Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Hei. Er lei av å ha to telefoner, en til jobb oh en til privat. Grunnen til at jeg har to er pga mengden med bilder jeg tar i jobbsammenheng til dokumentasjon.

 

Hvis jeg kun ønsker å bruke en telefon (i dette tilfellet en Nexus 6P), hvordan kan en enklest separere bildene fra hverandre? Viktig at alle bildene blir lagret i skyen, og foretrekker definitivt google foto, men kan til nød bruke dropbox også. Noen forslag til dette?

 

Går vel an å ha forskjellige kontoer på samme telefon, prøvd det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvor vanlig det er at Sony sine dual-sim modeller kommer til Norge?

 

Tenkte jeg skulle kjøpe en billig dual-sim telefon til jobbruk, men har nå funnet ut at jeg like godt kan slå til med noe litt heftigere. Har blitt litt fristet av Xperia XZ Premium...

 

Forsåvidt er jeg ikke avhengig av å kjøpe i Norge, men det hadde jo vært greit. Får jo uansett ikke vanlige forbrukerrettigheter og da er det jo litt mindre dumt å kjøpe fra andre Europeiske land.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor vanlig det er at Sony sine dual-sim modeller kommer til Norge?

 

Tenkte jeg skulle kjøpe en billig dual-sim telefon til jobbruk, men har nå funnet ut at jeg like godt kan slå til med noe litt heftigere. Har blitt litt fristet av Xperia XZ Premium...

 

Forsåvidt er jeg ikke avhengig av å kjøpe i Norge, men det hadde jo vært greit. Får jo uansett ikke vanlige forbrukerrettigheter og da er det jo litt mindre dumt å kjøpe fra andre Europeiske land.

 

Skriv inn til Sony og forhør deg, kan jo hende de kan sette deg på rett vei så du får plukket opp SXZP dual sim fra en norsk forhandler

Lenke til kommentar

Om byggekvalitet og sånt: jeg har en P9 som fikk seg en ufrivillig luftetur, den falt ut (hoppet ut, jeg løp) av jakkelomma og ned i asfalten. Spratt vel et par ganger på asfalten før den landet ordentlig. Noen skrammer i kantene, men ellers helt fin. Men, hvor solide disse dingsene er handler vel mest om flaks og uflaks ift hvordan de lander når man mister dem.

 

Jeg har ingen problemer med å anbefale P9. Syns den er helt genial på alle måter.

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd at røret legges på når man kommer borti skjermen i en samtale? Har opplevd det med flere Sony-telefoner selv når skjermen er mørk.

 

Ikke akkurat det, men har vært borti enkelte bugs, som at man ikke hører den man ringer til eller omvendt..

 

En rensk i systemet på telefonen eller omstart fikser problemene her.. Lenge siden det skjedde nå, men har hendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk aldri sendt sms til kona... Gikk bra når hun fikk fribruk norge, vi bor i Sverige...

 

Jeg har norsk nummer. Var en eller annen app som kludret det til, men fant aldri ut av det...

 

Men jeg sliter med å få kopiert M4a altså i AAC til Huaweien... Trenger AAC til blåtann hodetelefonene...

Tror det har med kopirett å gjøre, men utrolig slitsomt å ha skiver som man ripper med iTunes M4a og ikke får spilt på Huaweien..

 

Er noen enkelte skiver som nekter meg å legge på Huawei..

Lenke til kommentar

Skriv inn til Sony og forhør deg, kan jo hende de kan sette deg på rett vei så du får plukket opp SXZP dual sim fra en norsk forhandler

Viser seg å være vanskelig å få til det. :(

 

Men den er greit tilgjengelig i andre europeiske land, og da er det "bare" å lete fram noen som gidder å sende til utlandet. Skal jo kjøpe den som bedrift, og da er ikke ulempene ved import like store.

Lenke til kommentar

Trenger litt tips... Blir ny mobil i sommer. Vurderer Huawei P9 eller P10 lite... Disse kommer til å koste ca like mye.

 

Camera lagrinsplass og ytelse samt beskyttelse dvs solid er viktig.

Dersom byggekvalitet er viktig ville jeg definitivt sett på HTC 10.

 

Hva med OnePlus 3T?

Lenke til kommentar

Det ble Huawei P10... Grafittsvart.

 

Veldig fint kamera, og virker fin og grei.

 

Nedlastinger av gammel data og apps fra den gamle telefonen, samt programvare oppdatering kunne gått raskere... Men antar at det ikke er så lett med 4G mobile internettet vårt..

 

Kopiering og overføring ble gjort internt med HiSuite av sikkerhetskopiering på laptopen, og det brukte litt tid.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...