Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sett ferdig første sesong av Tulsa King, jeg synes den var ganske fet, kan anbefales, fint å se Sly flekse skuespillermusklene litt mer enn i de litt stussligere filmene han har vært med i. Uansett det er jo en Taylor Sheridan Serie, ser mye skryt av akkurat den duden så tenkte å sjekke ut Yellowstone, men er det noe poeng i å se 1883 og 1923 før Yellowstone eller er det ett fett ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
skaftetryne32 skrev (49 minutter siden):

Sett ferdig første sesong av Tulsa King, jeg synes den var ganske fet, kan anbefales, fint å se Sly flekse skuespillermusklene litt mer enn i de litt stussligere filmene han har vært med i. Uansett det er jo en Taylor Sheridan Serie, ser mye skryt av akkurat den duden så tenkte å sjekke ut Yellowstone, men er det noe poeng i å se 1883 og 1923 før Yellowstone eller er det ett fett ? 

Særdeles glad i Yellowstone og 1883. Ikke sett 1923 enda, men det skal vi. Personlig liker jeg selv å se de i den rekkefølgen de ble utgitt. Men, for 1883 sin del, så er det sikkert ett fett. Kan ikke si noe om 1923. 

Liker også Taylor, men Mayor of Kingstown falt ikke i smak. Så en 4 episoder eller noe, før vi ga oss. Pleier egentlig å se mer enn det. 

Ser han også har gjort filmene Sicario 1 og 2, 1-ern spesielt synes jeg er virkelig bra! 

At han også står bak Tulsa King gjør at den serien flyttes høyere opp på lista. 

Endret av Bone
Lenke til kommentar
2 hours ago, skaftetryne32 said:

tenkte å sjekke ut Yellowstone, men er det noe poeng i å se 1883 og 1923 før Yellowstone eller er det ett fett ? 

 Om du ser 1883 først og Yellowstone etterpå (eller samtidig) spiller ikke så stor rolle. Jeg har ikke begynt på 1923 enda, så skal ikke uttale meg men basert på forholdet mellom 1883 og Yellowstone så vil jeg tro 1923 også kan sees for seg sjøl eller seinere uten at det har så mye å si.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
On 1/18/2023 at 7:55 PM, skaftetryne32 said:

Sett ferdig første sesong av Tulsa King, jeg synes den var ganske fet, kan anbefales, fint å se Sly flekse skuespillermusklene litt mer enn i de litt stussligere filmene han har vært med i. Uansett det er jo en Taylor Sheridan Serie, ser mye skryt av akkurat den duden så tenkte å sjekke ut Yellowstone, men er det noe poeng i å se 1883 og 1923 før Yellowstone eller er det ett fett ? 

Hvis du virkelig likte Tulsa King, så burde du heller bruke tiden din på Boardwalk Empire om du ikke har. Er jo faktisk serien til Terrence Winter som styrer produksjonen av Tulsa King som sjefsprodusent.

Det overrasket meg ikke over at Tulsa King ble en tøffere og litt mer arvolig serie av seg mot slutten av sesongen. Winter er litt kjent for å ta seg tid, slik ser man i Boardwalk Empire hvor hver sesong bygget opp til en eksplosiv konfrontasjon. 

Lenke til kommentar

Har nettopp sett nest siste episode av Paul T. Goldman.

Så traileren en stund før serien kom på Peacock, men hadde ingen planer om å se dette makkverket, og har derfor ikke startet på den før tidligere i kveld, mest ved en tilfeldighet.

Jeg aner ikke hva jeg egentlig ser på, hva som er ekte, og hva som er bare vås.

Egentlig er hele serien bare vås, og ikke særlig bra, men det er ulidelig vanskelig å la være se på, og dro gjennom de fem første episodene på en kveld.

Venter nå i spenning på siste episode, som slippes natt til mandag (norsk tid).
 

 

Lenke til kommentar

Rizzoli & Isles dukket opp på viaplay.

En ok serie. Men den tar latterlig mye feil på svart og hvit fakta. Noe som ikke er uvanlig med amerikanske tv serier.

Men den så langt dummeste var en samtale om pandaer mellom to som liksom skulle være smarte. Virker som manus forfattere ikke vet forskjell på rød panda og panda. Og de to karakterene som skulle høres smarte ut. Snakket ren bullshit i ca. Et minuttt.

Alt manusforfatterene hadde trengt var 5 minutter på Wikipedia siden til bjørner.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Gunfreak said:

En ok serie. Men den tar latterlig mye feil på svart og hvit fakta. Noe som ikke er uvanlig med amerikanske tv serier.

Er ikke uenig med deg, men det aller meste av sånne serier må nesten sees med en diiiiger klype salt og bare ta det for det det er, ellers blir man gal. CSI er et godt eksempel. Syntes serien er god, hjernedød underholding, men man må jo ikke ta metodene dem bruker for god fisk. Det blir IKKE satt inn så mye ressurser på et lovbrudd med mindre det er snakk om drapet på en president, og allverdens "zoom - enhance" eksisterer ikke. Et mini-bank kamera kan ikke zoome inn på refleksjonen i solbrillene til en mann lengre bak i køen for å se koden som blir slått inn av han foran.

Blir litt som å se folk bli slått bevisstløse i filmer og serier. Den skaden som oppstår når noen blir dælja til så hardt at dem mister bevisstheten er ikke noe man bare rister av seg. Men fungerer det som virkemiddel i fiksjon? Helt klart!

Endret av Wheeljack
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå, endelig, etter flere års venting, så er den endelig her.
Årets film for TV-frelste, "Teen Wolf : The Movie", er nå tilgjengelig på Paramount+.
Dette er julaften og påske i januar, og kan neppe toppes av noe annet resten av året, kan nesten ikke vente !!! /sarkasme/

The pack is back !!!


Teen_Wolf-_The_Movie_poster.jpg
 

Endret av 0laf
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Snart ferdig med "The Expanse", 6 sesonger på 3-4 dager. 

Har sett hele sesongen før, men fikk med meg scener som jeg enten har glemt, eller ikke fått med meg alle detaljene.

Neste gang jeg skal se serien blir når serien kommer ut på UHD Blu-ray, og da på OLED.
(Ihvertfall på OLED og Blu-ray)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...