Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

5 hours ago, Nimrad said:

Taskmaster er gøy, har vel sett 3-4 sesonger, men liker bedre Kongen Befaler. Atle Antonsen er enda bedre enn Greg Davies spør du meg, men Alex Horne spiller bedre sidekick. Enig i at Taskmaster nok er bedre, men det at vi "kjenner" de norske deltakerne gjør at jeg liker Kongen Befaler bedre. I Taskmaster lærer man jo deltakerne å kjenne etterhvert, men det er noe eget med f.eks. Trond Fausa Aurvåg som man kjenner godt som en distré type og er seg selv helt lik gjennom sesongen.

Personlig liker jeg Taskmaster mye bedre. Greg Davies er hakket bedre enn Atle Antonsen, og kvaliteten på deltakerne er mye høyere. Kongen befaler har absolutt sine høydepunkt, men utenom noen av de største navnene synes jeg mange av de norske komikerne ikke er så fantastisk morsomme. Den engelske utgaven har større personligheter. 

De engelske er generelt mye bedre på den form for "banter" som gjør programmet så bra.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Reg2000 skrev (1 time siden):

men utenom noen av de største navnene synes jeg mange av de norske komikerne ikke er så fantastisk morsomme. Den engelske utgaven har større personligheter. 

De engelske er generelt mye bedre på den form for "banter" som gjør programmet så bra.

Ja, sant, men så har jeg mer gjenkjennelige ting i det norske. Ikke bare personligheter, men også oppgaver. Så nylig "make marmite"-oppgaven. Jeg har aldri hørt om marmite før.

For å ta en annen en ting. Jeg synes de britiske er bedre på å ha gøye oppgaver? Flere plot twists hvis vi kan kalle det det.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Nimrad said:

Ja, sant, men så har jeg mer gjenkjennelige ting i det norske. Ikke bare personligheter, men også oppgaver. Så nylig "make marmite"-oppgaven. Jeg har aldri hørt om marmite før.

For å ta en annen en ting. Jeg synes de britiske er bedre på å ha gøye oppgaver? Flere plot twists hvis vi kan kalle det det.

Marmite og slikt kjenner jeg godt til, så har ikke den problematikken. Men ja ser at noen av oppgavene kan bli mindre morsomme da. 

Lenke til kommentar

Ahsoka, ep 1-2, var ufattelig kjedelig, men sitter også med et inntrykk at denne serien er for de som har sett tegneseriene.
Uansett, svært svake actionsecener med lightsabers, og så likte eg egentlig ingen i denne serien. Men igjen, kanskje fordi eg ikke har sett de animasjonsseriene og det er meningen man allerede har et etablert forhold til folkene i serien, noe eg manglet. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
18 hours ago, itgrevelin said:

Ahsoka, ep 1-2, var ufattelig kjedelig, men sitter også med et inntrykk at denne serien er for de som har sett tegneseriene.
Uansett, svært svake actionsecener med lightsabers, og så likte eg egentlig ingen i denne serien. Men igjen, kanskje fordi eg ikke har sett de animasjonsseriene og det er meningen man allerede har et etablert forhold til folkene i serien, noe eg manglet. 

Hm, ikke enig her egentlig - jeg var veldig skeptisk på forhånd siden karakteren(e) var helt ukjent, men jeg synes alt satt bra og tror dette kommer til å gå Mandalorian en høy gang.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 hour ago, kjetilkl said:

Hm, ikke enig her egentlig - jeg var veldig skeptisk på forhånd siden karakteren(e) var helt ukjent, men jeg synes alt satt bra og tror dette kommer til å gå Mandalorian en høy gang.

Likte ikke mandalorian heller, men den var litt bedre enn det eg har sett av ahsoka. Noen serier fokuserer på plot, andre på karakterene og noen prøver alt mulig.
Eg er den som heller i fokuset på karakterene. Firefly, hele crewet der var så morsom, eg koste meg når eg så de. Stargate SG-1 som eg har startet å se for første gang, samme der. Man får tid, og føler fokuset er mest på karakterer, og plottet er der for å utfordre de. 

Ahsoka er bare, green sabers good, red bad (mitt inntrykk). Det hele føles veldig plot drevet. Eg har sett serier du blir slukt i karakterene veldig tidlig, og det er gøy å se hvordan de løser ulike ting, hvordan det påvirker dem.
Men kanskje Ahsoka fungerer fett for de som har fulgt med karakterutviklingen til Ezra og de andre tegneserie ikonene. Nå virker alle stive og kjedelige. 

Lenke til kommentar

Med tanke på seertallene tviler jeg på at det blir noen sesong 2 av Ahsoka.

Disney og Filoni snakker visst om å utvide til andre galakser i et forsøk på å lage et slags "Star Wars multivers". Jeg forstår ikke vitsen, dog. Det er jo så mye i Star Wars galaksen som ikke er utforsket. Virker som om de har mistet troen på evnen til å fortelle gode historier i det etablerte universet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Må si at jeg er positivt overraska over One Piece på Netflix. For en som har lest mangaen siden ungdomsskolen, og sporadisk sett litt av anime-serien, og med tanke på historien til engelskspråklige live action-seriene til Netflix basert på mangaer/animeer tidligere (Cowboy Bebop, Death Note - selv om flere japanskproduserte er ganske ålreite, feks Alice in Borderland osv.), så var jeg ganske skeptisk. Men etter to episoder synes jeg dette fungerer ganske fint, selv om det er "mørkere" enn jeg trodde. De har klart å treffe ganske godt på hovedpersonene, spesielt Luffy! 

