Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.audeze.com/products/mobius-series/mobius-headphone

 

Dette var noe som har gått meg hus forbi, virker svært interessant at Audeze vil prøve seg på dette segmentet. Har selv det siste året brukt sennheiser sin lydprosessor GXS 1000 for å virtualisere surround lyd i spill noe jeg syns har fungert overaskende bra, så er spent på hva Audeze kan klare å dra ut av hatten her.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

https://www.audeze.com/products/mobius-series/mobius-headphone

 

Dette var noe som har gått meg hus forbi, virker svært interessant at Audeze vil prøve seg på dette segmentet. Har selv det siste året brukt sennheiser sin lydprosessor GXS 1000 for å virtualisere surround lyd i spill noe jeg syns har fungert overaskende bra, så er spent på hva Audeze kan klare å dra ut av hatten her.

Jeg har tro på denne (for spilling); eneste negative er vel at batteritiden kunne vært enda bedre.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker åpne hodetelefoner generelt når jeg sitter hjemme foran PCen så det er jo så greit. Men det fasinerer meg veldig med denne head trackingen, tror dette kan skape en ny dimmensjon for hodetelefoner om dette blir gjort skikkelig, svært spent på å få se litt flere meninger fra folk som har fått prøvd de vertfall :)

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Ser ut til at det blir mini XLR cable mod til dt770ene mine. Fikk kabelbrudd etter 6 lange år i tro tjeneste. Må si meg imponert over holdbarheten til den kabelen. 

 

Koster meg ca 120 kroner å skifte til mini XLR mot ca 340 kroner + eventuell frakt for original kabel fra Njål Hansson. 

Da fikk jeg endelig alt som trengtes for modifiseringen. Grei jobb, men litt knot med å få hullet til mini-XLR kontakten på rett plass. Var dessverre ikke plass til mutteren på baksiden av mini-XLR kontakten så den holdes for øyeblikket fast med en bit smeltet 3D printer filament. Må kjøpe meg en limpistol for en mer permanent løsning men inntil videre fungerer det bra.

Lenke til kommentar

Bruker dere equalizer? Jeg lastet ned en open source EQ i dag, høres ut som at jeg har fått helt nye hodetelefoner.

 

edit: her er instillingene så langt. Syntes de passer best til hip-hop

 

25 16; 40 10; 63 5; 100 4; 160 5; 250 4; 400 2; 630 -5; 1000 -3; 1600 0; 2500 4; 4000 10; 6300 16; 10000 18; 16000 20

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Equalizer unngår jeg for min del; får jeg ikke rett lyd uten så er noe galt med utstyret/oppsettet. Jeg er en kronisk bit-perfect fyr og vil ikke ha noe som kan ødelegge perspektiv/dybde/bredde i lydbilde eller instrument-seperasjonen.

 

Jeg bruker heller ikke bass-management (sub/front-høyttalere) på surround-prosessor når jeg spiller musikk. Det ødelegger lydbilde og grøter til instrument-plasseringen i rommet. Litt det samme som å se UHD-film på 1080p/720p.

Lenke til kommentar

Equalizer unngår jeg for min del; får jeg ikke rett lyd uten så er noe galt med utstyret/oppsettet. Jeg er en kronisk bit-perfect fyr og vil ikke ha noe som kan ødelegge perspektiv/dybde/bredde i lydbilde eller instrument-seperasjonen.

 

Jeg bruker heller ikke bass-management (sub/front-høyttalere) på surround-prosessor når jeg spiller musikk. Det ødelegger lydbilde og grøter til instrument-plasseringen i rommet. Litt det samme som å se UHD-film på 1080p/720p.

Bruker Equalizer APO med Peace og jeg syns det hjelper litt. Ikke la utstyret gå i veien for musikken :)

Lenke til kommentar

Det er større forskjell på de forskjellige hodetelefonene jeg har enn EQ-settingene jeg bruker. Forøvrig merker jeg også at det er synergi mellom lydkort/amp og hodetelefoner er viktigere nesten. Fidelio L2 som er de jeg bruker mest nå om dagen matcher mye bedre mot mitt gamle lydkort enn til amp/dac jeg bruker.

 

Det er vel også greit å ha i mente at utstyret du har er nok veldig mye mer avslørende enn det jeg har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...