Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

 

Vel Gouldfan: Det går fort over!

Hva mener du kanselert serie eller labre greier?

Begge deler. Under the dome fikk vel tre sesonger eller noe sånt, og det ble bare verre og verre, nesten fra en episode til neste. På det verste går folk fra å være snill til slem til snill til slem i én episode, alt ettersom det passer plottet. Det er ikke uten grunn IGN startet en anemeldelse av en episode med "This is the show, folks!"... og det var ikke akkurat ment positivt. :p Dean Norris (han fra Breaking Bad) gjør det hele verdt å se, men resten... dear lord... :p

 

 

Jeg synes dette med fra snill til slem er noe av det bedre med Tv-serier som ikke filmene har så mye av, siden de ikke kan gå like mye i dybden. Game of Thrones, Breaking Bad og Vikings har tydelige elementer av snill til slem, og særlig Game har dette med at man aldri vet hva som skjer.

 

Nå sammenligner jeg ikke Dome med Game, men jeg likte Lost i begynnelsen også, men falt jo helt av lasset. Det er vel noe lignende med Dome antar jeg.

 

Jeg likte de episodene jeg så iallefall. Men sendetiden på tv utenfor påsken er nok ikke oppnåelig..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syntes ærlig talt hele MCU faller sammen. Alt for lite cohesion. Det blir bare fem minutter med "åja, det er han fra forrige film" etterfulgt av verdensomspennende krise #33232 som blir løst på 1t45m med raske vitser og ingen faktisk forandring. Herregud, folk husker ikke en gang forrige gang New York nesten ble ødelagt, liksom...

Det er som Donald-historier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når begynte IGN å anmelde TV-serier?

De har anmeldt tv-serier, filmer og tegneserier i mange år...

 

Jeg synes dette med fra snill til slem er noe av det bedre med Tv-serier som ikke filmene har så mye av, siden de ikke kan gå like mye i dybden. Game of Thrones, Breaking Bad og Vikings har tydelige elementer av snill til slem, og særlig Game har dette med at man aldri vet hva som skjer.

 

Nå sammenligner jeg ikke Dome med Game, men jeg likte Lost i begynnelsen også, men falt jo helt av lasset. Det er vel noe lignende med Dome antar jeg.

 

Jeg likte de episodene jeg så iallefall. Men sendetiden på tv utenfor påsken er nok ikke oppnåelig..

 

 

Er litt vanskelig å utdype det jeg mener uten å spoile for mye, så prøv å se for deg en film der en fyr starter som slem, går over til å bli snill, før han blir slem igjen, så snill igjen. Dome er selvsagt en serie, og vi har tre sesonger på å "utvikle" karakterene. Men hele handlingen foregår over ca tre uker.

 

Eller ta dette med Barbie og Julia. Setter det i en spoiler for sikkerhetsskyld.

 

 

Barbie kom til byen for å drepe mannen til Julia. Hun prøver å finne ut hva som skjedde i noen timer, før hun blir hodestups forelsket i Barbie, og de mer enn gjerne ofrer livet for den andre. Men når Julia endelig finner ut hva som skjedde med mannen hennes hater hun Barbie intenst... i noen timer, før de går tlibake til det normale. En liten stund, før de hater hverandre igjen. Og blir sammen igjen. Alt i løpet av to, tre uker - rett etter at Barbie som sagt drepte mannen Julia har vært gift med i årevis. Og det blir faktisk enda verre etterhvert.

 

Lenke til kommentar

Så ferdig Jonathan Strange & Mr Norell her om dagen, en serie jeg mener har fått for lite oppmerksomhet og som flere burde få med seg. Den lå ute på NRK, men nå er de første episodene borte. En gøyal serie med gode skuespillerprestasjoner og en meget underholdende historie som drives fremover. 

 

Den skiller seg fra boka, men sånn er det jo ofte med filmatiseringer. 

Lenke til kommentar

Black Sails blir bare bedre og bedre for hver sesong, og den siste sesongen var virkelig bra. Det grenser faktisk til det latterlige hvor god den serien har blitt. For en sesongavslutning!

True!!

