Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det mener jeg og, og de har så til de grader overgått seg selv på actiondelen. Det var kjempebra i den første sesongen, men helt fantastisk i sesong 2. Bedre på absolutt alle måter. Det er så deilig med actionscener uten shaky-cam og som er klippet ihjel, noe vi dessverre ser alt for mye i ikke-asiatiske action-filmer.

Det slår meg også at Philip Silvera er en stor fan av sørøst-asiatiske martial arts-filmer fra 2000-tallet. Jeg synes koreografien oser av Iko Uwais, Yayan Ruhian og Panna Rittikrai, noe som selvfølgelig er helt konge. Suverene greier!

Lenke til kommentar

Litt enig i at andre halvdel skuffet. Synes den var svært bra selv, men hadde håpet at Elektra og Punisher skulle møte hverandre, og de to historiene skulle blandes inn i hverandre. Var mange nok muligheter til det. Skal man først gå i kamp med en drøss fiender, ville det jo ikke vært dumt å invitere Punisher. :) Men vi får se hvordan sesong tre og Defenders blir. Er jo også (logisk nok) rykter om både Punisher- og Elektra spinoffs. :)

Lenke til kommentar

Heh, de aller fleste er enige i at Daredevil sesong 2 er langt bedre enn den første. ;)

Vel, så får jeg vel gå i mot konsensus denne gangen da. (Er ikke dette en holdning du selv klager over nokså ofte?)

 

Noen tanker i spoiler:

 

De første episodene fram til Punisher ble arrestert var knall, bedre enn det meste fra sesong 1. Etter dette holdt serien seg fortsatt bra, men det ble sammenlagt en god del ting som ikke fungerte helt for meg.

 

The Hand var kjedelige skurker. De var stilige til å begynne med, men det jeg ble etter hvert lei av at det alltid skulle være 5 minutter slossing mot ansikt- og personlighetsløse ninjaer i hver eneste episode mot slutten. Nobu er relativt uinteressant, spesielt når de vi kan sammenligne ham med er Fisk og Kilgrave. (Og hva var greia med at han stadig vekk sa et eller annet cheesy og stirret inn i kamera? Ble litt satt ut av det.) Nå skjønner jeg at sesongen ikke var ment til å være villain-drevet, og at the Hand mer eller mindre var en kulisse brukt for å fokusere på Elektra og Punisher, noe som i og for seg er helt greit, men savnet likevel en skurk jeg faktisk kunne bry meg om.

 

 

Skriver nok noe mer litt senere.

Endret av Serjiously
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du glemmer at sesong en var en ren Daredevil origin-story, og manglet både Daredevil selv og en bra villain. Wilson Fisk gjorde jo ingenting i sesong en av interesse, og han og Daredevil møtte knapt hverandre. Så på det viset er sesong to langt bedre på alle måter. Sesong to er langt fra perfekt, men et betydelig steg opp. :)

 

Selv Jessica Jones slet mye med dette. Synes ikke den var direkte dårlig, men det gikk for mye på tomgang, og jeg fikk aldri følelsen av at skurken der var så farlig som de sa han var. Men karakteren Jessica Jones er jo interessant i seg selv, så blir morsomt å se hvordan ting utvikler seg i Defenders, og en eventuell sesong to. Luke Cage og Iron Fist kan også bli interessante. Har relativt liten tro på de to seriene, men for all del, da blir jo sjansen for å bli positivt overrasket bare bedre. :)

Lenke til kommentar

Tok en titt på miniserien Childhood's End i forrige uke. Serien er basert på en bok av Arthur C. Clarke og handler om en tilsynelatende godartet invasjon av jorda. Romvesenene, som blir kalt The Overlords, gjør slutt på krig, sult og generell elendighet, men det viser seg såklart at de har en annen agenda. 

