Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mr. Robot er en nedtur sålangt denne sesongen for min del. Sesong 1 såg jeg over ett par sittings, nå er jeg liksom mett før det har gått 2 episoder i strekk.

 

Håper det tar seg opp fra episode 5 og utover.

Har sett de fire første episodene i sesong 2. Det går litt tregt, ja, men det må til for å bygge opp karakterene. 

Lenke til kommentar

Ble ferdig med å se gjennom Sopranos på nytt i helgen. Jeg må si at dette ikke er en serie som har gode eller dårlige sesonger, men holder en jevn kvalitet hele veien gjennom - variasjonen i kvalitet er mer fra episode til episode. Jeg tror imidlertid ikke at jeg kommer til å se gjennom denne på nytt i fremtiden, i motsetning til f.eks. The Wire som jeg er sikker på at jeg vil se på nytt til tross for at jeg har sett den tre ganger allerede.

 

Selv om serien egentlig er helt suveren så kan jeg ikke unngå å tenke at det er litt uforløst potensiale der. Gjennom hele serien er det mye snakk om denne RICO-tiltalen som bygges opp mot Tony, men denne tråden gjøres det ikke noe mer ut av. Jeg tror man kunne fått en mye mer dramatisk og tilfredsstillende slutt ved at de viste oss hvordan hele Soprano-slottet raser sammen ved at mange av udådene til Tony ble lagt frem i en rettssak, som ikke bare ville fått ham i fengsel men også avslørt for familien hans hvordan har tatt livet av mange av deres nærmeste venner. Det er på grensen til utroverdig hvor mange drap og hvor mye vold og andre kriminelle handlinger som begås i åpent dagslys i denne serien uten at det (stort sett) får noen konsekvenser for noen. Greit nok at de er flinke til å skjule sporene sine, men selv om det kun er snakk om "circumstantial evidence" så er det grenser for mange tilfeller man kan være implisert i før det ikke lenger holder å si at det kun er tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...