Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trådløse hodetelefoner/propper er undervurdert så de vil jeg gjerne slå et slag for. Når det kommer til mer spesielle bruk (altså ikke vanlig Hi-Fi lytting) så er det utrolig deilig å ha trådløst. Til trening eller andre ganger når man er på farten for eksempel. Så lenge du finner noe som sitter bra nok og ikke ramler av og har god nok lyd så er det et greit kompromiss som er verdt det i mine øyne.

Lenke til kommentar

Ja, det jeg også tenkte.

 

I denne varmen er det også veldig bra at de er vannavstøtende.

Jeg pleier å løpe langs akerselven, så capsen blir ofte typpet i elven for å kjøle ned litt og da renner jo vannet nedover hodet.

Men dette bør de fra Jaybird og andre som er "sweatresistant" takle fint.

 

Jeg har allerede Shure propper og Sennheiser Momentum 2, så disse vil være til sportsbruk primært. Løping, ski, på gymmen osv. Kravet til lydkvalitet er ikke så stort da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, har du engang lest hva du selv poster? Du lenker til en bok som inneholder svar på eksamensoppgaver i et elektronikkfag, hvor den aktuelle oppgaven går på å regne ut hvilke begrensninger den beskrevne DAC-kretsen har, som basert på fasiten virker til å være vesentlig dårligere enn DAC-ene de fleste her i tråden bruker til daglig.

 

Tilbake til trollskolen med deg.

 

Angående trådløse headset, anbefaler jeg på det sterkeste å prøve LDAC eller Aptx HD før dere kjøper noe annet. Jeg returnerte Jaybird X3 umiddelbart pga. susing og ekstremt høyt volum på "systemmeldingene" når man slår de av/på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du vurdert å kjøpe bluetooth kabel til Shure'ne? Bruker selv SE535 sammen med noen kina-MMCX kabler.

Nei, det har jeg faktisk ikke tenkt på.

 

Kjøpte Jaybird X3 i går.

Først fikk jeg en som ikke hadde ladekabel i esken, veldig irriterende fordi jeg hadde tenkt å teste de nesten med en gang.

Så jeg måtte bytte de. 

 

Lyden var som forventet, jeg sleit litt med å få de til å passe ordentlig i øret, men det er nok noe som kommer etter hvert.

Men de droppet en del lyd.

Halve turen hørte jeg på en stor mix på soundcloud, da hoppe den ut sikkert i snitt en gang i minuttet.

Det varte ikke lenge, men fortsatt veldig irriterende.

På vei hjem, så byttet jeg over til Tidal, for å sjekke om det kanskje var Soundcloud som var problemer, men den hoppet ut der også. Dog ikke like mye.

 

Men virker som om de er veldig sensitive når jeg tar på dem eller "blokkerer" mellom telefonen og proppene.

Jeg hadde mobilen i en rumpetaske, når jeg skulle ta telefonen ned i den etter å ha switchet til Tidal så var det stille i ett par sekunder før lyden kom igjen. 

 

Vet ikke om dette er telefonen eller proppene som er problemet.

Jeg har ikke opplevd dette når jeg koble telefonen til en Geneva DAB radio. Men da ligger jo bare telefonen i lomma eller på bordet.

Mens når man er ute å løper er det jo mye mer bevegelse, men skjønner ikke helt hvorfor det skal ha noe å si for BT signalet.

 

Første gang jeg har telefonen i denne rumpetasken, siden jeg ikke har hatt trådløse propper før, men den lå å slang litt oppe i den, var ikke snakk om mer enn ett par cm slakk, men dette kan kanskje ha hatt noe å si.

Har sånn for å ha telefonen på armen, så får teste det neste gang. 

 

Ellers syns jeg den Jaybird appen var veldig god, den skal de ha kred for!

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Nei, det har jeg faktisk ikke tenkt på.

 

SNIP

 

Har selv brukt en fra Tennmak og nå nylig en fra Xpower

 

Den fra Tennmak gav seg etter ca ett års bruk pga manglende strain relieve i overgangen mellom batterimodul og kabel. Var veldig fornøyd med både rekkevidde og lydkvalitet (gitt begrensningene til 4.1, har AptX). Kjapp oppkobling mot telefon/andre enheter var og en bonus.

 

Gikk over til Xpower tidligere i måneden. Mye bedre byggekvalitet (selv om begge er milevis fra non-mic kabelen til Shure), strain relieves, memory wire og noe bedre batteritid. Lydkvaliteten vil jeg og si er sammenlignbar (samme BT-chip med AptX). Eneste nedsiden er at den bruker noe lenger tid til å koble seg på enheten. Mister ikke kontakten, men må bare leve med at det tar 10+ sekund før lyd overføres fra telefon til plugger.

