Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Det er egentlig ikke værre enn å stå opp kl 8 sommertid. Hvis tallene har så stor makt over følelsene så foreslår jeg desimaltid for å renske opp i inngrodde gamle følelser om hva tallene betyr.

Desimaltid er absolutt på tide å innføre.

 

Selv ser jeg på meg selv som A-menneske, men kan av og til slite med å stå opp tidlig, er jeg A- eller B-menneske da?

 

Det ligger nok bare i hodet, som du sier Simen1. Vi må bare passe på å legge oss tidligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig ikke værre enn å stå opp kl 8 sommertid. Hvis tallene har så stor makt over følelsene så foreslår jeg desimaltid for å renske opp i inngrodde gamle følelser om hva tallene betyr.

Det er mulig du har madrass under pulten, og derfor kan starte på dagens jobb i samme sekund som du står opp, men vi andre må både kle oss og reise et stykke fra vi står opp til vi begynner på kontoret. Så nei, for de fleste av oss er ikke kontortid fra klokken 7 eller å stå opp klokken 8 det samme, selv ikke om man slenger inn et skifte til sommertid i mellom.

Lenke til kommentar

Hehe, beklager talefeilen. Det jeg mente var at så lenge man starter arbeidstida til samme tid på døgnet (hva nå enn det måtte kalles og hvordan det systematiseres) så bør det være likegyldig så lenge alle andre funksjoner i samfunnet også følger samme mønster.

 

Om for eksempel normalarbeidstida flyttes (timenummeret endres, ikke den fysiske tida på døgnet), mens andre arbeidsplasser praktiserer det motsatte så blir det selvsagt trøbbel. Alt må i utgangspunktet følge samme innbyrdes tidsorden som i dag.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig aldri forstått så mye av den bås-klassifiseringen der. Noen morgener er jeg A, andre er jeg B og andre er jeg helt midt i mellom, C. Noen ganger lar det seg styre med aktivitetsnivå og leggetid, andre ganger sover man knallgodt eller dårlig uten å vite hvorfor. Har man noe viktig å stå opp til blir man gjerne automatisk A. Har man ingen planer for formiddagen blir man gjerne automatisk B. Våkner man på en god måte fungerer man gjerne bedre den neste timen. osv.

 

Jeg tror ikke noen er 100% en av delene.

Lenke til kommentar

1) Jeg vil at noen skal forklare meg nøyaktig og vitenskapelig, men så kort og konsist som mulig, gjerne punktvis, hvordan det virker når 1) Musikk skapes i et studio til den spilles av på en høyttaler via en cd og cd-spiller, og 2) Via en lydfil.

 

2) Lurer også på hvordan folk får tak i hackere. De gjør jo sitt beste for å være skjult.

 

3) Lurer på hvem som er den mest genetisk varierte personen eller familien på planeten, og om dette gir helsefordeler eller ikke, og hvem som er det motsatte, ,"rendyrkede", i mangel av bedre ord, og om dét gir noen helsefordeler. Da med tanke på genetikkvariasjon og immunitet.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

...

3) Lurer på hvem som er den mest genetisk varierte personen eller familien på planeten, og om dette gir helsefordeler eller ikke, og hvem som er det motsatte, ,"rendyrkede", i mangel av bedre ord, og om dét gir noen helsefordeler. Da med tanke på genetikkvariasjon og immunitet.

Litt etter hukommelsen men jeg tror Hottentottene er den folkegruppen med størst genetisk variasjon. Skal visst slå resten av oss ganske grundig. Det ble illustrert med klinkekuler, forestill deg en bærepose full av klinkekuler, det er hottentottenes DNA. Så stikker du begge nevene nedi og fyller dem med klinkekuler, det er DNAet resten av oss deler..
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss si at menneskeheten på en eller annen måte fant opp en måte å kontrollere svarte hull på, f.eks som en drone eller i enden av en stang. Kunne vi da ha laget tunneler med det svarte hullet?

Ettersom sorte hull er bare gigantiske tyngdekraft-punkt som flyter gjennom rommet og presser all materiale den fanger opp i midten med sinnsyke styrker av tyngdekraft tror jeg ikke tunneler mulig..

 

Ihvertfall tror jeg at et sort hull ikke går noe sted og kun presser all materiale til midten uten at det egentlig går noe sted..

Lenke til kommentar

Er det mest logiske og den mest lettvinne løsningen jeg kommer på, spesielt på min. Må være vann. Hva ellers skal de bruke? Vakuum? Fikse den så såpen blir tiltet nedi ellerno sånt? Må bare være noe små vannrør som skyller såpen ned. Har faktisk dratt skuffen ut kort tid etter å ha satt den på fordi jeg satte vanlig vaskepulver med ullvask ellerno sånt, og da var det allerede borte, så må være vann. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La oss si at menneskeheten på en eller annen måte fant opp en måte å kontrollere svarte hull på, f.eks som en drone eller i enden av en stang. Kunne vi da ha laget tunneler med det svarte hullet?

 

Nei. Det vil nok være vanskelig. Et slik maskin vil ikke lage et rent hulrom, slik et bor gjøre, men eller rive alt mot seg og skape kaos.

Lenke til kommentar

That's it :?? Skyller ned vann opp og henter det ned?

På vaskemaskinen spyles det vann ned i såpebeholdereb ja...... Bare å gløtte litt på luka neste gang du starter maskinen så ser du det.

 

På oppvaskmaskinen åpner luka seg, innholdet faller ned og der blir jo vannet kastet rundet i maskinen og sprer all såpa.

Endret av Jotun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...