Gå til innhold

Snedige ting du lurer på V.2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hørt at kroppen blir påvirket negativt av støy. Altså, om man plugger ørene så godt man kan, slik at den ikke blir skadet.

 

Jeg mener selve kroppen (vev o.l.).

 

Er det en sannhet i dette?

Ja har hørt at kraftig kraftig lyd kan gjøre skade over tid på andre deler av kroppen enn ører.

 

Det er hvertfall det som er begrunnelsen for begrensing av oppholdstid i kraftige støysoner selv om man har tilfredsstillende hørselsvern på jobb.

 

Men vi snakker jo rimelig heftige støykilder da!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I denne (noe tabloide) artikkelen står det at en emoji i en SMS opptar 93 tegn.

https://www.dagbladet.no/tema/glad-i-smilefjes-de-kan-koste-deg-tusenlapper-pa-ferien/70013724

 

 

En SMS har plass til 160 tegn hvis de benytter seg av 7 bit hver (140 bytes totalt).

 

Etter hva jeg har googlet meg til består emojis av 2 til 4 bytes, avhengig av hvilken (https://gist.github.com/watson/ea44886af36c5495b00e)

 

 

93 av 160 SMS-tegn vil si 81 bytes, så hvordan kommer journalisten til 93?

Lenke til kommentar

Hvorfor må panting av flasker gjøres én og én flaske/boks? Hvorfor kan man ikke bare helle avfallsekken med tomflasker som har hopet seg opp, i en beholder også fikser resten seg selv? Nå er det til og med slik at bunnen må inn først. Ikke imponert over tomra sine lite brukervennlige løsninger (hilsen en som lar det gå alt for lenge mellom hver gang jeg panter flasker og ALDRI får pantet hele sekken før automaten er full og det begynner å ule og pipe.... :)).

Lenke til kommentar

Er det noen som vet hvor gammel denne ølen fra Hansa er? Jeg finner ingen datomerking på den, men fant den på naustet for rundt 10 år siden. Siden har den stått på hyllen hjemme. Jeg vil tro den har stått i naustet i ganske lang tid.

 

 

Spør Hansa kanskje? http://hansaborg.no/Kontakt/

 

Eller denne mannen, som hadde dem alle: En hund etter øl-etiketter (15 år gammel artikkel...)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Jeg kontaktet dem, så får vi se hva de sier. :)

 

Forresten, de siste årene har «mine innlegg» flere ganger feilaktig tatt meg tilbake til ca. August 2013 i flere tråder, selv om jeg har både lest og postet i trådene mange ganger i årene etter. Dette skjer i alle nettlesere, både fra mobil og PC, så jeg antar det er en bug på server-siden. Er det en kjent feil, og vet noen hvorfor?

Lenke til kommentar

Teknisk sett finnes det ett innlegg som har 4935 plusser, samme innlegg har forøvrig også hundretalls av vedlegg, men dette skyldes en feil med import-koden fra den gangen man slo sammen Diskusjon.no og Innlegg.no.

 

Hvis man ser bort fra det innlegget er dette topp 3-listen:

Endret av TSP
fikset lenker etter tips fra aklla
Lenke til kommentar

Hehe, hysterisk morsom den siste der. :rofl:  Synd tråden var stengt for det hadde vært gøy å høre nå 6 år senere hvordan det går med prosjektet...

 

Ellers så har vi en hysterisk morsom tråd fra steinalderen, altså lenge før pluss-systemet kom: Tord Company, som fortjener et tonn plusser og facepalms.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...