Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Hvem tror dere blir vinneren av LGV30 og Pixel 2? Jeg er en sucker for stock android så Pixel 2 er den som frister mest hvis den leverer, men selv om jeg aldri har hatt en LG telefon før så frister V30 veldig mye utifra det jeg har sett hittil.

5. oktober kan ikke komme kjapt nok. Vil ha harde fakta på Pixel 2! Og håper den blir solgt i Norge da, ikke minst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

V30 er ett beist av en telefon fullspekket med knapper og funksjoner, mens pixel er helt basic med Stock Android. Så du velger mellom to helt motsatte telefoner her.

 

Ville selv gått for V30 og eventuelt lakt inn LineageOS om bloatwaren tar overhånd. Ville nok gjort det på Pixelen og da Stock Android er litt vel mye Stock. Min oneplus5 kjører OxygenOS, og det er perfekt type Stock Android for min del. Tweeket for bedre ytelse og batteri med masse ekstra valg og innstillinger.

Lenke til kommentar

Lyden på LG synes jeg er mest spennende, og kamera...

 

Spent på lyden selv, men har i de siste månedene gått over til bluetooth og da vet jeg ikke hvor mye den DAC-en hjelper (ingenting?). 

 

Kamera virker bra, men de har også valgt en veldig liten sensor så det kan slå dårlig ut. Nå er jeg mer giret på videofunksjonene de har, da jeg har ordentlig speilrefleks til de bildene jeg virkelig bryr meg om. 

 

Front-kameraet er (ifølge testene jeg har sett) helt forferdelig. Skuffende, men det kan jeg overleve da jeg tar veldig få selfies.

 

 

V30 er ett beist av en telefon fullspekket med knapper og funksjoner, mens pixel er helt basic med Stock Android. Så du velger mellom to helt motsatte telefoner her.

 

Ville selv gått for V30 og eventuelt lakt inn LineageOS om bloatwaren tar overhånd. Ville nok gjort det på Pixelen og da Stock Android er litt vel mye Stock. Min oneplus5 kjører OxygenOS, og det er perfekt type Stock Android for min del. Tweeket for bedre ytelse og batteri med masse ekstra valg og innstillinger.

Stock android > Skins fra LG/Samsung/HTC. I mine øyne i alle fall. Og så er du safe på å få oppdateringer en viss tid framover raskt.

Funksjonene vet man jo ikke så mye om enda, men tenker som dere at V30 blir å være speccet med flere funksjoner. Vidvinkelkamera og IP-sertifiseringen er to ting som frister veldig med V30 som mest sannsynlig ikke Pixel blir å få. 

 

Hvis man flasher eget OS/Rom så mister man vel muligheten til å bruke BankID på mobil? Det er noe jeg bruker nesten daglig, så det kan jeg ikke gi opp.

 

V30 virker nice, men selv om de har levert en del gode telefoner så har de hatt en del problemer som bootloops og at de blir trege ganske kjapt (skjer med mange Android-telefoner. Selv min 6P begynner å bli tregere og skal resettes når Android O er offisielt ute). Jeg føler ikke at jeg kan stole på at hvis jeg kjøper en V30 så holder den i 2 år før jeg føler jeg har behov for å bytte, slik jeg har gjort med min nåværende telefon.

 

Kan beholde Nexus 6P et år til, men merker at det er på tide å oppgradere. Viktig at det er en god nok telefon, samt at prisen er rettferdig. Synes flaggskipene begynner å bli litt vel dyre nå. Tenker at rundt 6000 kan være en grei smertegrense (3k i året hvis jeg beholder den i 2 år). Over det så skal den viiirkelig være bra og verdt det. Få telefoner jeg ser er det.

 

Alt i alt er jeg mest giret på LGV30, men usikker på hvordan den blir i det lange løp. 

 

Lenke til kommentar

 

Lyden på LG synes jeg er mest spennende, og kamera...

 

Spent på lyden selv, men har i de siste månedene gått over til bluetooth og da vet jeg ikke hvor mye den DAC-en hjelper (ingenting?). 

 

 

 

DAC har ingenting å si for blåtann, digital to analogue converter. Blåtann har som kjent andre standarder for god lyd, men enn så lenge slår det ikke kabler.

 

Jeg har LG G6 Plus med quaddac.

Lenke til kommentar

DAC har ingenting å si for blåtann, digital to analogue converter. Blåtann har som kjent andre standarder for god lyd, men enn så lenge slår det ikke kabler.

 

Jeg har LG G6 Plus med quaddac.

 

Ble nok litt forvirret da jeg leste at fra og med Android O så har sony hjulpet å integrere "LDAC" som skal gi bedre lyd over blåtann til Sony-headset. Tenker at de da bare har laget et misvisende begrep da kanskje. Jeg har et MDR-1000X så blir å få utbytte av det i alle fall.

