Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Okei. Jeg er helt blank på det med smarttelefoner - og nå  jeg ha en knallgod jobbtelefon.

 

Må ha dual-sim. Fint om den er vanntett. Det er en selvfølge at den er stilig. Kamera må være sånn helt greit. Må være en relativt ny modell der jeg kan forvente hurtige oppdateringer til nyere android-versjoner i minst to-tre år fremover. Minst mulig unødvendic ræl utover stock android.

 

Noen tips?

 

(Har fra før hatt en Xperia Z som første og eneste smarttelefon, og er godt fornøyd med Sony.)

Lenke til kommentar

Okei. Jeg er helt blank på det med smarttelefoner - og nå  jeg ha en knallgod jobbtelefon.

 

Må ha dual-sim. Fint om den er vanntett. Det er en selvfølge at den er stilig. Kamera må være sånn helt greit. Må være en relativt ny modell der jeg kan forvente hurtige oppdateringer til nyere android-versjoner i minst to-tre år fremover. Minst mulig unødvendic ræl utover stock android.

 

Noen tips?

 

(Har fra før hatt en Xperia Z som første og eneste smarttelefon, og er godt fornøyd med Sony.)

https://www.power.no/mobil-og-tilbehoer/mobiltelefon/huawei-honor-8-64gb-blaa/p-424926/

Lenke til kommentar

Lenovoen er ikke aktuell. Ønsker noe stilrent og "kantete", ikke avrundet.

 

Huawei-en ser fin ut - men vil i utgangspunktet finne noe i alu, om det er mulig. Er P9 aktuell?

 

Gir litt faen i pris. Alt opp til 6k er aktuelt, selv om det er positivt om jeg slipper unna med mindre.

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Lenovoen er ikke aktuell. Ønsker noe stilrent og "kantete", ikke avrundet.

 

Huawei-en ser fin ut - men vil i utgangspunktet finne noe i alu, om det er mulig. Er P9 aktuell?

 

Gir litt faen i pris. Alt opp til 6k er aktuelt, selv om det er positivt om jeg slipper unna med mindre.

 

P9 og Honor 8 er nesten identiske i forhold til hardware. Bare små forskjeller, så du vil ikke få noen dårlig telefon ved å velge P9 eller noen av de andre Huawei-telefonene i prisklassen 3500++

Lenke til kommentar

Er Huawei kjent for "hurtige oppdateringer til nyere android-versjoner i minst to-tre år fremover og minst mulig unødvendic ræl utover stock android."? Er ikke Hawei sitt skall ganske omfattende i forhold til andre produsenter som Sony?

 

I forhold til oppdateringer og stock android er det jo bare Nexus/Pixel som gjelder. Andre skall løser jeg ihvertfall med å installere Nova launcher over.

Lenke til kommentar

Okei. Jeg er helt blank på det med smarttelefoner - og nå  jeg ha en knallgod jobbtelefon.

 

Må ha dual-sim. Fint om den er vanntett. Det er en selvfølge at den er stilig. Kamera må være sånn helt greit. Må være en relativt ny modell der jeg kan forvente hurtige oppdateringer til nyere android-versjoner i minst to-tre år fremover. Minst mulig unødvendic ræl utover stock android.

 

Noen tips?

 

(Har fra før hatt en Xperia Z som første og eneste smarttelefon, og er godt fornøyd med Sony.)

One Plus 3T hadde vært mitt valg da: http://www.anandtech.com/show/10836/the-oneplus-3t-mini-review
Lenke til kommentar

Okei. Jeg er helt blank på det med smarttelefoner - og nå  jeg ha en knallgod jobbtelefon.

 

Må ha dual-sim. Fint om den er vanntett. Det er en selvfølge at den er stilig. Kamera må være sånn helt greit. Må være en relativt ny modell der jeg kan forvente hurtige oppdateringer til nyere android-versjoner i minst to-tre år fremover. Minst mulig unødvendic ræl utover stock android.

 

Noen tips?

 

(Har fra før hatt en Xperia Z som første og eneste smarttelefon, og er godt fornøyd med Sony.)

 

Sjekk ut den her: https://www.tek.no/artikler/test-sony-xperia-xzs/379131

Om du er fornøyd med Sony så tror jeg denne vil være ett bra alternativ  ;)

Tenker og gå for denne selv nå snart  ;)

Endret av Halky
Lenke til kommentar

P9 og Honor 8 er nesten identiske i forhold til hardware. Bare små forskjeller, så du vil ikke få noen dårlig telefon ved å velge P9 eller noen av de andre Huawei-telefonene i prisklassen 3500++

Huff.

 

Nå har jeg falt helt for P9... i rød farge. Finner den bare på ebay, og det blir litt dumt å kjøpe derfra.

 

Er det sannsynlig at den blir tatt inn i rød også hos norske butikker?

Lenke til kommentar

 

P9 og Honor 8 er nesten identiske i forhold til hardware. Bare små forskjeller, så du vil ikke få noen dårlig telefon ved å velge P9 eller noen av de andre Huawei-telefonene i prisklassen 3500++

Huff.

 

Nå har jeg falt helt for P9... i rød farge. Finner den bare på ebay, og det blir litt dumt å kjøpe derfra.

 

Er det sannsynlig at den blir tatt inn i rød også hos norske butikker?

Av erfaring er Norge av en merkelig grunn elendig på å ta inn fargevalg, hatt den erfaringen med Samsung blant annet. Men vet aldri. Kontakt huawei norge(?) og hør med de

Lenke til kommentar

 

P9 og Honor 8 er nesten identiske i forhold til hardware. Bare små forskjeller, så du vil ikke få noen dårlig telefon ved å velge P9 eller noen av de andre Huawei-telefonene i prisklassen 3500++

Huff.

 

Nå har jeg falt helt for P9... i rød farge. Finner den bare på ebay, og det blir litt dumt å kjøpe derfra.

 

Er det sannsynlig at den blir tatt inn i rød også hos norske butikker?

 

 

Send en melding til Huawei Norge på Facebook. De har svart meg i løpet av minutter de gangene jeg har tatt kontakt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fordeler / ulemper med å bruke minnekortet som en utvidet del av internminnet? (Usikker på om det er en Android funksjon eller en motorola ting...)

Fordeler:
Apper intstalleres automatisk på minnekortet.
Slipper å flytte apper fra telefon til minnekort.

God sikkerhet iogmed at minnekortet bare kan brukes på den telefonen.
Mer?

Ulemper:
Minnekortet kan bare brukes på den telefonen. (Your screwed, om telefonen går til helvette å ikke har backup..)
Mer?

Endret av Caddy
Lenke til kommentar

Hei. Er lei av å ha to telefoner, en til jobb oh en til privat. Grunnen til at jeg har to er pga mengden med bilder jeg tar i jobbsammenheng til dokumentasjon.

 

Hvis jeg kun ønsker å bruke en telefon (i dette tilfellet en Nexus 6P), hvordan kan en enklest separere bildene fra hverandre? Viktig at alle bildene blir lagret i skyen, og foretrekker definitivt google foto, men kan til nød bruke dropbox også. Noen forslag til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...