Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Brother Ursus skrev (16 minutter siden):

Har ikke sett episode 8-9-10 av Andor ennå, så gleder meg. Enda mer gledelig at det er ytterligere 2 to go. Ratings for Andor har ikke vært bra, men den er heldigvis fornyet for sesong 2, og leste noe om at det kunne hende ratings var bedre enn fryktet.

Ser ut til at Rings of Power kanskje blir gjort om fra grunnen av, med nye showrunnere og skribenter? Jeg har ikke sett sesong 1 og kvier meg for det, men er ihugga LOTR-fan så det høres lovende ut. Disse to showrunnerne som hadde første sesong fremstår jo som komplette fjols. Å gi to karer som har feilet i Hollywood i 20 år og aldri hatt ansvar for en serie verdens dyreste produksjon noensinne var ikke noe sjakktrekk.

 

Du er ihugga LOTR fan ja, da sitter du vel med det verste utgangspunktet. Eller mener du filmene, altså en mer casual fan sånn sett ? Jeg tilhører vel den gruppen da jeg ikke har lest noe av Tolkien sine verk.   Jeg forstår fint lite av hvordan disse folkene fikk så mye penger og søle bort for Amazon altså. Det er ganske utrolig. Jeg har ikke så mye til overs for serien, ble litt begsitret av det store og flotte de to første episodene skal jeg innrømme. Med én gang man river bort alle de flotte glansbildene så sitter man ikke igjen med mye nevneverdig å ta med seg på veien videre. Helt horriblet skrevet manus og plot, ufyselige karakterer og man sitter jo å heier på "de onde" her. Det er jaggu meg godt jobbet! 

Litt synd at Andor kanskje ikke er publkums favoritten, men det er vel nesten å forvente med en slike take på Star Wars universet, og mange syns kanskje det blir litt tregt måten de bygger opp serien på, det var jo en grunn til at de slapp hele 3 episoder fra starten av. Men det er vel kanskj slik at mange av dagens moderne publikum krever konstant driv og at ting må skje? Selv syns jeg man får full uttelling for bra karakteroppbygging og at de tar seg god tid. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
11 hours ago, Brother Ursus said:

Jeg har ikke sett sesong 1 og kvier meg for det, men er ihugga LOTR-fan så det høres lovende ut. 

 

Sesong 1 av Rings of Power var ganske bra fantasy. Det er noen teite ting som at Galadriel svømmer over et hav, men det er vel ikke noe verre enn legolas som hopper på fallende steiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (14 timer siden):

Ser ut til at Rings of Power kanskje blir gjort om fra grunnen av, med nye showrunnere og skribenter? Jeg har ikke sett sesong 1 og kvier meg for det, men er ihugga LOTR-fan så det høres lovende ut. Disse to showrunnerne som hadde første sesong fremstår jo som komplette fjols. Å gi to karer som har feilet i Hollywood i 20 år og aldri hatt ansvar for en serie verdens dyreste produksjon noensinne var ikke noe sjakktrekk.

En pute og fjernkontrollen i nærheten kan være å anbefale. 

Det er så mye fryktelig dialog, skuespill, plothull og merkelige veivalg som gjør at serien er svak langt utover at de har ytterst lite respekt for Tolkien. Det hele ser ganske pent ut, men det er lite substans. I blant føles det ut som scenene er tatt ut fra en MAD TV- eller SNL-parodi.

Se med egne øyne selvsagt. Folk er fryktelig splittet i synet på denne serien, men hadde jeg ikke sett trailere, intervjuer etc og vært brent av ilden på mye annet de siste årene, hadde dette fremstått som den største skuffelsen knyttet til TV- eller filmforventning. Jeg er glad jeg så den snaut 40 og ikke 15 år gammel. Tolkienkjærligheten har bare blitt dypere og bredere med årene, men jeg har også blitt mindre blåøyd i forventningene til adapsjoner (eller ren "fan"fiksjon som dette er). Særlig de siste fem-seks åra.

Jeg har også fått med meg ryktene om store utskiftninger og en "reboot" før sesong to. Det gjenstår å se om det er hold i det, men han ene som kom med de har i alle fall definitivt kilder i Amazon. Har lest meg opp som en del av kildekritikken og han hadde i alle fall Gandalf/not-Gandalf, hvem som er Sauron (som om det var overraskende for noen), hvilke karakterer som er "død", hvordan Galadriel fremstår osv i forkant av premieren. 

Resultatet var visstnok langt fra utgangspunktet også. Noe som nok gjenspeiler at de fyra Tom Shippey, en kjent Tolkien scholar og "ghostet" Peter Jackson .

Endret av Revie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
skaftetryne32 skrev (41 minutter siden):

Brunevarer bruker da knapt strøm, noen av dem produserer til og med litt varme av det lille de bruker, du kan bruke brunevarene dine med god samvittighet.  

Det kommer vel litt ann det du spiller? En Metallica S&M 2 Bluray som er omtrent  kontinuerlig, bruker vel litt mer el enn en lavmælt Andor serie med snakking?

5.1 maks 3x130watt effekt på ca 2x150watt sub ca 500watt jeg vet śelvsagt at dette ikke brukes kontinuerlig, men det avhenger vel av volum og kildemateriale?

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (37 minutter siden):

Det kommer vel litt ann det du spiller? En Metallica S&M 2 Bluray som er omtrent  kontinuerlig, bruker vel litt mer el enn en lavmælt Andor serie med snakking?

5.1 maks 3x130watt effekt på ca 2x150watt sub ca 500watt jeg vet śelvsagt at dette ikke brukes kontinuerlig, men det avhenger vel av volum og kildemateriale?

Vel jeg er ikke ekspert på elektronikk, men har du et system fra helvete så bruker det selvsagt mer enn en planke, men det er fremdeles lite i forhold til det som virkelig trekker strøm, jeg hadde ikke stressa med det, eventuelt kan du skru ned varmen med en celsius og jeg vil tro du går i pluss igjen, jeg har et ganske solid stereo anlegg fra antikkens tid, men det trekker knapt strøm. 

Lenke til kommentar
Mala skrev (8 minutter siden):

De fleste strømleverandører har vel en app nå som viser strømforbruket der og da, så det å kartlegge strømbruket til de forskjellige enhetene er jo en smal sak.

Vi har strøm i husleia, dette er Sverige, og sikringskapet som er hos naboleilighet er skrusikringer.

Jeg tror vi bruker nok el som det er...

Positive er at mange av ampene er klasse D, disse skal vistnok være mer energi effektive, dvs spare el.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (13 timer siden):

Ser ut til at Rings of Power kanskje blir gjort om fra grunnen av

Kilde? 

Brother Ursus skrev (13 timer siden):

verdens dyreste produksjon noensinne

Jeg synes det er litt merkelig. De har ikke fått veldig mye valuta for pengene. Har forståelse for st mye av det som skal lages er vanskelig, men uansett. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...