 

Nå har ikke jeg sett de to siste, siden jeg venter på at madamen kommer hjem fra ferie.. Men Black Sails er absolutt en av mine favoritter blitt! Det begynte som en veldig underholdende serie med de riktige ingrediensene, til å klatre opp til en av mine absolutte favoritter! :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

 

Balki og Larry 30 år......spør du meg så er Mot i Brøstet ren plagiat av denne (Larry er akkurat som Karl dog ikke fullt så hissig og Balki er infantil)

Lenke til kommentar

Black Sails er veldig bra ja. Begynte som en litt småharry, halvpinlig greie (etter min mening) men er nå blant de beste TV-dramaene i nyere år spør du meg.

Mulig å få vite hva du syntes var småpinlig og harry? Selv synes jeg serien var knall fra episode 1.. :)

 

Bare nysgjerrig..

Lenke til kommentar

Tommel opp for Black Sails! :thumbup:

 

Jeg beygnte å se Daredevil (første sesong) siden det har vært en del prat om den nå som andre sesong kom ut. Så langt er jeg ikke hektet. Det virker som en veldig typisk superhelthistorie jeg har hørt mange ganger før, om enn noe mørkere og mer sosialrealistisk enn vanlig. Jeg skal se en episode til men blir jeg ikke bitt av basillen da er det videre til noe annet.

Lenke til kommentar

Tommel opp for Black Sails! :thumbup:

 

Jeg beygnte å se Daredevil (første sesong) siden det har vært en del prat om den nå som andre sesong kom ut. Så langt er jeg ikke hektet. Det virker som en veldig typisk superhelthistorie jeg har hørt mange ganger før, om enn noe mørkere og mer sosialrealistisk enn vanlig. Jeg skal se en episode til men blir jeg ikke bitt av basillen da er det videre til noe annet.

Likte best skurken og bestekameraten i den serien selv. Og kampkoreografien i slutten av andre episoden, kult, langt klipp.

 

Mulig den egentlig kunne gjort seg som krimserie uten superhelter. Litt som the Wire, men med advokatkontoret i stedet for politienheten.

Lenke til kommentar

Tommel opp for Black Sails! :thumbup:

 

Jeg beygnte å se Daredevil (første sesong) siden det har vært en del prat om den nå som andre sesong kom ut. Så langt er jeg ikke hektet. Det virker som en veldig typisk superhelthistorie jeg har hørt mange ganger før, om enn noe mørkere og mer sosialrealistisk enn vanlig. Jeg skal se en episode til men blir jeg ikke bitt av basillen da er det videre til noe annet.

 

Forsåvidt enig. Har sett ca halve sesong 1 og er ikke superhektet. En OK serie som jeg nok kommer til å se resten av Ser jo at det er kvalitet, men det fenger liksom ikke helt. 

Lenke til kommentar

Morsom og generell ok crossover mellom Supergirl og The Flash i ukas Supergirl. Seriene passer mye mer sammen enn om Arrow skulle krysse over til Supergirl. The Flash kan ha mørkere toner, men er for det meste på sitt bedre når den trekker til seg latterligheten.

 

 

Kom til å tenke på hvor god 2-parter crossoveren mellom Lov & Orden og Homicide var. Den perfekte blanding av to serier med helt kontrasterende stiler. Golden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Meget bra Supergirl/The Flash crossover, ja. Likte spesielt kjemien mellom Grant Gustin og Melissa Benoist. Det er helt tydelig disse to trives godt sammen, selv når kameraet er slått av. Det var også mye av den bra humoren fra Flash (elsker blikket til Superglrl etter kommentaren "Let's settle this as women.") :D Selv de to skurkene passet meget bra sammen, både med hverandre, og med Supergirl/Flash.

 

Eneste jeg mislikte litt var alt for mye fokus på sjalu Jimmy, og at de ikke forklarte hvordan Flash kunne dukke opp sånn helt uten videre. Det er jo irriterende med tanke på hvor mye fokus de bruker på å finne en måte å komme til andre verdener på i The Flash. Hvis de finner ut der at det er så godt som umulig å komme tilbake til Earth-2, hvordan kan han da bare dukke opp helt uten videre i Earth-3? (Eller hvor det nå er?) Å sende ham tilbake var også litt i enkleste laget. Men bortsett fra sånn var det en svært bra episode. Håper (og tror) det ikke er siste gangen de møtes.

