Gå til innhold

Tråden for de hodetelefonofile


miCro

Anbefalte innlegg

"Hello AudioQuest Dealer,
After much thought and discussion, AQ is leaving the headphone category and will stop production of the NightHawk and NightOwl headphones. These have been very popular, and we have sold tens of thousands of pairs, but to fully develop the range would take all our efforts away from our cable business, which is why we are all here in the first place! Therefore, once we have sold out existing stocks we will not be ordering more from the factory.
This will be sad news for many of you, and we are very grateful for all of the effort that you put into making these a global success for AudioQuest. The reviews and dealer acceptance have been fantastic, which only makes the next stage easier for us all: we now have an opportunity for you all to take part in a great sell-out action!"

 

Det er derfor prisen har gått ned.

Så løp å kjøp før de forsvinner helt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte Audioquest Nighthawk i dag.

Fikk et godt tilbud på de så det var ingen tvil.

 

Liker de kjempegodt sålangt.

Såvidt eg kjenner de sitter på hodet mitt.

Langt bedre komfort enn Fidelio X2.

 

Ikkje jeg heller! Er utrolig fornøyd med mine nighthawk også. Mulig jeg må ha nightowl lukket, nå som de har satt ned prisen kraftig.

Har Fidelio selv. Synes innlevelsen er god ved film/spill grunnet stor soundstage, men f.eks. vokaler er litt for skarpe. Leser på nettet at Nighthawk skal være veldig myk. Tror det kunne passet meg godt. Skulle gjerne beholdt bredden fra Fidelio. Hvordan er den hos Nighthawk?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvem skulle tru det skulle være så vanskelig å få tak i nye puter til et par hodetelefoner.

Focal burde også være store nok til at de faktisk bestilte nok til å ha på lager.

 

Har nå ventet 6 uker på Clear puter til mine Focal Elear. Skulle ta 4 uker å få dem ifra Focal.

Nytt svar ifra importør var at Focal ikke har dem på lager, og det er uvisst når de faktisk får tak i flere.

 

Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte HD800s i stedet, Sennheiser har i det minste (i min erfaring) alltid klart å levere reservedeler relativt raskt.

 

Er ikke det at putene mine er utslitt, men etter litt over 1.5 år (edit fra 2år) med mer eller mindre daglig brukt, så følte jeg det var på tide med nye puter.

Sånn ting er nå, vurderer jeg egentlig bare å selge dem og kjøpe noe annet.

 

Og ja, glemte å nevne. Nye puter var 1500kr, så de vet å ta seg betalt.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Hvem skulle tru det skulle være så vanskelig å få tak i nye puter til et par hodetelefoner.

Focal burde også være store nok til at de faktisk bestilte nok til å ha på lager.

 

Har nå ventet 6 uker på Clear puter til mine Focal Elear. Skulle ta 4 uker å få dem ifra Focal.

Nytt svar ifra importør var at Focal ikke har dem på lager, og det er uvisst når de faktisk får tak i flere.

 

Nesten så jeg angrer på at jeg ikke kjøpte HD800s i stedet, Sennheiser har i det minste (i min erfaring) alltid klart å levere reservedeler relativt raskt.

 

Er ikke det at putene mine er utslitt, men etter litt over 2 år med mer eller mindre daglig brukt, så følte jeg det var på tide med nye puter.

Sånn ting er nå, vurderer jeg egentlig bare å selge dem og kjøpe noe annet.

 

Og ja, glemte å nevne. Nye puter var 1500kr, så de vet å ta seg betalt.

Har Elear vært ute i 2 år allerede?

 

Edit: Fikk mine 10.10.2016

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Jeg tenkte litt feil, var desember 2016, så litt over 1.5 år.

 

Edit:

Da blir det forsøk på å selge dem.

Litt vemodig å selge dem for bare 5k, men de har falt litt i pris og på tilbud får man dem for under 10k.

Så får vi se om hd800s faller i smak.

Endret av lain
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Generelt PC bruk, men har mod mic så mikrofon trengs ikke.

 

Edit: Eneste kravet er vel at det er lukket over ear så lyden blir rimelig isolert og forøvrig at det er en overflate man kan feste mod mic på.

Link med en god del anbefalinger for gaming hodetelefoner:

https://www.reddit.com/r/Zeos/comments/66x9c0/guide_headphones_gaming/

 

m40x er ganske god som relativt billig gaming hodetelefon, har den selv men har byttet ut putene med hm5 angled sheepskin. Blir litt dyrere sammen med hm5 putene men anbefales ettersom de er mye mer behagelige og gjør lyden en del bedre.

 

DT770 er også ganske komfortable og gode lydmessig, spesielt bassen. Putene er ekstremt komfortable men litt for store for det lille hodet mitt 

 

Akkurat nå så bruker jeg hovedsaklig m40x til gaming ettersom jeg liker hm5 putene bedre enn DT770 sine.

 

 

m40x + hm5 > DT770 | m40x uten hm5 < DT770

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grei ting å vite.

Stereofil opererer med at hodetelefoner går under personlig hygiene produkt.

Kort sagt, de nekter å ta ting i retur på 14 dager ved bestilling på nett.

 

Jeg har forståelse for ørepropper, men full size hodetelefoner faller ikke inn under dette i min bok.

 

Greit å vite før man bestiller ting, blir vel Duet som eneste butikk for meg fremover.

Endret av lain
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Grei ting å vite.

Stereofil opererer med at hodetelefoner går under personlig hygiene produkt.

Kort sagt, de nekter å ta ting i retur på 14 dager ved bestilling på nett.

 

Jeg har forståelse for ørepropper, men full size hodetelefoner faller ikke inn under dette i min bok.

 

Greit å vite før man bestiller ting, blir vel Duet som eneste butikk for meg fremover.

Det finnes noen unntak fra angreretten, men det skal det vel opplyses om før man bestiller?

 

Edit:

https://www.forbrukerradet.no/nytt-og-nyttig/en-grenselos-angrerett/

 

"Den nye loven setter større krav til selger om å gi forbrukeren viktig og utfyllende informasjon om varen eller tjenesten du har kjøpt.  Ved siden av håndtering av klager skal selger etter den nye loven også informere om garantier, ettersalgservice, klageordninger og hvordan du skal klage. Formålet med opplysningsplikten er at forbrukeren lettere skal kunne forstå at hun inngår en avtale og på hvilke vilkår. Får du ikke de nødvendige opplysningene vil du få enda lengre angrerett inntil 12 måneder og fjorten dager."

 

Du har ikke angrerett på:

  • Intimprodukter som er forseglet.
  • ...
Endret av Deimos_Anomaly
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...