 

Kan bruke kabler ved behov, men foreløpig så synes jeg fordelene ved trådløst headset knuser ulempene på lydkvaliteten. Har bedre headset som er kablet som jeg kan bruke, men de ender bare opp med å være hjemme der de ikke er plagsomme å ha på.

Lenke til kommentar

100ogørten telefoner kan det, uheldigvis er det operatørstyrt hvilke som får det -.-

Nei, per i dag er det telefonprodusentstyrt, ikke operatørstyrt. Operatørene har allerede lansert tjenestene i live-nettet, det er opp til telefonprodusentene å implementere støtte for de spesifikke nettverkskonfigurasjonene.

Endret av mandela
Lenke til kommentar

 

100ogørten telefoner kan det, uheldigvis er det operatørstyrt hvilke som får det -.-

Nei, per i dag er det telefonprodusentstyrt, ikke operatørstyrt. Operatørene har allerede lansert tjenestene i live-nettet, det er opp til telefonprodusentene å implementere støtte for de spesifikke nettverkskonfigurasjonene.

 

Det stemmer nok ikke du, blant annet ice.net vil ikke levere disse tjenestene til en telefon hvor en har dette tilgjengelig hos Telia, samme nettverk.

Lenke til kommentar

Det stemmer nok ikke du, blant annet ice.net vil ikke levere disse tjenestene til en telefon hvor en har dette tilgjengelig hos Telia, samme nettverk.

ice.net er en ny nettverksoperatør i Norge, de holder foreløpig på å bygge ut dekning og har derfor en roaming-avtale med Telia. De har ikke lansert hverken 4G-tale eller wifi-tale. For de to operatørene i Norge som har lansert tjenestene i fjor og i år, så gjelder hva jeg skrev, at det er opp til telefonprodusenten å legge inn støtte.

Lenke til kommentar

 

Lyden på LG synes jeg er mest spennende, og kamera...

Spent på lyden selv, men har i de siste månedene gått over til bluetooth og da vet jeg ikke hvor mye den DAC-en hjelper (ingenting?).

 

Kamera virker bra, men de har også valgt en veldig liten sensor så det kan slå dårlig ut. Nå er jeg mer giret på videofunksjonene de har, da jeg har ordentlig speilrefleks til de bildene jeg virkelig bryr meg om.

 

Front-kameraet er (ifølge testene jeg har sett) helt forferdelig. Skuffende, men det kan jeg overleve da jeg tar veldig få selfies.

 

V30 er ett beist av en telefon fullspekket med knapper og funksjoner, mens pixel er helt basic med Stock Android. Så du velger mellom to helt motsatte telefoner her.

 

Ville selv gått for V30 og eventuelt lakt inn LineageOS om bloatwaren tar overhånd. Ville nok gjort det på Pixelen og da Stock Android er litt vel mye Stock. Min oneplus5 kjører OxygenOS, og det er perfekt type Stock Android for min del. Tweeket for bedre ytelse og batteri med masse ekstra valg og innstillinger.

Stock android > Skins fra LG/Samsung/HTC. I mine øyne i alle fall. Og så er du safe på å få oppdateringer en viss tid framover raskt.

Funksjonene vet man jo ikke så mye om enda, men tenker som dere at V30 blir å være speccet med flere funksjoner. Vidvinkelkamera og IP-sertifiseringen er to ting som frister veldig med V30 som mest sannsynlig ikke Pixel blir å få.

 

Hvis man flasher eget OS/Rom så mister man vel muligheten til å bruke BankID på mobil? Det er noe jeg bruker nesten daglig, så det kan jeg ikke gi opp.

 

V30 virker nice, men selv om de har levert en del gode telefoner så har de hatt en del problemer som bootloops og at de blir trege ganske kjapt (skjer med mange Android-telefoner. Selv min 6P begynner å bli tregere og skal resettes når Android O er offisielt ute). Jeg føler ikke at jeg kan stole på at hvis jeg kjøper en V30 så holder den i 2 år før jeg føler jeg har behov for å bytte, slik jeg har gjort med min nåværende telefon.

 

Kan beholde Nexus 6P et år til, men merker at det er på tide å oppgradere. Viktig at det er en god nok telefon, samt at prisen er rettferdig. Synes flaggskipene begynner å bli litt vel dyre nå. Tenker at rundt 6000 kan være en grei smertegrense (3k i året hvis jeg beholder den i 2 år). Over det så skal den viiirkelig være bra og verdt det. Få telefoner jeg ser er det.

 

Alt i alt er jeg mest giret på LGV30, men usikker på hvordan den blir i det lange løp.