 

Serien er på 3 episoder a 80-90 minutter og er med blant annet Charles Dance, kjent fra blant annet Game Of Thrones. Annet enn ham er det tynt med navn og talent. Mye flatt og kjedelig skuepill. Jeg synes også serien ble veldig usammenhengende fra episode til episode. Kunne nok fint vært kuttet ned til 2 episoder, eventuelt 3 av 60 min for en mer "tight" story. Tynt karaktergalleri og manus i tillegg. Stort sett av svært 'meh' opplevelse. 

 

Hører boka er svært bra, så mulig jeg tar en titt på den. Premisset er jo svært så interessant. 

 

In other news så begynte jeg på True Detective sesong 2 i dag og har sett 1 episode. Så langt så har jeg ikke helt fått tak i handlingen og så er det svært mange hovedkarakterer å holde styr på denne gangen. Vince Vaughn, Farrell og Rachel McAdams (en ung, "badass" politidame som hater verden og har et alkoholproblem, seriøst?) såklart, men også en highway biker cop som får mer tid på skjermen enn f.eks Vaughn. 

 

Kommer til å se videre og se om det tar seg opp.

Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke fått tak på handlingen til sesong 2 av True Detective, ble skivebom for min del.

 

 

Noe nye serier i 2016 som minner om/ligner You're the Worst? Har set Neflix-serien Love, som jeg synes var veldig solid og med enkelte fantastiske elementer ved serien. 

 

Jeg våger meg å anbefale en titt på Netflix sin Flaked. Jeg likte den, dysfunksjonelle alkoholikere med kjærlighetsproblemer. Ikke like bra som de du nevner, men personlig falt den i smak. Bra astmosfære.

Lenke til kommentar

Du glemmer at sesong en var en ren Daredevil origin-story, og manglet både Daredevil selv og en bra villain. Wilson Fisk gjorde jo ingenting i sesong en av interesse, og han og Daredevil møtte knapt hverandre. Så på det viset er sesong to langt bedre på alle måter. Sesong to er langt fra perfekt, men et betydelig steg opp. :)

Heh, de aller fleste er enige i at Fisk er langt bedre som villain enn the Hand.  ;) 

:wee:

 

 

Er det én ting jeg sjelden ser folk klage på, så er det Fisk. Du får selvsagt mene noe annet. Fisk har personlighet, et klart og tydelig mål, et liv uten om superskurkeriene sine og en fargerik gjeng med samarbeidpartnere som han har faktiske menneskelige relasjoner til (Nobu fungerte greit som underling). Nobu og ninjahæren er bare personlighetsløse japanere med et diffust mål. Skjønner ikke helt at hvor mye helten og fienden fysisk møter hverandre nødvendigvis gjør at den ene sesongen er langt bedre enn den andre (på alle måter, til og med).

 

Andre (større og mindre) ting jeg hadde problemer med:

 

-Sesongen føltes mye mindre helhetlig, da det var mange løse tråder som ikke ble avklart. Greit å spare noe til senere, men vi fikk jo knapt nok svar på noe som helst angående the Hand. Hva er greia med hjernevsakede tenåringer? Hva skal de med det store, dype hullet? Hva er egentlig black sky (antar det er noe mer enn "person som er flink til å drepe")?

 

-Elektra. Jeg vet at veldig mange liker henne, men hun resonnerte ikke helt med meg. Generelt er jeg ikke så glad i "dame med dårlig innflytelse kommer og forfører hovedpersonen"-karakterer. De er ofte så forutsigbare. Men hun var grei nok stort sett.

 

-Scenene med Fisk og Punisher var stort sett dritbra, men skulle gjerne sett at det tok mer enn 5 minutter for Fisk å få kontroll på hele fengselet. Dette ødela littegran for meg.

 

-Blacksmith var noe underhvelmende. Forsto ikke helt motivasjonen hans, og synes også det kunne blitt forklart hvordan han greide å stelle i stand masseslagsmålet.

 

 

Selvfølgelig mye som var veldig bra også, men det er ikke like artig å snakke om.

Endret av Serjiously
Lenke til kommentar

Jeg har enda ikke fått tak på handlingen til sesong 2 av True Detective, ble skivebom for min del.

