Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Problemet med MMS er først og fremst at det er horribelt på alle måter. ;)

 

Bilder og video (uansett hvor ny mobilen er) fra blir komprimert tilbake til tidlig 2000-tallet hva kvalitet angår. Det er rett og slett deprimerende å motta bilder man ville beholdt på MMS. Som f.eks bilder av barna hos besteforeldre. Det ender som regel i at jeg ringer for å be de sende det på epost istedet.

 

I tillegg er det ofte tull med oppsett hos enten avsender eller mottaker som gjør at det ikke kommer frem. Eller at mobildata er skrudd av, så kommer det aldri frem, uavhengig av om mobilen er på wifi eller ikke. Alt i alt er MMS dinosaurteknologi som burde vært dødt for lenge siden.

 

/rant :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet med MMS er først og fremst at det er horribelt på alle måter. ;)

 

Bilder og video (uansett hvor ny mobilen er) fra blir komprimert tilbake til tidlig 2000-tallet hva kvalitet angår. Det er rett og slett deprimerende å motta bilder man ville beholdt på MMS. Som f.eks bilder av barna hos besteforeldre. Det ender som regel i at jeg ringer for å be de sende det på epost istedet.

 

I tillegg er det ofte tull med oppsett hos enten avsender eller mottaker som gjør at det ikke kommer frem. Eller at mobildata er skrudd av, så kommer det aldri frem, uavhengig av om mobilen er på wifi eller ikke. Alt i alt er MMS dinosaurteknologi som burde vært dødt for lenge siden.

 

/rant :)

 

Bildene jeg har fått er helt ok, men bedre med messenger eller snap..

Lenke til kommentar

Muttern sender MMS.

Fikk en video fra hytteturen deres forrige uke, filmet vertikalt for sikkerhets skyld, og det så ut som filmer man gjorde med de gamle Samsung klapptelefonene i 2004.

 

Viste henne Messenger-ikonet, og videoene blir straks mulige å tyde.

Håper du viste henne hvordan man filmer samtidig ?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Angående MMS diskusjonen, er det ikke bedre å bruke WhatsApp eller liknende? Så slipper man å eventuelt måtte forholde seg til Facebook.

The client was created by WhatsApp Inc., based in Mountain View, California, which was acquired by Facebook in February 2014 for approximately US$19.3 billion
Lenke til kommentar

Er det noen andre som ikke får varsler fra Vipps her? Jeg får alle andre, men ikke Vipps, så aner ikke at noen har sendt meg penger uten å åpne appen. Har selvsagt på alle tillatelser og varsler i innstillingene.

Sjekket både Android-innstillingene og App-innstillingene? For når du kjører en "long-press" på varselet så får du mulighet til å blokke alle notifikasjoner fra den appen. Kan lett gjøres ved et uhell. Da blir det blokkert av systemet, og ikke appen selv. Mulig det er dette du mener du har sjekket, men må bare spørre.

Endret av Comma Chameleon
Lenke til kommentar

 

Er det noen andre som ikke får varsler fra Vipps her? Jeg får alle andre, men ikke Vipps, så aner ikke at noen har sendt meg penger uten å åpne appen. Har selvsagt på alle tillatelser og varsler i innstillingene.

Sjekket både Android-innstillingene og App-innstillingene? 

 

Jepp, alt er på..

Mener på jeg får varsel hvis appen tilfeldigvis er åpen i bakgrunnen, altså har blitt brukt den siste timen eller så - men ikke ellers.

Endret av toth
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...