Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

 

Jepp, endrer ingenting på selve "i-samtale"-skjermen.
Leste nettopp at Google har fått endret noe slik at den ikke virker optimalt for andre enn Nexus tlf. Men hvis du har Samsung tlf, så skal denne virke... Gjør iallefall det hos meg

http://android.gadgethacks.com/how-to/get-googles-exclusive-phone-app-your-samsung-galaxy-device-0170036/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke lastet ned noen apper på flere år og har nettopp fått meg en android mobil.

 

Er det noen gode, nyttige apper å anbefale?

Det finnes en app for alt, hva interesserer deg? Jeg syns Tasker er nyttig, den lar deg sette opp diverse automatiseringer. Type "når hodetelefoner er tilkoblet, start Spotify og sett volum til 12". Bare fantasien setter grenser for hva du kan lage.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Har ikke lastet ned noen apper på flere år og har nettopp fått meg en android mobil.

 

Er det noen gode, nyttige apper å anbefale?

https://play.google.com/store/search?q=Blackberry&c=apps
Har ikke prøvd noen av disse, er det en grunn til at du anbefaler BB-apper til en Android-telefon? Kan ikke si jeg har hørt om noen som bruker BBM på Android.
Nei BBM er det vel ikke mange som bruker uansett.

Men BlackBerry Hub, contacts, calendar, calculator, synes jeg er gode og nyttige. BlackBerry keyboard er et av de beste.

Blackberry launcher synes jeg også er bra.

Og viktigste grunnen til at jeg anbefaler er vel at jeg har en BlackBerry Android telefon :-)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er en lærer på ungdomsskole. Jeg lurer på om det finnes en app/måte som er enkel/effektiv/oversiktig for meg å føre opp hva som skjer i de forskjellige timene i de forskjellige ukene.

 

Det jeg bruker nå er Onenote. Jeg har laget uketabeller med timer for hele året hvor jeg skriver inn. Jeg har det da tilgjengelig på PC og på telefon for å føre opp. Men Onenote er ikke helt optimalisert så jeg må scrolle mye for å se de forskjellige dagene. I tillegg tar det lang tid å lage, ikke så lett å finne fram til rett dato osv.

 

Det jeg tenker er noe ala week view calender widget. Jeg prøvde å lage en ny kalender for så å bare synce den i en egen mail app. Men det fikk jeg ikke til. Hvis jeg sa at jeg bare ville synce den kalenderen i f.eks aCalendar, så ble de andre kalenderne mine også fjernet fra google kalender. 

Er det noen som vet om en måte å gjøre det på? Hvis det jeg skrev var forståelig  :p (ikke norsklærer)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en moto g 3 generasjon. Denne har Android 6.0.1. Jeg tenkte å la min sønn få denne. På ios er det enkelt å lage en barnekonto, går dette på Android? Har googlet og finner ikke brukere eller profiler under innstillinger (ser ikke dette på min nye s7 heller). Noen som kan hjelpe her?

Endret av MobilNerd
Lenke til kommentar

Jeg har en moto g 3 generasjon. Denne har Android 6.0.1. Jeg tenkte å la min sønn få denne. På ios er det enkelt å lage en barnekonto, går dette på Android? Har googlet og finner ikke brukere eller profiler under innstillinger (ser ikke dette på min nye s7 heller). Noen som kan hjelpe her?

Foreldrekontroll under innstillinger i Play Butikk
Lenke til kommentar

Fikk varsel i dag at minnet var fullt. 32 GB var brukt. Lagring viste 32 GB men applisten tilsa halvparten. Viste seg at sikkerhetskopiering legger seg på internminnet og ikke minnekortet. Selv om minnekort er valgt.

 

Kjenner eg begynner å bli lei Android og bruken av minnekort. Nesten ikke vits å ha det. Når sikkerhetskopien legger seg på internminnet ser eg ikke helt poenget.

 

Z5c....

Lenke til kommentar

Lurer egentlig litt på det eg også. Eg fjernet hvertfall apper fra der nå og da ble jo den biten veldig mye mindre.

 

De 13 GB sikkerhetskopien tok var også skjult så ikke lett å se de...

Vis har eller innstallere en app som heter es file explorer file manager(eller tilsvarende app) så går du inn i menyen og huker av for vise skjulte mapper osv.

https://play.google.com/store/search?q=es%20file%20explorer%20file%20manager

 

Denne appen bruker jeg og er fornøyd med. Den fungere som explorer i windows. Tilgang til alt d utrenger.

 

MEN 13Gb var nå mye da. Er det mye film/bilder eller Spotify der da? Men det finner du ut av med å lete med denne appen over her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...