 

 

Noe nye serier i 2016 som minner om/ligner You're the Worst? Har set Neflix-serien Love, som jeg synes var veldig solid og med enkelte fantastiske elementer ved serien. 

 

Jeg våger meg å anbefale en titt på Netflix sin Flaked. Jeg likte den, dysfunksjonelle alkoholikere med kjærlighetsproblemer. Ikke like bra som de du nevner, men personlig falt den i smak. Bra astmosfære.

Takk :) Får se denne med dama i løpet av uken! 

Lenke til kommentar

*snip*

For all del, Fisk gjorde en bra jobb i sesong en av Daredevil. Jeg synes bare ikke han er en bra villain. Det kan jo lett sammenlignes med Lex Luthor. Lex har ofte syke planer for å stoppe Supermn, men hvor ofte møtes de egentlig? Superman må som regel slite med alt Lex har satt i gang, før han plukker opp Lex og kaster ham i fengsel, uten at han gjør motstand. Er mye av det samme med Wilson Fisk. Han styrer det meste av kriminalitet i byen, så på det viset er han rimelig farlig. Han er også ganske sterk, og bruker en type "rustning" som gjør at han tåler en del. Men han er (nesten dessverre) for smart til å gjøre jobben selv. Skal Daredevil avlies leier han bare inn noen til å gjøre jobben for seg. Jeg foretrekker bad guys som våger å ta saken i egne hender. Batman sliter ofte mot ting Joker har satt i gang, men Joker selv er også rimelig farlig. Det samme gjelder Spider-man og Doc Ock og Norman Osborne. Begge er farlige i seg selv. Fisk... not so much.

 

Angående de andre punktene:

 

 

Elektra har vært av/på-dama til Daredevil veldig lenge, så det var mange som gledet seg over at hun endelig er med i serien. Ser poenget med "dame med dårlig innflytelse" osv, men synes ikke helt det passer på to karakterer som har flere tiår bak seg i tegneseriene. Tror nok mange ha ville blitt forbannet hvis Elektra ikke hadde noe med Daredevil selv å gjøre, eller til og med var sjefen for The Hand, og dermed hovedskurken i sesongen.

 

Fisk/Punisher: Var en stund litt bekymret for Punisher etter at han ble kastet i fengsel, men å se Fisk igjen var en gledelig overraskelse. Selvsagt kunne de ha dratt dette mye lengre, men det er en rimelig kort sesong vi snakker om. Tror ikke det var plass til så mye mer med Fisk, så da måtte de få litt fortgang i sakene. Et alternativ er jo å la Fisk få begynne å ta makten i fengselet, men så ikke vise noe mer til ham før i neste sesong (eller Defenders). Var også rimelig cringe worthy med "There's only enough room for one kingpin in here." :p (Kingpin er selvsagt navnet/tittelen han har i tegneseriene.) På den ene siden var det skuffende at Punisher først dro inn i fengeselet, og så stakk av igjen kort tid etter uten at noen så ut til å bry seg. Men på den annen side var det jo kjekt med litt Fisk igjen. Jeg regner det som et halvveis easter egg. :)

 

Black sky: De forklarte dette med at Elektra er Black Sky, men hva de mener med det aner jeg ikke helt. Eneste er at hun ble drept på slutten og lagt i den boksen, og det er garantert at hun våkner opp igjen. Men som hva? Er hun fortsatt "bare" Elektra, eller snakker vi super-villain? Er ikke så kjent med tegneseriene hennes eller Daredevil, men vet hun har vært både helt og skurk. Er alltids en mulighet for at hun dukker opp som Black Sky med hele The Hand bak seg i Defenders, eller DD sesong tre. Spørsmålet er vel heller om de fortsatt vil holde ting noenlunde realistisk, eller om de går mer "tegneserie" neste sesong. Både Jessica Jones og Luke Cage har superkrefter, og tror Iron Fist ikke er helt normal, heller. Daredevil har for så vidt superkrefter, men de er tonet ned ganske mye. Men med folk som våker til live har de jo begynt å ta ting litt vel langt allerede. Zombieninjaer er ikke sååååå langt unna. :p

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...