Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Gboard all the way ?

 

Noen som klarer å faktisk erstatte ringeapp uten root? Jeg kan laste ned alternativ dialer(pixel f.eks) og bruke til å ringe ut, men i det men starter samtalen er men over på stock ringeskjerm, samme med inngående samtaler. Til tross for at alternativ er satt som standard for samtaler/telefon og dialer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet om det er mulig å fjerne hele emoji knappen i Gboard? Hater den knappen, er bare i veien når jeg skal trykke på punktum. Bruker aldri emojier heller.

 

Og hvordan kan man blokkere ord? Er noen ord jeg alltid staver feil, som er faktiske ord, som jeg aldri kommer til å bruke. hadde vært deilig å kunne blokkere de.

Endret av Nstin
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å fjerne hele emoji knappen i Gboard? Hater den knappen, er bare i veien når jeg skal trykke på punktum. Bruker aldri emojier heller.

 

Og hvordan kan man blokkere ord? Er noen ord jeg alltid staver feil, som er faktiske ord, som jeg aldri kommer til å bruke. hadde vært deilig å kunne blokkere de.

Tror emoji-knappen er en innstilling.

 

For å fjerne ord - trykk og hold inne forslaget, dra det til bosspannet på midten av skjermen.

Lenke til kommentar

 

Noen som vet om det er mulig å fjerne hele emoji knappen i Gboard? Hater den knappen, er bare i veien når jeg skal trykke på punktum. Bruker aldri emojier heller.

 

Og hvordan kan man blokkere ord? Er noen ord jeg alltid staver feil, som er faktiske ord, som jeg aldri kommer til å bruke. hadde vært deilig å kunne blokkere de.

Tror emoji-knappen er en innstilling.

 

For å fjerne ord - trykk og hold inne forslaget, dra det til bosspannet på midten av skjermen.

Tusen takk!

Lenke til kommentar

Gboard all the way ?

 

Noen som klarer å faktisk erstatte ringeapp uten root? Jeg kan laste ned alternativ dialer(pixel f.eks) og bruke til å ringe ut, men i det men starter samtalen er men over på stock ringeskjerm, samme med inngående samtaler. Til tross for at alternativ er satt som standard for samtaler/telefon og dialer.

Redigert Endret av steikemeg
Lenke til kommentar

Etter å ha testet Gboard noen dager er jeg tilbake på Swiftkey. Jeg har nok ikke gitt opp Gboard helt, men per nå opplever jeg Swiftkey som mer stabil og lettere i bruk. Største minus med gboard er at den iblant ikke foreslår noenting, som f.eks når jeg skal skrive inn url/søk i Chrome eller Googlesøk rett fra launcher (bruker Google).

Lenke til kommentar

Og at eg ikke finner muligheten for automatisk stor bokstav og mellomrom etter punktum, eller at space setter inn ordet som foreslås.

 

Føler også begrensningene er litt store enda.

 

Og det er godt mulig det er eg som er begrensningene når det kommer til å lete i oppsettet :p

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Finner bare automatisk stor bokstav, ikke automatisk stor bokstav OG mellomrom etter punktum....

 

Og ser at autocorrect er aktivert, og når eg trykker space så velger den det ordet som er highlighted. Men fant ut ka som var problemet. Etter et ord er skrevet så blir ingen nye ord highlighted før eg skriver første bokstav. Det betyr at trykker eg da space vil det bli space. Det er forskjellen... hehe....

 

Så eg var ikke helt på jordet da :)

 

Er ikke et stort problem, men en endring vet du... Tungt det :)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Etter å ha testet Gboard noen dager er jeg tilbake på Swiftkey. Jeg har nok ikke gitt opp Gboard helt, men per nå opplever jeg Swiftkey som mer stabil og lettere i bruk. Største minus med gboard er at den iblant ikke foreslår noenting, som f.eks når jeg skal skrive inn url/søk i Chrome eller Googlesøk rett fra launcher (bruker Google).

Enig i at det er irriterende. Men de fleste steder der vanlige forslag ikke kommer opp fungerer ordboken likevel ved å swipe i stedet for å taste (eneste gangene jeg bruker det). Burde være unødvendig, men det er i hvert fall en effektiv workaround.
Lenke til kommentar

Finner bare automatisk stor bokstav, ikke automatisk stor bokstav OG mellomrom etter punktum....

 

Tror du oppnår det samme ved å skru på "Double-space full stop", den siste innstillingen i bildet over. Så dobbelttrykker du bare på space når setningen er ferdig. Det vil da komme et punktum, etterfulgt av mellomrom og neste bokstav blir stor (forutsatt at det er skrudd på).

Lenke til kommentar

Ja mulig. Den står på hos meg. Er nok bare litt forskjeller i hvordan den skal oppføre seg.

Det som er mest irriterende er at gboard veldig ofte IKKE highlighter noen forslag, slik at man må opp og trykke eller skrive første bokstav.

 

Swiftkey hadde alltid et forslag og sannsynligheten for at det var riktig var stor. Gboard har også ofte riktig forslag, men må opp på linja og trykke. :)

 

Begynner å venne meg til forskjellig plassering på slett og "enter" nå :p

Lenke til kommentar

Vi skal ha et enkelt system for bekreftelse på at folk stiller på vakt og at de er der hele vakta i en forening.

 

Første utkast er veldig enkelt og banalt, tenkte å sette opp en automatisert hendelse som når man scanner en nfc chip så sendes det en enkel mail til en konto. Da kan man i ettertid sjekke mail for en spesifikk dato og se at det ble registert mail ved endt vakt.

 

Noen som har andre forslag som gjerne er mer robuste?

Lenke til kommentar

Gboard all the way ?

 

Noen som klarer å faktisk erstatte ringeapp uten root? Jeg kan laste ned alternativ dialer(pixel f.eks) og bruke til å ringe ut, men i det men starter samtalen er men over på stock ringeskjerm, samme med inngående samtaler. Til tross for at alternativ er satt som standard for samtaler/telefon og dialer.

Lenke til kommentar

Nei.... Gboard setter bare sporadisk inn stor bokstav og bare av og til er ord highlighed ...

 

Skjønner ikke helt hvordan det er ment å fungere. For det føles litt tilfeldig. Den burde alltid highlighte et ord. Tre forslag og ingen er uthevet og kan da bli valgt uten å trykke på ordet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...