Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg synes AH-GC20 er nøytrale og gode, støydempingen er ikke allverdens.

Men som skrevet på forrige side ville jeg ikke kjøpt noe som ikke har LDAC (eller aptX-HD hvis kilden din støtter det), det fjerner susingen man får med vanlig aptX/SBC.

 

Noen som endte opp med å kjøpe Æon Flow (eller andre hodetelefoner) på OHC dine kampanjedager?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Jeg synes AH-GC20 er nøytrale og gode, støydempingen er ikke allverdens.

Men som skrevet på forrige side ville jeg ikke kjøpt noe som ikke har LDAC (eller aptX-HD hvis kilden din støtter det), det fjerner susingen man får med vanlig aptX/SBC.

 

Noen som endte opp med å kjøpe Æon Flow (eller andre hodetelefoner) på OHC dine kampanjedager?

 

Har oppradert Huawei P10 til Oreo 8.0.0 ifølge mobilens innstillinger skal den nå ha aptX og Ldac men ikke aptx HD....  Men jeg venter fortsatt på bekreftelse fra Huawei om det funker fysisk, er en svenske på saken siden forrige uke som oppdaterer meg.

 

Han mente at AptX er bekreftet, men venter fortsatt på svar om Ldac.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Å der knakk nok et par slidere på mitt DT770. Tror Beyerdynamic burde ha vurdert glassfiberforsterket plast til akkurat denne delen.

Har allerede byttet slideren 2 ganger nå så de er visst ikke laget for daglig bruk over flere år.

Prisen for slider repair kit er jo latterlig, så tenker jeg 3D printer nye denne gangen.

Lenke til kommentar

Å der knakk nok et par slidere på mitt DT770. Tror Beyerdynamic burde ha vurdert glassfiberforsterket plast til akkurat denne delen.

Har allerede byttet slideren 2 ganger nå så de er visst ikke laget for daglig bruk over flere år.

Prisen for slider repair kit er jo latterlig, så tenker jeg 3D printer nye denne gangen.

Bruker selv i hovedtrekk Audeze LCD-XC (oppgradert til rev 2 av Audeze) og LCD-4 (rev 2), brukes daglig - LCD-XC (har 2) har fungert feilfritt siden 2014. Bruker karbon-bøylen fra LCD-4 på alle (kjøpte 2 ekstra); ikke fordi den har bedre byggekvalitet, men den er mer behagelig å ha på over tid.

 

Så oppsummert, kvalitet henger ofte sammen med pris - men synes dette er svakt av Beyerdynamic.

Endret av TGB
Lenke til kommentar
...

 

Så oppsummert, kvalitet henger ofte sammen med pris - men synes dette er svakt av Beyerdynamic.

 

 

Har brukt DT770 i privat og semiproff sammenheng siden de ble lansert (midten av 80tallet). Personlig har jeg aldri klart å ødelegge "sliderne" men har hatt "gjester" som har klart det med "fall" og forsøk på å ikke ødelegge frisyren når man tar hodetelefonen over ørene :)

 

Kvaliteten på Beyerdynamic er god for prisklassen, spesielt hva angår bygg/konstruksjon.

Problemet er norsk importør som tar ågerpriser på reservedeler.

 

Re. Audeze; Beyerdynamic har aldri hatt batcher med generell feil på driver eller klokker som sprekker...

 

Mr. A; Ta gjerne kontakt hvis du lager glassfiberforsterkede slidere.

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Tidal Master; er det bare meg eller er et eller annet galt med disse sporene? Blir sliten av å høre på dem over tid; klarer ikke helt sette fingeren på hva som gjør det. Har prøvd 24bit/96kHz og 24bit/192kHz spor lastet ned fra HDTracks, har ikke det problemet med disse. 

Lenke til kommentar

Hakke Tidal, vil ikke betale mer enn hundrelappen jeg bruker på Spotify i måneden på streaming.

Selv standardløsningen til Tidal (lossy) er bedre enn Spotify; rett og slett fordi programmet er bedre (man har mulighet til å gå direkte på hardware og dropper OS mixer osv).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...