Gå til innhold

Serieprat - Generell diskusjon om/rundt serier. Bruk spoilertags


Anbefalte innlegg

Sett ferdg Daredevil sesong 2 nå. Likte den ganske godt, men de to nye folkene har jo hver sin historie som ikke er koblet sammen på noe vis? Kjipt. Hver for seg var de ganske bra, men savnet en sammenheng. De møtte jo ikke engang hverandre? :( I tillegg savnet jeg en klar "bad guy". Selv etter å ha sett ferdig sesongen er jeg fortsatt ikke helt sikker på hvem som var bad guy denne gangen. Men ellers var det meget bra. Mye bra action, en episk fjerde episode, noen interessante cameos her og der, og bra utvikling av Daredevil selv. Nytt kostyme, nye våpen, ny mening med alt sammen. Lover bra for sesong 3 og Defenders. Vi trenger bare litt mer sammenheng og en bedre bad guy, så sitter den nok. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har sett The Night Manager på TV2?

Ser at TV2 / TV2 Sumo har 8 episoder, men det er bare 6 episoder på IMDB. Det samme er det på en BR rip som jeg har satt på pause, gidder ikke å laste ned 16GB uten å være sikker på at alle apisodene er med.

Det er 6 episoder totalt, men det er BBC som har bestilt serien, så siden de ikke sender reklame, så har vel tv 2 "lagt" til 2 episoder for å få sendeskjema til å gå opp

Lenke til kommentar

Trailer for sesong to av Legend of tomorrow allerede? Bør de ikke gjøre seg ferdig med sesong en først? :p Men ja, meget bra serie. Ikke fullt så bra som The Flash og Arrow (som serien er en spin-off fra), og de gjør en del merkelige ting jeg ikke skjønner helt. For eksempel er Jax og Stein så godt som aldri sammen i oppdragene, selv om de er "ubrukelige" hver for seg. De må jo være sammen for å bli Firestorm. :)

Lenke til kommentar

 For eksempel er Jax og Stein så godt som aldri sammen i oppdragene, selv om de er "ubrukelige" hver for seg. De må jo være sammen for å bli Firestorm. :)

Hehe... Tenkt akkurat det samme. Og tilogmed når de er sammen brukes jo firestorm bortimot aldri.

 

Blir mange sånne tilfeldige tilfeldigheter for å unngå en lettvint løsning. 

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Kan jo ha noe med at Firestorm koster en del å ha på skjermen, med tanke på effektene. Er jo også derfor vi har hatt episoder basert rundt Gorilla Grodd og King Shark, uten at noen av dem fikk noe særlig å gjøre. Mener å ha lest/hørt at King Shark alene er den dyreste effekten i hele serien. Men var rimelig rått når de først var der. Rimelig bra effekter for en tv-serie. :)

 

EDIT: For øvrig heter kveldens episode av Supergirl "World's Finest", og har en viss Barry Allen som gjest. Kan bli morsomt, selv om jeg ikke aner hvordan det skal fungere, med tanke på det som foregår i The Flash for tiden. :)

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Sitter og ser NRKs påskekrim "Nedgravde hemmeligheter", som tradisjonelt nok er et navn så beskrivende og fullt av klisjeer at det bare kan ha blitt laget av NRKs oversetterstab. 

 

Men den er faktisk dritbra. Engelsk krimdrama på sitt beste. Det er seks episoder à 45 minutter, og den ble laget i 2015. De lager visst sesong 2 nå.

Problemet er at de to første episoden bare ligger på NRK.no ut dagen, de to neste forsvinner etter i morgen, og de to siste dagen etter det igjen, så her er det hastverk.

 

Eneste minus er at de kanskje tar ting litt vel med ro, og at de er svært glad i slow-mo shots i regnet. Men men.

Endret av Shruggie
Lenke til kommentar

Vel Gouldfan: Det går fort over!

Hva mener du kanselert serie eller labre greier?

Begge deler. Under the dome fikk vel tre sesonger eller noe sånt, og det ble bare verre og verre, nesten fra en episode til neste. På det verste går folk fra å være snill til slem til snill til slem i én episode, alt ettersom det passer plottet. Det er ikke uten grunn IGN startet en anemeldelse av en episode med "This is the show, folks!"... og det var ikke akkurat ment positivt. :p Dean Norris (han fra Breaking Bad) gjør det hele verdt å se, men resten... dear lord... :p

Lenke til kommentar

Ser ikke mye serier (foretrekker filmer) men denne så litt intressant ut. Lucifer

 

Noen som har sett den, er den bra?

Syns den er bra. Smak og behag, selvfølgelig.

Det er blanding av comedy/drama/krim, men en unaturlig plot som ligger i grunne (ganske logisk, ut i fra navnet).

Serien er veldig fint balansert og lett å følle med. Den overdriver ikke med ingen av sjangrene og heller bruker de som virkemiddel, istedenfor å bygge showet rundt en av de. 

 

Handler om Lucifer som tar "ferie" fra helvete. Korsen han utforsker mennesker og forholdet sitt til mennesker. Episodene går i form av hans samarbeid med ei fra LAPD, der de ser på ulike saker. 

Liker ikke krim, men lucifer går fint, da krim er ikke dominerande i det hele tatt. 

 

Ikke den mest spennande serien, føler ikke trang for å se neste episode med det samme den kommer ut. Men jeg gleder meg til den. 

Give it a try, fin serie å følle med på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...