 

Angående Arrow/Supergirl kan det nok også fungere ganske bra, men er litt i tvil. The Flash og Supergirl har ganske lik tone, mens Arrow er mye mer seriøst. Men på den annen side har Arrow og Flash hatt flere crossovers, og de fungerer stort sett svært bra. Men det ultimate hadde jo vært en gedigen crossover-film med Arrow, Flash og Supergirl, med høyere budsjett enn tv-seriene. Mange tv-serier har jo fått filmer, som blandt annet Stargate SG-1, MacGyver og Star Trek. :)

Lenke til kommentar

Ser ikke mye serier (foretrekker filmer) men denne så litt intressant ut. Lucifer

 

Noen som har sett den, er den bra?

 

Jeg har fulgt med hele veien så langt. Det er sikkert veldig, veldig mange som ikke vil like den fordi den er kjedelig/teit og plottet er idiotisk - men jeg må innrømme at jeg liker den. Jeg ser ikke på noe særlig etterforskningsserier, men tanken om good-guy-Satan som partner er for meg genial ;) Jeg digger han som spiller Lucifer og karakteren Lucifer, han bærer det lille som er serverdig med den serien.

Lenke til kommentar

Walter alene er grunn nok til å se Fringe :p

 

Walter er helt konge :D Og Fringe synes jeg var en jævla bra serie! Første sesong litt treg, så tar det seg opp når det kommer et sammenhengende plott.

 

 

Noen som har sett The Night Manager på TV2?

Ser at TV2 / TV2 Sumo har 8 episoder, men det er bare 6 episoder på IMDB. Det samme er det på en BR rip som jeg har satt på pause, gidder ikke å laste ned 16GB uten å være sikker på at alle apisodene er med.

 

Så bare første episode. Så som så. Ikke akkurat James Bond. Treg pacing.

 

 

Noen som har sett Legends of tomorrow?

 

 

Den er ok hvis du liker Flash og/eller Arrow. Men jeg synes det er den svakeste av de tre.

 

 

Jeg så noen episoder av Under the dome, og jeg synes det var dødsfett.

 

Uff, den serien er så lame. Den startet ganske lovende, konseptet var interessant osv. og så bare ramler alt sammen.

 

 

Black Sails blir bare bedre og bedre for hver sesong, og den siste sesongen var virkelig bra. Det grenser faktisk til det latterlige hvor god den serien har blitt. For en sesongavslutning!

 

Spørs om jeg ikke må ta opp den igjen ;)

 

 

Morsom og generell ok crossover mellom Supergirl og The Flash i ukas Supergirl. Seriene passer mye mer sammen enn om Arrow skulle krysse over til Supergirl. The Flash kan ha mørkere toner, men er for det meste på sitt bedre når den trekker til seg latterligheten.

 

Urk. Digger Flash. Er det nødvendig å se seg opp på Supergirl for å få noe ut av episoden? Tror jeg har sett tom. episode 7 eller noe slikt.

Lenke til kommentar

Urk. Digger Flash. Er det nødvendig å se seg opp på Supergirl for å få noe ut av episoden? Tror jeg har sett tom. episode 7 eller noe slikt.

 

 

Jeg så crossover-episodene til Arrow/flash mens jeg så Flash, uten å ha sett Arrow først. Det gikk helt fint, annet enn at jeg fikk noen små spoilere til Arrow (som jeg ikke egentlig plukket opp). Tipper det skal gå fint.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ingen som har nevnt serien Shadowhunters på Netflix, kanskje med god grunn ;)

For meg er dette en guilty pleasure av en TV-serie. Den begynner dårlig og jeg holdt på å gi opp flere ganger, men så en gang rundt episode 5-6 merket jeg at den begynte å 'vokse på meg'.

 

Dette er alle de dårlige tenåringsseriene (Twilight, Charmed, Teen Wolf osv.) moset sammen pluss en god dose Buffy The Vampire Slayer, men det er sistnevnte, pluss en del brukbare spesialeffekter og et forsåvidt interessant univers som gjør den interessant for min del. Den minner meg også iblandt om Underworld-serien, men da i TV og PG- format. Jeg kan godt se for meg at det er nærmest ulidelig for mange å holde ut første halvdel av første sesong (6-7 episoder). Det var det for meg. Serien er også fornyet. Ligger på Netflix, ny episode hver uke.

Det er altså shadowhunters (folk med engleblod) som skal holde kontroll på vampyrer, lycans, warlocks, demoner, zombier, alver og mye annet rart og foregår også på flere eksistensielle plan :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...