlig lenge til de billige mobilene deres.

 

Joa, ser den. Men å ikke støtte den oppdateringen som er nyest i det man kjøper telefonen (til og med på release) er ganske sykt.. 

 

 

Ja slik er det med Billige mobiler. Xcover 2 har sikkert samme hardware som en eldre telefon, og da er det enklest å bruke den gamle softwaren som fungerte.

 

Miui V5 ville jeg prøvd om virkelig vil oppdatere den. Miui er meget enkel kinesisk Android "type" hvor dem har kopiert iPhone på omtrent alt.

 

https://forum.xda-developers.com/xcover-2/development/rom-miuiv5-4-10-21-gt-s7710-t3033478

 

Men kjøp nå heller en ny, som f.eks denne: http://cdon.no/elektronikk/motorola-moto-g4-16gb-svart-p38624674?utm_source=prisguide_no&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisguide_no

 

Bedre batteri, bedre kamera,bedre skjerm, myye raskere og hun kan vippse så mye hun vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Pocket casts. Uten tvil vil eg si. 

 

Synker mellom enheter og er nice.

 

De spesielle tingene du nevner vet eg ikke, men vil tro den skulle klare det.

 

 

 

Pocket casts. Uten tvil vil eg si. 

 

Synker mellom enheter og er nice.

 

De spesielle tingene du nevner vet eg ikke, men vil tro den skulle klare det.

 

Enig der,veldig god app

 

 

 

 

Tusen takk for tips, Pocket Casts fungerer strålende  :)

Lenke til kommentar

 

Pocket casts. Uten tvil vil eg si.

 

Synker mellom enheter og er nice.

 

De spesielle tingene du nevner vet eg ikke, men vil tro den skulle klare det.

 

Pocket casts. Uten tvil vil eg si.

 

Synker mellom enheter og er nice.

 

De spesielle tingene du nevner vet eg ikke, men vil tro den skulle klare det.

Enig der,veldig god app

 

 

Tusen takk for tips, Pocket Casts fungerer strålende :)

Skulle du ønske å sjekke ut et alternativ er jeg veldig fornøyd med PlayerFM: https://play.google.com/store/apps/details?id=fm.player
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Pocket casts. Uten tvil vil eg si.

 

Synker mellom enheter og er nice.

 

De spesielle tingene du nevner vet eg ikke, men vil tro den skulle klare det.

 

Pocket casts. Uten tvil vil eg si.

 

Synker mellom enheter og er nice.

 

De spesielle tingene du nevner vet eg ikke, men vil tro den skulle klare det.

Enig der,veldig god app

 

 

Tusen takk for tips, Pocket Casts fungerer strålende :)

Skulle du ønske å sjekke ut et alternativ er jeg veldig fornøyd med PlayerFM: https://play.google.com/store/apps/details?id=fm.player

 

 

 

 

En ting som ikke er nevnt som fordel med Pocket Casts er at den faktisk har en nettspiller som synker opp mot app'en.

 

Tilgang her

 

Mener å huske at jeg betalte for tilgang back in the days, men er usikker på om den er blitt gjort gratis. 

Endret av AndrèFronDrei
Lenke til kommentar

 

Skulle du ønske å sjekke ut et alternativ er jeg veldig fornøyd med PlayerFM: https://play.google.com/store/apps/details?id=fm.player

 

 

 

Da fikk jeg prøvd denne også, den var faktisk helt perfekt i forhold til min skisserte bruk av podcasts. Den laster ned de fem eldste uspilte episodene av de jeg abonnerer på automatisk og sletter fortløpende de jeg har spilt hvorpå den fyller på slik at det alltid ligger fem uspilte til meg offline, i tillegg til at den har veldig gode muligheter for å lage spillelister på en rask og enkel måte.

 

Perfekt, tusen takk for tipset! Da ble Pocket Casts byttet ut veldig kjapt og jeg har en ny favoritt  :thumbs:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Fikk en softwareoppdatering her om dagen, noen som vet hva den gikk ut på? Har ikke merket noe nytt.

Ehm,merke og modell på telefonen hjelper en del på å kunne svare på det

 

 

Sorry, gikk litt. fort i svingene der. ;)

Samsung galaxy s7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...