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar
Tomeito skrev (På 1.9.2023 den 14.38):

Må si at jeg er positivt overraska over One Piece på Netflix. For en som har lest mangaen siden ungdomsskolen, og sporadisk sett litt av anime-serien, og med tanke på historien til engelskspråklige live action-seriene til Netflix basert på mangaer/animeer tidligere (Cowboy Bebop, Death Note - selv om flere japanskproduserte er ganske ålreite, feks Alice in Borderland osv.), så var jeg ganske skeptisk. Men etter to episoder synes jeg dette fungerer ganske fint, selv om det er "mørkere" enn jeg trodde. De har klart å treffe ganske godt på hovedpersonene, spesielt Luffy! 

Helt enig. Dette var rett og slettt en gledelig opptur.  OP har jo noen  mildt sagt rimelig.. tullete karakterer og design. Det er gledelig å se at de har valgt å kjøre hardt på dette over til live action 😜 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Her har man akkurat blitt ferdig med de tre første episodene av sesong 2 av Wheel of Time, og synes personlig det er en gledelig forbedring fra sesong 1, selv om jeg også likte den. De tar seg god tid til å bygge karakterer, setting og plot. Nye skuespilleren for Mat passer også bedre til mitt mentale bilde av han, så det hjelper også på

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 8/29/2023 at 6:24 PM, itgrevelin said:

Ahsoka, ep 1-2, var ufattelig kjedelig, men sitter også med et inntrykk at denne serien er for de som har sett tegneseriene.

Episode 1 synes jeg var ganske dårlig. KartPlottet virka tåpelig og jeg blir irritert over den typen "trassig barnekarakter" som må gjøre det han blir advart om å ikke gjøre. Episode 2 var betydelig bedre.

Det blir litt for mange referanser til karakterer jeg ikke vet hvem er når jeg ikke kjenner tegneseriene.

Er fan av Rosario Dawson så kommer vel til å se hele etterhvert.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
koots skrev (På 4.9.2023 den 9.36):

Her har man akkurat blitt ferdig med de tre første episodene av sesong 2 av Wheel of Time, og synes personlig det er en gledelig forbedring fra sesong 1, selv om jeg også likte den. De tar seg god tid til å bygge karakterer, setting og plot. Nye skuespilleren for Mat passer også bedre til mitt mentale bilde av han, så det hjelper også på

Jeg har også sett de nå, og siden du forsto det; Kan du fortelle meg hva plottet er? Hva er målet til ... hvem som helst i serien? Hva som driver dem? For jeg aner ikke. Bortsett fra Perrin som vil drepe Fain, da. ...for å ha skylden for at kona som han aldri egentlig hadde døde. Utover det virker det rimelig usammenhengende.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (15 timer siden):

Jeg har også sett de nå, og siden du forsto det; Kan du fortelle meg hva plottet er? Hva er målet til ... hvem som helst i serien? Hva som driver dem? For jeg aner ikke. Bortsett fra Perrin som vil drepe Fain, da. ...for å ha skylden for at kona som han aldri egentlig hadde døde. Utover det virker det rimelig usammenhengende.

Lest denne serien mange ganger og det er vanskelig å forklare plott uten å skrive flere sider.  enorm og kompleks verden å skildre i en serie.  Grovt sett handler det om dragen, tidshjulet og kampen mot "The dark one" :)

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
leifeinar skrev (23 minutter siden):

Lest denne serien mange ganger og det er vanskelig å forklare plott uten å skrive flere sider.  enorm og kompleks verden å skildre i en serie.  Grovt sett handler det om dragen, tidshjulet og kampen mot "The dark one" :)

Boken handler om dette, men serien bruker mer tid på å for eksempel dypdykke i Green Ajahs promiskuitet. Noe som forøvrig er knapt mer enn en fotnote i bøkene. Mulig det gikk meg hus forbi, men har det blitt nevnt enda at Green Ajah også er The Battle Ajah med fullt ut kapable generaler i rekkene? Ledere av arméer, med andre ord. Nei, det er visst viktigere at de syntes det er greit å ha sex med vokterene sine.

Serien virker til å bare hoppe fra den ene krangelen etter den andre. Er det en mann med er han sinna. Så får man en kampscene, så ørten krangler, så en kampscene, så ørten krangler, så kommer rulleteksten. Så kommer neste episode som ikke klarer plukke opp "tråden" (om man kan si serien har dette) fra der den forrige sluttet. Men i følge rulleteksten er episodene skrevet av forskjellige personer, og jeg mistenker de har jobbet på dem samtidig. Enten det eller så har de brukt Steven Seagal som skyggeforfatter, for dette er like sammenhengene som filmene hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...