Lenke til kommentar

Angående trådløse headset, anbefaler jeg på det sterkeste å prøve LDAC eller Aptx HD før dere kjøper noe annet.

Jeg tror ikke at jeg hører noen forskjell mellom LDAC og aptx, men det jeg opplever er at lyden av og til hakker ved bruk av LDAC, selv når telefonen befinner seg under en meter med fri sikt fra hodetelefonene.
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er telefonen eller proppene som er problemet.

 

Hvilken telefon har du?

 

Jeg har X3 og Samsung S7 Edge. Lyden skipper ofte hvis jeg har telefonen i lomme eller veske og beveger meg mye, men når jeg trener og telefonen ligger i nærheten er lyden helt ok - så jeg tror telefonen er synderen.

Lenke til kommentar

Jeg har Huawei P10. Rekkevidden er sykt bra, mellom 5 og 10 meter men den har vel ikke mer enn Sbc, A2Dp og aptX.

 

Men jeg synes ikke aptX er rå lyd, men har vel så ofte med mottaker å gjøre..

 

Audio Pro T3 spiller både rått og oppløst der det trengs, men står oppført som Sbc...

 

Hodetelefoner bruker jeg med Jack, BW P5 og Sony 100 et eller annet.

Veldig fornøyd med Jack, men har ikke andre å sammenligne med enn billigmobiler og iPhone

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Hvilken telefon har du?

 

Jeg har X3 og Samsung S7 Edge. Lyden skipper ofte hvis jeg har telefonen i lomme eller veske og beveger meg mye, men når jeg trener og telefonen ligger i nærheten er lyden helt ok - så jeg tror telefonen er synderen.

Har samme telefon, så da er sikkert den synderen da.

På første halvdel av løpeturen så var det mye som skjedde på telefonen, meldinger, snaps, osv osv, så mistenker at dette kan ha gått utover ytelsen. Og at soundcloud appen ikke er så bra på ressurshåndtering, siden det fungerte bedre med Tidal.

 

Bytter jobb etter sommeren så da blir det nok den nye S9, regner med det blir bedre da. 

 

Tenkte å ta meg en ny løpetur i dag, men da med mobilen rundt armen, teste om det fungerer bedre.

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Akkurat tilbake fra en liten lunsjtur nå.

Var noe bedre å ha telefonen på armen, men datt fortsatt ut en del.

Det som var litt merkelig var at den også droppet ut når jeg sto helt stille, feks ved rødmann i ett lyskryss.

Har X2 så ikke helt sammenlignbart kanskje. Løper med S8 på høyrearmen og "dongelen" til X2 på høyresiden av hodet, da fungerer det veldig bra. Er telefonen på andre armen, så har det hendt at den har klippet litt, men ikke så mye at det har vært direkte plagsomt. Jeg løper ikke veldig mye i trafikk og tettbygde strøk, men har lagt merke til når jeg løper her i Fyllingsdalen hvor jeg bor, et sted på ruten, mellom et lite teater og et bygg som brukes av bank og forsikring, der faller signalet/tilkoblingen mellom X2 og S8 alltid ut i vel 10-15 meter. Skjer samme sted hver gang jeg løper,både til og fra, så jeg tror muligens disse proppene er veldig sensitiv i forhold til interferens fra wifi eller en annen type signal og jeg kan jo tenke meg at i et bymiljø kan være kilde til mange slags signal.

 

Ellers anbefaler jeg å lage løkken illustrert under og proppenee opp ned når du løper, da sitter de som støpt:-) Ved å dem hengende foran ellerller bak nakke så detter de alltid ut etterhvert som jeg blir svett...

 

jaybird-x3-2-3.jpg

Lenke til kommentar

Mistenker nok at det kan ha noe med forstyrrelser fra andre ting også.

Jeg løper jo midt i byen og opp til Nydalen, så er nok mange trådløse nett og andre ting som forstyrrer.

Jeg løper alltid med telefonen på venstre arm, det er bare det som har vært naturlig for meg, så da er jo BT mottagere til headsettet på andre siden.

Men skal teste å løpe med telefonen på høyre arm neste gang.

 

Ja, har de slik du beskriver, syns de sitter ganske bra, men har ikke helt fått feelingen med venstre proppen, men det er øret mitt. Jeg må bare teste litt forskjellige størrelse på de foam proppene tror jeg. 

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...