Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir Ahsoka mer som Andor eller mer som Mandalorian/Boba Fett/Obi Wan og de litt mer generiske "cookie cutter" seriene Kjedelig hvis de ikke klarer å få til noe litt originalt eller meningsfylt. Jeg har ikke noe forhold til Ahsoka annet enn det lille hun var med i de andre seriene. Ser heller ikke de animerte star wars seriene.

Mulig dette ikke er noe for meg, men åpen for at det blir bra.

Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (27 minutter siden):

Blir Ahsoka mer som Andor eller mer som Mandalorian/Boba Fett/Obi Wan..


Har selvfølgelig kun sett to episoder, og etter min mening er det IKKE Andor, kanskje litt mer som Mandalorian ... bare dårligere, i hvert fall så langt. 

Datt av Obi Wan etter første episode, så det er helt klart bedre enn det, da Ahsoka absolutt ikke er dårlig, men kanskje en litt kjedelig start på en slik serie, etter min mening.


Tar med en liten teaser ... av noe helt annet ( har akkurat sett hele den gamle serien med Frasier i løpet av de siste månedene, og serien er fornøyelig, håper fortsettelsen blir like bra )
 

 

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (På 23.8.2023 den 8.15):

Ellers en liten fun fact. Uten å spoile for mye så er en av karakterene av typen "bor i kjelleren hos mamma og sitter på internett dagen lang" hvor de viste klipp fra Reddit og herfra diskusjon.no. Jommen har de ikke brukt "meg" og mitt profilbilde og redigert tekst og brukernavn da 😛

Beklager litt uklart bilde

IMG_3291.jpg.b457f7a248ddee5b0bbf629f9b36869b.jpg

Dette har jeg absolutt ingenting med å gjøre! ;)

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (På 21.8.2023 den 22.53):

Exit sesong 1 er like bra som exit sesong 3 er dårlig :D. Ellers er det ikke mye norske serier jeg har tatt meg tid til å se de siste årene. Jeg likte Beforeigners veldig godt, men den er kanskje kansellert? Og så synes jeg det er noen komiserier som Basic Bitch, Hvite gutter, Side om Side er veldig gøy til tider. 

Ikke noen stor fan av reality generelt, men enkelte sesonger av 71 grader nord har vært gøy. Spesielt den sesongen med Jon Almaas, Erik Follestad og flere til. 2020 tror jeg den gikk.

Det beste jeg vet om av norsk humor er dog Kongen Befaler! Nå kommer det snart ny sesong. Jeg anbefaler alle de forrige sesongene også.

Den sesongen av 71 grader nord da Almaas og Follestad var med var veldig bra, enig. Og første sesong av Exit er fantastisk bra😀

Og helt enig om Kongen Befaler 😀😀😀 Har sett alle sesongene flere ganger og de er kjempemorsomme alle sammen😀Olli er et skikkelig funn og deltakerne overrasker ofte 😀 og er stort sett minst like morsomme dom man håper de skal være😀

Har ikke sett så mye Basic Bitch men to av skuespillerinnene der var jo blant de morsomste i Kongen Befaler😀 så angrer litt på at jeg ikke har sett den 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Entern skrev (3 timer siden):

Den sesongen av 71 grader nord da Almaas og Follestad var med var veldig bra, enig. Og første sesong av Exit er fantastisk bra😀

Og helt enig om Kongen Befaler 😀😀😀 Har sett alle sesongene flere ganger og de er kjempemorsomme alle sammen😀Olli er et skikkelig funn og deltakerne overrasker ofte 😀 og er stort sett minst like morsomme dom man håper de skal være😀

Har ikke sett så mye Basic Bitch men to av skuespillerinnene der var jo blant de morsomste i Kongen Befaler😀 så angrer litt på at jeg ikke har sett den 😀

Har du sett originalen Taskmaster? 

Det er sidekicken der Alex Horne, som står bak konseptet og musikken. 

Taskmaster Greg Davies er helt fantastisk som den sure sjefen, men hans egentlige humor kommer gjennom hele tida.

Jeg er veldig glad I engelsk humor og den 'banteren' som bare de har med hverandre. Jeg liker Kongen Befaler veldig godt, men syns TM er enda et hakk opp. Mye pga Greg Davies.

Anbefales på det sterkeste. Sesong 1-13 ligger på Discovery og det har ligget masse på YT uten at dette fjernes.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Revie skrev (3 minutter siden):

Jeg liker Kongen Befaler veldig godt, men syns TM er enda et hakk opp. Mye pga Greg Davies.

Taskmaster er gøy, har vel sett 3-4 sesonger, men liker bedre Kongen Befaler. Atle Antonsen er enda bedre enn Greg Davies spør du meg, men Alex Horne spiller bedre sidekick. Enig i at Taskmaster nok er bedre, men det at vi "kjenner" de norske deltakerne gjør at jeg liker Kongen Befaler bedre. I Taskmaster lærer man jo deltakerne å kjenne etterhvert, men det er noe eget med f.eks. Trond Fausa Aurvåg som man kjenner godt som en distré type og er seg selv helt lik gjennom sesongen.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Meg og kona begynte på serien The Lost Flowers of Alice Hart (https://m.imdb.com/title/tt9174718/), og er nå på episode 4.