BankID på mobil bruker å fungere fint med custom ROM. Vipps derimot må man bruke software for å skjule root. Eller bare la være å roote om man ikke trenger det.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med symptomer på at batteriet begynner å ta kvelden?

 

Saken handler om en telefon som ble kjøpt for to år og 6 måneder siden, ca, som plutselig begynte å skru seg av og på av seg selv. Verkstedet sier nå at det er på grunn av at batteriet har tatt kvelden.. Jeg synes umiddelbart dette høres litt rart ut, spesielt siden også apper sluttet å fungere. Noen som vet om dette faktisk kan stemme eller ikke?

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med symptomer på at batteriet begynner å ta kvelden?

 

Saken handler om en telefon som ble kjøpt for to år og 6 måneder siden, ca, som plutselig begynte å skru seg av og på av seg selv. Verkstedet sier nå at det er på grunn av at batteriet har tatt kvelden.. Jeg synes umiddelbart dette høres litt rart ut, spesielt siden også apper sluttet å fungere. Noen som vet om dette faktisk kan stemme eller ikke?

 

Etter to år så er det god sjangse for at batteriet er dårlig ja.

f.eks batteriet på Galaxy Note 4 varer i ca 1 år før det er utslitt (tar mye skada av hurtiglading blandt annet) men heldigvis utskiftbart på dem.

 

Batteriet kan plutselig kollapse, spesielt om det er kaldt. Det kan og gi litt ustabile spenninger som kan gjøre telefonen utsatbil og kræsje apper.

 

Hvilken telefon gjelder det?

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

 

 

Lyden på LG synes jeg er mest spennende, og kamera...

 

Spent på lyden selv, men har i de siste månedene gått over til bluetooth og da vet jeg ikke hvor mye den DAC-en hjelper (ingenting?). 

 

 

 

DAC har ingenting å si for blåtann, digital to analogue converter. Blåtann har som kjent andre standarder for god lyd, men enn så lenge slår det ikke kabler.

 

Jeg har LG G6 Plus med quaddac.

 

 

Hvor fikk du kjøpt LG G6 plus? I Norge? 

 

DAC med gode hodetelefoner i ledning er mye bedre enn blåtann. Dacen i telefonen gir mulighet for Hi-Rez, selvom mange debatterer på om man hører noe forskjell fra flac, så synes jeg enkelte innspillinger er helt stas i Hi-Rez..

 

LG har Apt-X som man kan bruke med blåtann, og da får du nær Flac kvalitet på lyden. Det er også greit..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

 

Noen som har erfaring med symptomer på at batteriet begynner å ta kvelden?

 

Saken handler om en telefon som ble kjøpt for to år og 6 måneder siden, ca, som plutselig begynte å skru seg av og på av seg selv. Verkstedet sier nå at det er på grunn av at batteriet har tatt kvelden.. Jeg synes umiddelbart dette høres litt rart ut, spesielt siden også apper sluttet å fungere. Noen som vet om dette faktisk kan stemme eller ikke?

 

Etter to år så er det god sjangse for at batteriet er dårlig ja.

f.eks batteriet på Galaxy Note 4 varer i ca 1 år før det er utslitt (tar mye skada av hurtiglading blandt annet) men heldigvis utskiftbart på dem.

 

Batteriet kan plutselig kollapse, spesielt om det er kaldt. Det kan og gi litt ustabile spenninger som kan gjøre telefonen utsatbil og kræsje apper.

 

Hvilken telefon gjelder det?

 

 

Takk for svar :)

 

En Xcover II.

 

Edit: Fått tilbud fra verkstedet om batteribytte og fabrikkinnstillinger, oppdateringer og det som er for 550, så blir nok det.. 

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

 

 

 

Lyden på LG synes jeg er mest spennende, og kamera...

 

Spent på lyden selv, men har i de siste månedene gått over til bluetooth og da vet jeg ikke hvor mye den DAC-en hjelper (ingenting?). 

 

 

 

DAC har ingenting å si for blåtann, digital to analogue converter. Blåtann har som kjent andre standarder for god lyd, men enn så lenge slår det ikke kabler.

 

Jeg har LG G6 Plus med quaddac.

 

 

Hvor fikk du kjøpt LG G6 plus? I Norge? 

 

DAC med gode hodetelefoner i ledning er mye bedre enn blåtann. Dacen i telefonen gir mulighet for Hi-Rez, selvom mange debatterer på om man hører noe forskjell fra flac, så synes jeg enkelte innspillinger er helt stas i Hi-Rez..

 

LG har Apt-X som man kan bruke med blåtann, og da får du nær Flac kvalitet på lyden. Det er også greit..

 

 

Kjøpte på ebay, modellnr er H870DSU

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...