Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Leverte den ene Schiit Yggdrasil inn til Analog2 oppgradering i dag, blir spennende å høre forskjellen. Akkurat nå kjører jeg DAC-kortet i Moon 430HAD hodetelefonforsterkeren - via USB var den forferdelig; men coaxial digital fra AudioByte Hydra Z/ZPM var den faktisk overraskende bra (sammenlignet med USB var det litt natt/dag forskjellig).

 

Edit:

Akkurat av denne grunn valgte jeg å kjøpe hodetelefonforsterker med DAC-utvidelseskort. Brukes ikke til vanlig, men veldig praktisk når ting skal inn til service eller når man er "mellom" DACer. En annen bonus er at hodetelefonforsterkeren er enda enklere å selge på bruktmarkedet i ettertid.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har et Ultrasone DJ1 headsett her. Lavohms, går høyt. Veldig fornøyd med det selv. Det litt "average sound", men det bruker jeg for å høre litt "average" på ting også.

 

Ellers fins det headset som er mer kritisk i mellomtone, f.eks AKG K701, og da må du også ha en god d/a. Personlig liker jeg multibit conversjon, og RME Fireface UCX. Noen mener 1bit er nær "bra nok" i disse dager, men du får høre selv.

 

Har også hatt 1bit konverter av "pro" kvalitet, bare for å finne en hyped sound, og ukritisk midrange. UCX har veldig klart midrange, men noe bass farging, som ikke er så farlig.

Endret av Nit-0.0
Lenke til kommentar

USB er helvete med data iallefall, handshake issues fra en annen verden.

 

Vet ikke om det er pga at laptopene jeg har hatt ikke er gode nok.. 5-6000kr osv...

 

Jeg har aldri hatt issues med Sony spilleren eller Denon spilleren... altså hardisker eller minnepenn som kobles til...

 

Men på laptop så er det å koble til hele tiden til den aksepterer og kommer opp i biblioteket.

Lenke til kommentar

Jeg bruker bare usb på mine 2 dacer. Jotunheim og oppo ha-2. Ingen problemer heldigvis. Hadde jeg hatt problemer, så hadde jeg kvittet meg med dem. Hater problemer.

 

Jotunheim står på hele tiden, slår den ikkje av annet enn når jeg reiser bort på ferie.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg bruker bare usb på mine 2 dacer. Jotunheim og oppo ha-2. Ingen problemer heldigvis. Hadde jeg hatt problemer, så hadde jeg kvittet meg med dem. Hater problemer.

 

Jotunheim står på hele tiden, slår den ikkje av annet enn når jeg reiser bort på ferie.

USB fungerer; problemet er bare at vanligvis er det MYE bedre kvalitet på de andre inngangene til DAC'en (med unntak av optisk selvsagt).

Lenke til kommentar

Gratulerer; hva hadde du før?

Takk. Bose QC35. Bose var nok hakket bedre på støydemping, men så er B&O bedre på resten. H9i er ikke minst mye finere.(hadde sorte Bose, har nå de lyse H9i) Komforten er ganske jevn og veldig bra på begge.

 

Kjøpte Bose QC35 på tilbud for 2500, så fikk det samme da jeg solgte dem.

 

Har Jabra elite sport til trening.

Lenke til kommentar

Om du kjøpte deg X3, så kan disse snus oppned også, sånn at du har ledningen over øret. Da vil du få mottageren på venstre siden ;)

Løp med mottager og telefon på samme side i går, lyden droppet ikke en gang ila hele turen :)

Har også funnet kombinasjon av bøyle og propper som passer best. 

Lenke til kommentar

Jeg er MEGET fornøyd med mine nye Nighthawk hodetelefoner.

Føles som en solid oppgradering fra Fidelio X2.

Og de er så behagelige å ha på hodet, de strammer ikke som Fidelio'ene gjør.

Men jeg har lyst til å prøve de andre putene man kan få kjøpt.

 

Har også bestilt meg ny kabel til de.

Gikk for en Sennheiser HD700 kabel fra Amazon.

Samt en enkel men stilig hodetelefon holder.

 

Men det er synd at Audioquest har sluttet å produsere hodetelefoner.

Endret av Netrum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...