Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Brother Ursus skrev (På 1.8.2023 den 20.27):

Sitter og ser på The Orville, og er nå snart halveis i sesong 2. For en morsom og koselig serie. Jeg elsker Star Trek TNG, så denne var rett opp min gate. Vet ikke hvorfor jeg ikke har sett den tidligere. Dette er foreløpig mer Star Trek enn de nye Star Trek seriene er, og spesifikt veldig TNG-lignende. Dette mens Strange New Worlds sesong 2 stort sett skuffer.

The Orville er fantastisk, en veldig fin hyllest til (og snill parodi på) Star Trek TNG 😊👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 8/12/2023 at 8:42 PM, Tomeito said:

Liker mye de har der, så jeg gir dem gladelig noen av mine penger. 

Vi liker også mye på Disney. Vi hopper litt fra tjeneste til tjeneste så mulig jeg har noen feil her men feks , The Bear, The Old man, The patient, Dopesick, Will Trent, Andor, The mandalorian ++. Det virker som det er mye klaging for folk er lei av altfor mye Marvel og Star Wars.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vi har akkurat sett ferdig sesong 2 av Good Omens. Det begynner å bli lenge siden sesong 1 så denne kom som en overraskelse på meg. Liker du humoren er denne absolutt verdt å se. David Tennant og Michale Sheen er fortsatt knallbra i hovedrollene, spesielt David Tennant som demonen Crowley. I denne sesongen dukker erkeengelen Gabriel (Jon Hamm) med hukommelsestap opp i bokhandelen til Aziraphale, noe som utløser en konflikt mellom himmel og helvete. Skal jeg dømmer utfra hvordan sesongen slutter er det tydeligvis også planlagt flere sesonger her.

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har egentlig kost meg veldig mye med star trek: new worlds s2 i det siste. Likte til og med musical episoden, og det er den eneste musical eg har klart å sitte i uten å slå av. Var et par dårlige sanger, ellers var det faktisk komisk. 

Likte Orville, men var også fordi den ene star trek serien som kom på netflix var så utrolig dårlig. Eg opplever at denne new worlds star trek lar meg bli kjent med folket ombord, og håper de går mer i denne stilen. 

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (4 minutter siden):

Har det egentlig vært noen skikkelig gode norske serier de siste åra? Synes Visting var ganske ålreit, men ellers kommer jeg ikke på noe.

Exit var bra, spesielt sesong 1. Likte ikke så godt Wisting, men elska Frikjent og Mammon. Ellers tenkte jeg også på noen av disse klassiske komiseriene. Helt Perfekt er vel ferdig, men Side om Side, Neste Sommer og slike er god middagsunderholdning her i huset.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (1 time siden):

Exit var bra, spesielt sesong 1. Likte ikke så godt Wisting, men elska Frikjent og Mammon. Ellers tenkte jeg også på noen av disse klassiske komiseriene. Helt Perfekt er vel ferdig, men Side om Side, Neste Sommer og slike er god middagsunderholdning her i huset.

Exit sesong 1 er like bra som exit sesong 3 er dårlig :D. Ellers er det ikke mye norske serier jeg har tatt meg tid til å se de siste årene. Jeg likte Beforeigners veldig godt, men den er kanskje kansellert? Og så synes jeg det er noen komiserier som Basic Bitch, Hvite gutter, Side om Side er veldig gøy til tider. 

Ikke noen stor fan av reality generelt, men enkelte sesonger av 71 grader nord har vært gøy. Spesielt den sesongen med Jon Almaas, Erik Follestad og flere til. 2020 tror jeg den gikk.

Det beste jeg vet om av norsk humor er dog Kongen Befaler! Nå kommer det snart ny sesong. Jeg anbefaler alle de forrige sesongene også.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Game of Thrones sesong 1,2,3 og 4 var en fornøyelse å se, men så kom jeg til sesong 5 hvor det meste er søppel. 

Har ikke hoppet over noe i de første 4 sesongene, men jeg gjør ikke noe annet enn å spole i sesong 5. 

Spoiler

De mektigste personene i verden klarer ikke å gjøre noe for å stoppe en "prest". 
Begge har en hær, mye større enn alle av prestens krigere. 
Ser fram til at Cersei sprenger presten til fillebiter. 

Selv om det er en gammel serie så la jeg spoiler i spoiler..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...