Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

 

Unblock us?

 

Den brukte jeg, fungerte helt til for noen dager siden.. :(

Jepp. Fikk veileding på mail på et par alternative fremgangsmåter. Fungerte ikke og jeg sa opp abn. 

 

I samme båt. Betaler fortsatt for amerikansk netflix, men kan kun se på i Norge, og det er ikke holdbart. Quickfixen til unblockus funka ikke, men gir de noen dager til å ordne opp i det. Dårlig stemning det her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så sesong 1, og ga opp i sesong 2..

Klarte å holde ut helt til siste slutt, men mest fordi det var så dårlig at det nesten ble morsomt. Var rimelig lett å se at de ville lage serien basert på boken, men måtte endre slutten for å fortsette med sesong to. Men da satt de jo igjen uten å vite hva de nå skulle finne på i historien, så det ble bare verre og verre. Boken er ikke akkurat et mesterverk, men i det minste var slutten klar helt fra start (dvs han jobbet mot en bestemt slutt). UtD kunne nok ha vært mye bedre som mini-serie.

Lenke til kommentar

Klarte å holde ut helt til siste slutt, men mest fordi det var så dårlig at det nesten ble morsomt.

Høres ut som meg og Family Guy...

Jeg var så glad i de eldre sesongene at jeg ikke har lyst til å gi opp serien helt, men nå er det nesten bare deprimerende å se på.

Lenke til kommentar

Klarte å holde ut helt til siste slutt, men mest fordi det var så dårlig at det nesten ble morsomt.

Høres ut som meg og Family Guy...

Jeg var så glad i de eldre sesongene at jeg ikke har lyst til å gi opp serien helt, men nå er det nesten bare deprimerende å se på.

Dessverre gjelder dette mange serier. Big Bang Theory var knall de første to sesongene, men etter det har det bare blitt dårligere og dårligere. Det var en av favorittseriene mine i starten, og nå gir jeg blaffen når det kommer nye episoder. Samme gjelder i stor grad South Park og Simpsons. Begge to har sine stunder, men det er mer serier jeg ser på av gammel vane, og ikke fordi jeg faktisk liker det lengre. De gjør jobben, men ikke mer enn det. Seinfeld og That 70s Show er faktisk de eneste to sitcom'ene jeg har likt helt til siste stund. Friends var også brukbart på slutten, men langt fra så bra som det brukte å være.

Lenke til kommentar

Men er ikke dette helt vanlig? Jeg har i hvert fall ingen eksempler på en serie som har løftet seg merkbart etter sesong 3.

Problemet er nok todelt: Hvis serien ikke forandrer seg, blir det bare mer av det samme hele tiden. Men hvis serien forandrer seg for mye blir det på mange måter en "ny" serie. Simpsons og South Park er gode eksempler på serier som absolutt trenger en fornyelse. Riktignok har begge utviklet seg gjennom årene, men det er fortsatt mye av det samme nå som i starten. Big Bang Theory er det stikk motsatte, dvs en serie som er helt annerledes nå enn da den startet.

 

Personlig mener jeg Seinfeld og That 70s Show var så bra fordi de våget å utvikle seg, men gikk aldri for langt verken den ene eller andre veien. Men spesielt Seinfeld klarte å gi seg mens de var på topp. Hadde de dratt det lengre ville nok kvaliteten ha falt en god del. That 70s Show led av å miste to av hovedpersonene (Eric og Kelso) i siste sesong, men og det ble for mye av det vanlige rotet med hvem som dater hvem. (et alt for vanlig problem med sitcoms, dessverre.) Men de beholdt hele tiden det grunnleggende og glemte aldri hvorfor det ble så bra, dermed var det morsomt til siste stund. Men hadde de dratt det lengre kunne det nok ha blitt kjedelig. Seinfeld hadde ni sesonger, og That 70s Show åtte. Det er i meste laget for en sitcom i mine øyne. Etter så mange sesonger skal det godt gjøres å finne på nye vitser og utvikle serien videre, uten å utvikle den for mye. Strengt tatt kunne nok seks, syv sesonger holdt for de fleste sitcom'ene.

Lenke til kommentar

 

 

Unblock us?

 

Den brukte jeg, fungerte helt til for noen dager siden.. :(

Jepp. Fikk veileding på mail på et par alternative fremgangsmåter. Fungerte ikke og jeg sa opp abn. 

 

I samme båt. Betaler fortsatt for amerikansk netflix, men kan kun se på i Norge, og det er ikke holdbart. Quickfixen til unblockus funka ikke, men gir de noen dager til å ordne opp i det. Dårlig stemning det her.

 

 

Kanksje ikke helt on-topic, men unblockus har fiksa det hos meg (var i kontakt med kundesupport). Så der er håp.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke på noen krimserier som er gående, men beste gjennom tidene for min del må bli The Wire. Det som er mest imponerende med denne serien er at man klarer å blande en typisk historie om en politietterforskning med et skikkelig kritisk tverrsnitt av det amerikanske samfunnet. Man ser ikke bare hvordan politiet etterforsker kriminalitet men også hvordan kriminaliteten oppstår og hvorfor politiet ofte ikke lykkes med å bekjempe den. Det eneste jeg ikke liker med denne serien er at alle andre krimserier føles så overfladiske etterpå. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...