Forjævelig start (ikke grunn dårlig produksjon eller manus, mer tematikken som tas opp), men spennende / mystisk nok til å følge historien videre. Synes det er kjempeartig å se «alien dama» (som mange referer henne som) i en dyp rolle som dette.

Uten å vite om serien faller mageplask etterhvert så kan husholdningen anbefale denne! 

Endret av The Very End
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (34 minutter siden):

Taskmaster er gøy, har vel sett 3-4 sesonger, men liker bedre Kongen Befaler. Atle Antonsen er enda bedre enn Greg Davies spør du meg, men Alex Horne spiller bedre sidekick. Enig i at Taskmaster nok er bedre, men det at vi "kjenner" de norske deltakerne gjør at jeg liker Kongen Befaler bedre. I Taskmaster lærer man jo deltakerne å kjenne etterhvert, men det er noe eget med f.eks. Trond Fausa Aurvåg som man kjenner godt som en distré type og er seg selv helt lik gjennom sesongen.

For meg er det helt sikkert omvendt.

Jeg kjenner igjen mesteparten av deltakerne i Taskmaster.

Aldri sett Kongen Befaler, men vil tippe at jeg knapt kjenner igjen noen av deltakerne da jeg knapt ser på norsk media. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (42 minutter siden):

Taskmaster er gøy, har vel sett 3-4 sesonger, men liker bedre Kongen Befaler. Atle Antonsen er enda bedre enn Greg Davies spør du meg, men Alex Horne spiller bedre sidekick. Enig i at Taskmaster nok er bedre, men det at vi "kjenner" de norske deltakerne gjør at jeg liker Kongen Befaler bedre. I Taskmaster lærer man jo deltakerne å kjenne etterhvert, men det er noe eget med f.eks. Trond Fausa Aurvåg som man kjenner godt som en distré type og er seg selv helt lik gjennom sesongen.

Jeg holder Davies et hakk over, uten at det er til forkleinelse for Antonsen. Han er selvsagt perfekt i rollen som sur, kravstor "konge", men som også kan genuint le av ting. Så igjen da Steinar Sagen svabret mel og vannblanding utover plenen i sommer og det er fortsatt like morsomt. Hele greia om hvor stusselig det er og hvordan han har feiltolka alt.😄

Jeg liker veldig godt typer som Fausa selv, men i de norske syns jeg det er noen som prøver litt for hardt. Live Nelvik, Martin Lepperød, Einar Tørnquist og Martha Leivestad er noen jeg umiddelbart husker som påtvunget morsomme. Men for all del, det går på smak og behag. Andre syns nok de samme er veldig morsomme. Sånn som det skal være.😊

Norge har et såpass lite "kjendis"-galleri også, samt dette med at folk er ansatt i produksjonsfirmaer som er tilknyttet tv-kanaler. Dette gjør at det blir for mye resirkulering av folk i humorprogrammene, for min smak. 

Jeg kjenner også en god del av disse i TM, som @Dubious. Har sett mye 8 out of 10 cats og slike programmet hvor mange av disse har dukket opp. Samt tv-serier og slikt.  Godt mulig dette hjelper på, samt at jeg har vokst opp med engelske humorprogrammer og denne humoren treffer meg perfekt. De tørre vitsene blandet med ganske så ufiltrert og ærlig karakterisering av folk, som er sagt med en slags kjærlighet likevel. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 minutter siden):

Jeg kjenner noen, men flere av komikerne fra England som jeg liker er typisk folk som nepper kommer til å dukke opp i Taskmaster (Ricky Gervais, Jimmy Carr osv.).

Ja, det er nok ingen sjanse for at disse to dukker opp.  En annen er Eddie Izzard. Det hadde vært helt strålende og navnet har vært slengt rundt, men det spørs om det heller er noen mulighet. 

Endret av Revie
Lenke til kommentar
Jotun skrev (2 minutter siden):

Taskmaster, i episoden der de skal kaste en potet i et lite hull i midten. Og han ene bare går kocky frem, kaster den og treffer rett oppi. 

Maaaagisk avsløring når vinner skal kåres! Lo høyt! 

 

Den der er helt fantastisk! Joe er en herlig type. 

Sett dette klippet fra 8 out of 10 cats?

For øvrig var Sean Lock et stort tap. Fantastisk morsom kar han også. 

Han forklarte hvordan han hadde vist ydmykhet to ganger i livet: "Once for my wife, and once I slowed down for a horse". Er så britisk.

Endret av Revie
Lenke til kommentar
Revie skrev (22 minutter siden):

Ja, det er nok ingen sjanse for at disse to dukker opp.  En annen er Eddie Izzard. Det hadde vært helt strålende og navnet har vært slengt rundt, men det spørs om det heller er noen mulighet. 

Det er en sjanse for Jimmy Carr, men han er så opptatt med så mye annet.

Gervais passer bare ikke inn i slike show. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...