Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nylig anskaffet meg amazon prime, så en serie som heter the missing med james nesbitt, legenden tcheky karyo og Jason flemyng b.la. noen som har sett den? Kidnappingsthriller satt i frankrike og england. Virkelig bra! Får ikke sett sesong 2 på ps4 fordi den ikke er tilgjengelig i min region.

 

Så må se den på pc med vpn. Sesong 2 har david morrisey som den andre hovedrollen!

 

Vurderer etter dette the man in the high castle, kult konsept iallefall.

 

Noen andre anbefalinger på Amazon?

 

The Man in the High Castle er som du sier et kult konsept, men jeg følte at det var ikke nok til å bære sesongen videre for min del. Har ikke sett lenger enn sesong en og vet ikke om jeg kommer til å se mer. Absolutt en grei serie, men allikevel ikke helt det store.

 

Det beste jeg har sett er vel American Gods. Vel verdt å se om du liker litt sære serier.

 

Patriot var også litt kul, men ble også litt lei den ut i sesongen.

 

Ellers har de vel Seinfeld om jeg husker rett. Vurderer å fornye Prime og starte på Seinfeld. En av mine absolutte favoritter gjennom tidene. :) 

Lenke til kommentar

Er det noen som ikke har Seinfeld? Tror jeg så hele serien på Viaplay.

 

The Man in the High Castle er et kjempekult konsept, men jeg føler man kunne gjort veldig mye mer ut av det og hele plottet rundt disse filmene som viser en alternativ virkelighet ble for fjernt for meg. Noe av det mest interressante for min del var bare å få et innblikk i hverdagslivet i en slik verden, som når denne nazisten må vurdere å avlive sin egen sønn når han får vite at han er født med en genetisk defekt.

Lenke til kommentar

Nå følger jeg ikke så godt med her, men har inntrykk av at Dark har fått lite oppmerksomhet i tråden? Så ferdig siste episode i går og synes dette var en knakende god serie fra start til slutt. Serien er også på tysk, noe jeg synes er en fin variasjon fra den vante engelsken.
 
Har hørt noen kalle den for den tyske 'Stranger Things', men føler ikke at det er en helt korrekt sammenligning. Dark er mer alvorlig og med lite humor. Den strekker vel også grensene for hva som er fysisk mulig (tror jeg), men er ikke overnaturlig på samme måte som ST.
 
Skulle i utgangspunktet se den sammen med kjæresten, men hun ble hektet og så ferdig alt før jeg hadde kommet meg til episode 3. :) 
 
Mini-spoiler:

 

 

Det er vel mulig at dette er en serie som sklir ut og rakner i sesong 2.

 

Lenke til kommentar

Er forøvrig deilig når man slipper dårlig dubbing eller tyskere som skal snakke en dårlig engelsk med tysk aksent. Man får en mye mer genuin og ektefølt opplevelse. Gomorrah er et godt eksempel, eller Corleone.

 

Har også et litt tilfeldig spørsmål, men passer kanskje ikke helt inn her. Er det i det hele tatt noe som helst marked for å selge serier på for eksempel Finn, i DVD eller Blu-Ray? Har litt diverse serier, noen komplette og andre enkeltsesonger, som jeg aldri har tatt meg bryet med å rydde ut. Skulle gjort det for mange år siden :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Er forøvrig deilig når man slipper dårlig dubbing eller tyskere som skal snakke en dårlig engelsk med tysk aksent. Man får en mye mer genuin og ektefølt opplevelse. Gomorrah er et godt eksempel, eller Corleone.

 

Det beste med Gomorra er at den faktisk går på kav Napoletansk. Den går ikke på italiensk engang. Jeg snakker Italiensk og jeg skjønner absolutt ikke alt av dialog i serien. På SKY Italia er Gomorra tekstet til italiensk. Så den er veldig autentisk sånn sett. 

Lenke til kommentar

 

Har ikke kommet i gang med siste sesong av Gomorra enda heller..og har snart sett første sesong av Curb your enthusiasm :p Noe sier meg at jeg har noen vanvittig gode timer forran med med den serien der :wee:

 

ohhhhhhhhhhh  TAKK visste ikke at det var kommet en sesong 3. digger denne serien.

 

andre serier i samme kategori som er like bra?

 

Bare å kaste seg på. Det har blitt sluppet to episoder hver uke, så sesong 3 er allerede over. Har vært meget bra i mine øyne.

 

I samme kategori kan jeg anbefale Corleone. Miniserie på bare 6 episoder dog. (http://www.imdb.com/title/tt1047931/?ref_=tt_rec_tt), ellers så har jeg hørt gode omtaler om en serie kalt Suburra samt Romanzo Criminale, men har sett verken.

Lenke til kommentar

Sett ferdig alle de ti episodene som er kommet av The Gifted nå, og gleder meg sykt til neste episode i januar. Eneste kjipe er at vi får en episode tidlig i januar, men så må vi vente to uker før vi før en to-timers sesongfinale. Merkelig valg, det der. Synes serien har vært meget bra så langt, men noen rare valg har det vært underveis. Kaste kniver på en jente for å trene henne i å bruke kreftene? Ikke faen. det er for farlig. La jenta få angripe en gjeng soldater? Går helt fint. Fine foreldre, det der. :p

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Er det lov til å si at Hap & Leonard er en jævlig oversett serie? Får inntrykk av at "ingen" kjenner til serien. Sesong 1 var helt kanon, men sesong 2 er bedre på alle måter. Og både Solomon Kane og Omar Little er helt fantastiske i denne serien. To nydelige mannfolk!

Den har vi ikke hørt om - men dette ser morsomt ut.

 

Minner meg litt om verdens mest undervurderte tv-serie - Banshee

Lenke til kommentar

Jeg greide kun fem episoder av Banshee før jeg ga opp, men basert på de episodene er det snakk om natt og dag.

 

 

Når det er sagt skal jeg plukke opp igjen Banshee ved en senere anledning. Men har blitt anbefalt Banshee utallige ganger over de siste årene av både kjente og ukjente pga. min forkjærlighet for gladvold på skjermen, men det lille som var av action i disse fem episodene var skandaløst dårlig. Men skal ta en titt igjen når jeg har kommet over skuffelsen over den manglende volden og ikke har de samme forventningene som nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...