Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Ja, bøying var nok feil begrep, lenge siden jeg hadde grammatikk tenkte på hvorfor det kommer en ekstra "tis" inn når vi går over i verb.

 

 

Diagnose komme fra gresk: diagnosis. Diagnostisere er avledet fra diagnostikk som kommer fra fransk: diagnostic/diagnostique, som igjen kommer fra gresk: diagnostikos". Så det er noe med greske ordformer.

 

Kilde NAOB.

 

Geir :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er flersone klimakontroll i bil mulig, når de bare har én kompressor og ett varmeapparat? Hvis utetemp er 30, fører vil ha 25 og passasjer vil ha 19, må jo nødvendigvis kompressoren prøve på 19 - er det et samspill mellom varmeapparat og kompressor, kompressor kjøler til kaldeste innstilling, mens varmeapparat styres til bare ene siden og omvendt?

Lenke til kommentar

Hvordan er flersone klimakontroll i bil mulig, når de bare har én kompressor og ett varmeapparat? Hvis utetemp er 30, fører vil ha 25 og passasjer vil ha 19, må jo nødvendigvis kompressoren prøve på 19 - er det et samspill mellom varmeapparat og kompressor, kompressor kjøler til kaldeste innstilling, mens varmeapparat styres til bare ene siden og omvendt?

Jeg antar det styres med spjeld. Dvs. graden av gjenbruksluft/friskluft vs kjølt luft. Hvis passasjerern vil ha 19 så produserer nok kjøleren 18-19 grader luft og blokkerer innblandingen av annen luft på passasjersiden. Altså 100% kjølt luft. Hvis sjåføren vil ha 25 så får nok sjåføren rundt 50/50 med kjølt luft og varmere innblandingsluft.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274

Det bryr seg ikke, stoppet og ringe etter tredje gang.

 

Er flere crossere og ulovlige kjøretøy men de sier at på gang at de ikke har nok ressurser.. Men vil kjøre fortere enn svint hvis noen bråker nærmere sentralen.. -_-

Om det er stort sett lokale personer, sørg for å få stoppet de en gang. Inviter de inn på kaffe og spør pent om de kan råne andre steder. Ingen sure miner, ikke hevede stemmer, fungerer gull hver gang. 

Lenke til kommentar

Hvordan er flersone klimakontroll i bil mulig, når de bare har én kompressor og ett varmeapparat? Hvis utetemp er 30, fører vil ha 25 og passasjer vil ha 19, må jo nødvendigvis kompressoren prøve på 19 - er det et samspill mellom varmeapparat og kompressor, kompressor kjøler til kaldeste innstilling, mens varmeapparat styres til bare ene siden og omvendt?

Den kalde siden i kretsen på aircondtionanlegget på en bil ligger litt over 0 grader, uavhengig av hva slags temperatur du vil ha i bilen. Resten styres av termostater og luftspjeld.

Endret av RRhoads
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...